Giro 2017
Nieuw plan dan?
Oorspronkelijk was het plan om die afdalingsprijs te combineren met de Tom Steels award. Renners die hun lege of volle bidons in volle afdaling in blikvangers moesten zien te gooien.
Via een nogal complexe formule van snelheid, complexiteit afdaling, afstand renner tot blikvanger en gegooid met voorkeursarm of niet zouden zo de punten per afdaling berekend worden.
Gegooid en gemist? Omdraaien, bidon oprapen en nogmaals. Bij drie gemiste worpen wordt de renner gescharpt qua punten voor de desbetreffende afdaling.
Op deze manier zouden ten eerste de afdalingen interessanter en spectaculairder worden maar ook zou de wielersport zo een mooi maatschappelijk signaal afgeven door sport te combineren met een schoon milieu.
Denk eens in hoe spectaculair het voorbij trekken van het peloton aan zo'n blikvanger zou zijn met tientallen vliegende bidons.
Oorspronkelijk was het plan om die afdalingsprijs te combineren met de Tom Steels award. Renners die hun lege of volle bidons in volle afdaling in blikvangers moesten zien te gooien.
Via een nogal complexe formule van snelheid, complexiteit afdaling, afstand renner tot blikvanger en gegooid met voorkeursarm of niet zouden zo de punten per afdaling berekend worden.
Gegooid en gemist? Omdraaien, bidon oprapen en nogmaals. Bij drie gemiste worpen wordt de renner gescharpt qua punten voor de desbetreffende afdaling.
Op deze manier zouden ten eerste de afdalingen interessanter en spectaculairder worden maar ook zou de wielersport zo een mooi maatschappelijk signaal afgeven door sport te combineren met een schoon milieu.
Denk eens in hoe spectaculair het voorbij trekken van het peloton aan zo'n blikvanger zou zijn met tientallen vliegende bidons.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik verdacht je niet van humor, maar deze kan er mee door.....
Overigens lukte het me niet om het daalprijsplan serieus te nemen......en mijn water heeft me niet bedrogen.
Publiciteitsstuntje.
Overigens lukte het me niet om het daalprijsplan serieus te nemen......en mijn water heeft me niet bedrogen.
Publiciteitsstuntje.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Nog niet zo'n gek idee. De zomervariant van de biathlon !Zorro schreef:Nieuw plan dan?
Oorspronkelijk was het plan om die afdalingsprijs te combineren met de Tom Steels award. Renners die hun lege of volle bidons in volle afdaling in blikvangers moesten zien te gooien.
Via een nogal complexe formule van snelheid, complexiteit afdaling, afstand renner tot blikvanger en gegooid met voorkeursarm of niet zouden zo de punten per afdaling berekend worden.
Gegooid en gemist? Omdraaien, bidon oprapen en nogmaals. Bij drie gemiste worpen wordt de renner gescharpt qua punten voor de desbetreffende afdaling.
iets heel anders:
Ik ben verzot op Italie en de Giro, nu helemaal speciaal met de 100ste editie.
Wellicht is het leuk en interessant speciale 100 jarige giro d'italie kleding / accessoires etc. met elkaar te delen die worden aangeboden? Weet niet goed of dit hiervoor juiste topic is maar dan weten jullie dit vast wel te herplaatsen.
- fizik komt binnenkort met verrassing 100 jarige giro editie
- gazette dello sport bied op hun website 100 jarig giro blad uit in vorm van maglia rose shirt
- giordana komt binnenkort uit met 100 jarig kleding set
nog meer?
Ik ben verzot op Italie en de Giro, nu helemaal speciaal met de 100ste editie.
Wellicht is het leuk en interessant speciale 100 jarige giro d'italie kleding / accessoires etc. met elkaar te delen die worden aangeboden? Weet niet goed of dit hiervoor juiste topic is maar dan weten jullie dit vast wel te herplaatsen.
- fizik komt binnenkort met verrassing 100 jarige giro editie
- gazette dello sport bied op hun website 100 jarig giro blad uit in vorm van maglia rose shirt
- giordana komt binnenkort uit met 100 jarig kleding set
nog meer?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Elite Special Edition bidonset
http://www.bikeparts4u.nl/toebehoren/bi ... rsary.html
http://www.bikeparts4u.nl/toebehoren/bi ... rsary.html
Less is bore
Kinvara heeft roze gympen met Giro 100. Ik vind ze net TE
En ik zag ergens een t-shirt met een print van een spel wat ooit eens is uitgebracht. Dat was een kartonnen spel en moest je de renners (en ploegleiders auto) uitknippen.
Dit is nu op en t-shirt geprint. Kan het niet direct vinden zat in een nieuwsbrief.
En wijn is er van iedere Giro dus deze waarschijnlijk extra
En ik zag ergens een t-shirt met een print van een spel wat ooit eens is uitgebracht. Dat was een kartonnen spel en moest je de renners (en ploegleiders auto) uitknippen.
Dit is nu op en t-shirt geprint. Kan het niet direct vinden zat in een nieuwsbrief.
En wijn is er van iedere Giro dus deze waarschijnlijk extra
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 03 mei 2017 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Een Panini album van de Giro.
Maak joe woar
Ik denk dat deze mensen juist wél verstand van PR hebben.havana schreef:Aan de andere kant is het ook enorm dom om zo'n prijs in het leven te roepen in het veiligheidstijdperk. Duidelijk geen mensen in de organisatie met verstand van PR.
Met deze actie hebben ze mijns inziens ontzettend veel exposure gegenereerd. De hele wielerwereld spreekt over de Giro. Onder het motto: "het kan me niet schelen hoe er over me geluld wordt als er maar over me geluld wordt".
Hoezo, geen verstand van PR!
...
Da's een oude PR wet. Je mag het inmiddels een mythe noemen. In het vakgebied is er werkelijk niemand die daar nog in gelooft....
De exposure die het opleverde (is ongetwijfeld zo) weegt nooit op tegen de imagoschade.
De exposure die het opleverde (is ongetwijfeld zo) weegt nooit op tegen de imagoschade.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Alle (af)wasmiddelen fabrikanten werken volgens mij nog steeds zo....
Less is bore
Als er één branche is die qua communicatie volledig is blijven hangen in de jaren '50 zijn het wel de wasmiddelen. Ik laat in mijn colleges vaak 2 filmpjes zien van wasmiddelenreclames.
https://www.youtube.com/watch?v=BJ5EjNkHeU0
Als je deze vergelijkt met de huidige reclames kun je concluderen dat er vrijwel niks veranderd is. Ooit waren ze overigens wél innovatief, want de soapserie is een marketingvehikel dat door hen is uitgevonden. Maar buiten dat, totaal blijven steken in het verleden...
Als je die spotjes inhoudelijk analyseert doen ze ook de domste dingen. Wasmiddelen zijn een typisch low-involvement product, maar fabrikanten blijven maar "rationele" argumentatie te gebruiken het spul aan de man te brengen.... Onderzoek heeft al 1000x aangetoond dat dit niet werkt...
/offtopic
https://www.youtube.com/watch?v=BJ5EjNkHeU0
Als je deze vergelijkt met de huidige reclames kun je concluderen dat er vrijwel niks veranderd is. Ooit waren ze overigens wél innovatief, want de soapserie is een marketingvehikel dat door hen is uitgevonden. Maar buiten dat, totaal blijven steken in het verleden...
Als je die spotjes inhoudelijk analyseert doen ze ook de domste dingen. Wasmiddelen zijn een typisch low-involvement product, maar fabrikanten blijven maar "rationele" argumentatie te gebruiken het spul aan de man te brengen.... Onderzoek heeft al 1000x aangetoond dat dit niet werkt...
/offtopic