![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Simplon
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40963
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als het op internet staat is het waar!!!!
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Less is bore
Daarom is het juist mooi dat dit onderwerp met kennis van mechanica en natuurwetten redelijk te verklaren is. En dus los te zien is van 'voelen' of nog beter 'denken te voelen'. Maar het aantal techneuten in dit topic is ca. 2, gok ik. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40963
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tis heel simpel imho: grote verschillen tussen frames/types voel je absoluut, een vergelijkbaar frame van ander merk met ander carbonnummertje/naampje voel je niet en is het puur beleving.
Techneut en fetisjist gaat prima samen.
Techneut en fetisjist gaat prima samen.
Less is bore
Ik ben blij dat ik een insensitive bastard ben.....ik hoef niet op een Grote Naam te zitten om wat te beleven, ik had vandaag op m'n Batavus S'light lol zat in de regen.
PS, met het woord absoluut moet je in dit kader oppassen.
PS, met het woord absoluut moet je in dit kader oppassen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16634
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je hebt helemaal gelijk.Monza36 schreef:gaat dit nog over Simplon fietsen of wordt dit een thread 'wie heeft de langste'?
Jammer genoeg niet de eerste, en zeker niet de laatste, keer.
Waarom opent er hier niemand het grote "ontspoor" topic
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4473
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Gripper schreef:Nou, iedereen met een Simplon moet daar toch sowieso een keer naar boven zijn gefietst nietwaar?Supergrover schreef:
dacht ik dat het om de Simplon-pas ging....
*blont*
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
Blij dat ik een Via Nirone heb, dat is makkelijker langs fietsen dan de Simplon-pas, hahaha...
G3 is een asymmetrisch spaakpatroon met rechts 2x zoveel spaken als links.Supergrover schreef:
Ben alleen nooit zo'n fan van dat G3 spaakpatroon, waarom dan niet ook dat voorwiel hetzelfde als achter maar dat zal wel een domme gedachte van mij zijn.
Zou bij een voorwiel het paard achter de wagen zijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4473
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
is dit "dubbel G" ?? Ben dan benieuwd naar de keuze hiervoor als dit paard achter de wagen zou zijn....Keezx schreef:G3 is een asymmetrisch spaakpatroon met rechts 2x zoveel spaken als links.Supergrover schreef:
Ben alleen nooit zo'n fan van dat G3 spaakpatroon, waarom dan niet ook dat voorwiel hetzelfde als achter maar dat zal wel een domme gedachte van mij zijn.
Zou bij een voorwiel het paard achter de wagen zijn.
![Afbeelding](http://i66.tinypic.com/317ialj.jpg)
Dat is gewoon een optische grap, er is geen technische reden voor bij een symmetrisch wiel.
Evenredig verdelen van de spaken over de velg is simpelweg beter.
In het algemeen deugt de engineering bij Campagnolo, maar dit is "engineering voor het oog"
Evenredig verdelen van de spaken over de velg is simpelweg beter.
In het algemeen deugt de engineering bij Campagnolo, maar dit is "engineering voor het oog"
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Het oog wil ook wat. (Behalve bij jouw dat weten we inmiddels wel
)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Maak joe woar
Een technisch goede oplossing gaat inderdaad altijd voor een technisch minder goede, maar gadget oplossing.
Zo spaak ik voorwielen ook nooit radiaal (behalve bij 20 spaken) omdat het geen voordelen, maar mogelijk wel nadelen biedt.
Zo spaak ik voorwielen ook nooit radiaal (behalve bij 20 spaken) omdat het geen voordelen, maar mogelijk wel nadelen biedt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig