Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat gaat of heeft de fietsforum renner gegeten vandaag.

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 08 jan 2017 09:10

Supergrover schreef:
Jans schreef:
Avvocato schreef:Een kaki is bedoel je die fruitsoort die bovenkomt als ik dat google? Nog nooit van gehoord en hier al een paar keer genoemd :)
Als je ze nog kunt vinden, het is een echte seizoensvrucht, misschien bij de Lidl. Een beetje van half november tot, denk ik, half-eind januari. Is een heerlijke zoete vrucht. Als ze uit Israël komen heten ze sharon. Alleen als ze heel erg rijp worden dan worden ze wat "melig".
Nu in de aanbieding bij de Appie...

Afbeelding
veel te duur. hier in de Lidl is ie meestal €0.70 voor 1 stuk. komen vaak promoties op en dan is ie maar €0.50. en idd, in de Turkse superette (of hier dan het Afghaans winkeltje op de hoek :P ) zijn al die dingen goedkoper te vinden. Puntpaprika's halen we enkel nog daar, supermarkten mogen ze nog in promotie hebben..

Fietsen?altijd schreef:
Sweety2008 schreef:Vanmorgen 1 kop koffie.
Lunch 2 sneetjes meergranenbrood een met smeerkaas en de ander met appelstroop.
Wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet omdat we zaterdagavond meestal wat chips en noten eten met rode wijn.
Meestal laat ik het avondeten dan uitvallen.
Sorry maar je eet echt veel te weinig. Je kan er misschien van leven maar gezond is het niet. Je zei dat je slank wou blijven maar als je zo weinig eet slaat je lichaam alles op dus heeft het een tegenovergesteld effect.

stamp dan beter even 2 gekookte aardappelen naar binnen ipv die nootjes. voel je je veel voller van en is veel gezonder dan nootjes of chips. minder caloriëen ook.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 jan 2017 10:10

@xml Je hebt het toch eventjes niet goed. Noten zijn juist wel erg gezond. Natuurlijk geen gezouten en nootjes met jasjes. (Chips heb je natuurlijk wel gelijk). En dan heb ik het over een klein handje noten per dag. Maar als ik het goed interpreteer wil Sweety ook geen aardappels eten, zoals ze het meeste uit haar dieet al geschrapt heeft.
Als je het nog narekent is de kaki bij de AH 40ct, dus nog goedkoper dan de 50ct bij de Lidl ;)
Bij mijn Lidl kan ik ze ook per kg kopen en dan zijn ze ook € 1,79. Maar volgens mij ging het daar niet om. Het ging om de smaak.

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 08 jan 2017 10:22

ah, is het niet zo dat ze normaal €1.58 per stuk zijn en dat nu met de actie ze €0.79 per stuk zijn (maar enkel als je er twee koopt) ? ik vind kaki's trouwens ook lekker, maar heb nog nooit draadjes gehad tussen de tanden ervan. :D

noten kunnen idd wel gezond zijn, maar is elke dag een handje nodig? dat zijn ook veel extra caloriëen per week, per maand. een handje per week is dan beter me dunkt.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 jan 2017 10:31

Ja xml een handje per dag geeft een hele rits aan gezondheidsvoordelen. Ik ben niet zo van de alternatieve ideeën, en ik kan het natuurlijk nooit bewijzen, maar door èn af te vallen èn 's avonds een handje noten is mijn cholesterol flink naar beneden gegaan., waardoor ik binnen de waarden (voor wat dat waard is) is van medische voorschriften gekomen ben. Dat noten cholesterolverlagend zijn is algemeen aanvaard.
Wat de kaki betreft: op het reclamebord staat aan de bovenkant: " 2 stuks".
@TTT je reageert op die ratrace? Zal wel meevallen als je nog uren kunt wandelen en fietsen. Het is maar hoe druk je je maakt.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 08 jan 2017 11:15

Die draadjes tussen de tanden is juist bij de mango. Overigens wel mijn lievelingsfruit.
Ikon schreef:Ik geniet van een riant pensioen opgebouwd met eten,en dat is zo lekker :lol: :lol: :like:
Want? Je bent voormalig chef-kok? 8-)
Laatst gewijzigd door TumTumTum op 08 jan 2017 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Veni. Vidi. Fietsie.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 08 jan 2017 11:15

Een keer per week nootjes, glas wijn en chips of kaas in het weekend dit laat ik mij niet nemen.
En ik eet wel aardappelen met groente. Morgen avond is er bloemkool met aardappelen en diensdag verse boontjes met aardappelen voor woensdag ben ik nog in dubio of ik prei of witlof met aardappelen maak daar moet ik nog over nadenken.
Ghost Nivolet 6LC

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 jan 2017 11:20

Het is iedere keer weer een verrassing hoe je jezelf tegenspreekt. Lees eens een paar blaadjes terug. Rijst en pasta en bergen sla.

dario
Forum-lid

dario 08 jan 2017 11:51

Met stijgende verbazing lees ik dit topic over een thema dat me na aan het hart gaat: zijn al die culinaire horrorverhalen gewoon eigen aan het fietsersgild (waarvoor 'eten' gewoon gelijkstaat met 'energie-inname'), of is het wijdverbreide cliché van Nederland als gastronomische woestenij (met GastheerG als de regelbevestigende uitzondering) dan toch waar? :shock:
Gastheerg schreef:Net een restje tagliatelle al ragu als lunch. Hier bekend als Bolognese wat overigens echt iets anders is dan tomatensaus met gehakt :?
Sterker nog: echte puristen stellen zelfs dat de Bolognese ragù (slechts een van de vele ragù-varianten die Italië rijk is) gehaktsaus is zonder tomaten! ;) (meteen ook de reden waarom ze die - alleen in Bologna - met tagliatelle eten)
Mijn favoriete ragù: de Toscaanse versie (met everzwijngehakt dus)!

Maar om op de topic-vraag te antwoorden: vandaag heb ik alleen nog maar ontbeten (wat bruine broodjes uit de oven, met confituur van vijgen uit de tuin), maar gisteravond was het: een slaatje van kerstomaat en babyspinazie, witlofroomsoep, en lamsfilet met een kruidensausje en daarbij krokante rösti met wortel en knolselder. Vergezeld van een flesje Amativo van Cantele (uit Puglia): misschien allemaal geen optimaal fietsersvoer, maar niettemin: perfecte combinatie!
Waarbij de eerlijkheid me gebiedt te zeggen dat 1° we door de week wel iets minder uitgebreid tafelen dan in het weekend, en 2° ik niet zelf de culinaire honneurs waarneem zoals GastheerG, omdat dat nu eenmaal het favoriete (en exclusieve) territorium van mijn vrouwke is (mijn taken beperken zich tot de functie van sommelier... en vaatwasser - ook een niet te onderschatten verantwoordelijkheid) ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Avvocato
Forum-lid

Gebruikersavatar Avvocato 08 jan 2017 12:15

Ik haal altijd goede en meestal biologische ingrediënten maar met twee jonge kinderen is uitgebreid koken er niet bij, max een uur koken en eten anders red ik het echt niet :)

Net een kaki op (van de Marqt), lekker maar niet enorm smaakvol idd.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 jan 2017 12:21

@Dario: Sommelier :winkthumb: MIjn vrouw heeft wat opleiding op dat vlak en dat is maar goed ook want ik ben daar nauwelijks in thuis.

En pasta met Everzwijn. YUMMIE Pas in Utrecht ergens gegeten en dat was echt bizar goed voor Nederlandse maatstaven: Pappardelle al ragù di cinghiale.........smullen!
Jammer dat Everzwijn door het jaar heen zo slecht te krijgen is.

Vanmorgen een vers brood gebakken...............alleen de lucht is de moeite :mrgreen:
Warm sneetje afsnijden dan gelijk roomboter op :winkthumb:
Afbeelding

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 08 jan 2017 12:24

Leuk topic.
Vanochtend een bak havermout met melk en rozijnen. Daar begin ik nagenoeg elke dag mee. Ik fiets er mee naar mijn werk (~30km) en eet dan rond een uur of 11 million en banaan of ander stuk fruit.
Tijdens de lunch 2 boterhammen en rond een uur of 3 weer wat fruit.
's Avonds warm eten en dan is het wel weer goed.

dario
Forum-lid

dario 08 jan 2017 12:32

Gastheerg schreef:@Dario: Sommelier :winkthumb: MIjn vrouw heeft wat opleiding op dat vlak en dat is maar goed ook want ik ben daar nauwelijks in thuis.
Altijd leuk als je elkaar zo'n beetje aanvult, hé! :winkthumb:
(maar 'sommelier' enkel voor huis- tuin- en keukengebruik hoor: ik mag me ook zo niet noemen, want opleiding heb ik niet - maar misschien zet ik me er ooit wel eens aan)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie