Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 28 sep 2017 10:29

@Havana

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

In de folder Big-Ring\Rides, onder je Documents folder, staan tcx bestanden van alle ritten die je gereden hebt, dus die kun je uploaden naar TrainingPeaks. Helaas hebben we (nog) geen automatische upload naar TP, dus moet het handmatig.

Koppelen met D-Fly wordt wat lastig, aangezien D-Fly een privaat ANT protocol gebruikt, geen ANT+. Je zult dus even naar beneden moeten kijken om te zien in welk verzet je rijdt ;-)

BlueTooth ondersteuning gaat wel komen, maar het is voorlopig nog een lastig dingetje op Windows. Op OS X zal het er waarschijnlijk eerder zijn. Bovendien is het BT trainer protocol, Fitness Machine Service, nog heel jong en alleen ondersteund door de nieuwste Elite trainer (Diretto). Alle andere trainer fabrikanten hebben hun eigen protocol, wat het wat bewerkelijker maakt om te implementeren.

Je opmerkingen over betalingen nemen we mee. Het is inderdaad zeker mogelijk om ook per rit (of per X ritten) te gaan betalen. We willen het ons niet te ingewikkeld maken met implementeren van betalingen, maar het moet inderdaad natuurlijk wel aantrekkelijk zijn. Bedankt voor deze opmerking in ieder geval. Stof tot nadenken!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 sep 2017 11:13

Graag gedaan.

De TCX heb ik inmiddels gevonden. Nu is er een makkelijkere oplossing, ik laat m'n fietscomputer gewoon meedraaien. Heeft als voordeel dat ik m'n verzet kan zien, bovendien wordt het "inbollen" ook geregistreerd.

Over het inbollen nog wel een opmerking, zou wel mooi zijn als er een "warm up" mode dus. D.w.z. als je een rit start, vraagt het systeem: warm up yes/no, vervolgens kun je de tijdsduur kiezen (bijvoorbeeld 10 min) en als je een smart trainer hebt ERG mode selecteren met een vooraf ingesteld wattage. Nu moet ik voor het inbollen een andere app gebruiken, of m'n Wahoo. Op zich niet heel erg trouwens.

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 28 sep 2017 20:39

Zojuist weer een ritje geprobeerd moest eerst even updaten (mac versie) daarna werd de ant+ dongel niet gezien en zoals als aangeven kwam dit door garmin express deze uitgezet en alles werkte weer . Latefossen Norway gedaan via Mac gestreamd naar de atv en deze hangt aan de beamer dus groot beeld net alsof je echt op die weg rijd . Als super amateur ging dit op 100% setting net op het lichtste verzet . Erg leuk hoor ben zeker fan van BigRing ook grappig dat je na rit je eigen kan terug zien in het klassement !

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 28 sep 2017 21:18

@Havana

warming up gaat komen. We zijn er nog niet uit of het in ERG mode of gewoon SIM mode wordt. Misschien wel gewoon een stuk vlakke weg ergens. Jij hebt een voorkeur voor ERG mode begrijp ik?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 sep 2017 21:50

Ik zou de gebruiker zelf laten kiezen. ERG lijkt me wel fijn, slope is ook prima. Gewoon een schuifknopje ERG of slope lijkt me ideaal. En als je dan voor ERG kiest, moet ie automatisch overspringen op de gewone modus zodra de klim begint, uiteraard.

Als men geen smart trainer heeft dan automatisch slope mode uiteraard.

Beelden van een vlakke weg lijken me wel leuk, het Amsterdam Rijnkanaal ofzo :D Of het fietspad van Annecy naar Albertville....

Jasperoo
Forum-lid

Jasperoo 04 okt 2017 21:01

havana schreef: 28 sep 2017 21:50 Beelden van een vlakke weg lijken me wel leuk, het Amsterdam Rijnkanaal ofzo :D Of het fietspad van Annecy naar Albertville....
Die kun je in ieder geval irl ook echt op de Big Ring rijden :lol:

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 11 okt 2017 21:17

Vandaag geprobeerd BigRing aan de praat te krijgen op mijn windows 10 laptop moest eerst updaten naar versie 3.4.0.00 hierna werd mijn Neo en hartslagband op ant+ niet meer gevonden . Garmin express staat uit dongel erin eruit andere usb poort laptop opnieuw opstarten enz zonder succes . Er staat wel ant+ dongel gevonden maar er worden geen sensors gevonden . Hierna zwift opgestart werk wel . Iemand enig idee ?

ncornelisse
Forum-lid

ncornelisse 11 okt 2017 21:30

Gisteren nog gedaan op Windows 10 en met de Neo. Geen hinder ondervonden.
Staat de bluetooth wel uit als je Neo gaat gebruiken?

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 11 okt 2017 21:33

Bluetooth op de. Laptop bedoel je ?

ncornelisse
Forum-lid

ncornelisse 11 okt 2017 21:40

Van de Garmin app icm de Neo. Misschien dat deze verbinding nog openstaat.
Als je die niet gebruikt hebt zou ik het verder niet weten.

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 11 okt 2017 21:44

ncornelisse schreef: 11 okt 2017 21:40 Van de Garmin app icm de Neo. Misschien dat deze verbinding nog openstaat.
Als je die niet gebruikt hebt zou ik het verder niet weten.
Garmin app staat uit word niet gebruikt . Morgen nog wel even verder proberen op de Mac werkt het wel met dezelfde dongel .

ibooij
Forum-lid

Gebruikersavatar ibooij 11 okt 2017 22:29

@kooijtje2 Kun je, nadat je het weer geprobeerd hebt, de bestanden bigringvr.log en ant.log (in C:\Users\<USERNAME>\Documents\Big-Ring sturen naar ilja.booij@bigringvr.com? Dan kijk ik daar naar. Dan moeten we er wel achter kunnen komen wat er aan de hand is.

Bedankt!

Plaats reactie