Fiets verbogen, kan ik dit herstellen? (plaatjes)
-
- Forum-lid
Volgens mij heb je een koopovereenkomst met Salden gesloten en niet met Ridley, jij doet zaken met Salden en Salden doet zaken met Ridley. Je hebt een nieuwe fiets gekocht en niet een fiets waarvan de voorvork gerepareerd is/was. Het geleverde product wijkt sterk af van het gekochte product (nieuw vs opgeknapt).
Meer redenen om je koop te ontbinden heb je echt niet nodig.
Misschien even direct contact zoeken met Ralph Salden, kan me namelijk niet voorstellen dat hij het fijn vindt dat zijn winkel hier zo nadrukkelijk in negatieve zin in de schijnwerpers staat.
Zelf en ook binnen familie een hoop gezeik gehad met Salden, aanbiedingen die er niet zijn en arrogante verkopers ... nee, service is ver te zoeken !
Mocht je er via mail en telefoon niet uitkomen dan fiets inpakken en even naar Limbricht op zaterdag ... lekker druk in de winkel en gaan met die banaan !
(Niet heel netjes en zeker niet geschikt als eerste optie's, maar als Salden in gebreken blijft ...)
Meer redenen om je koop te ontbinden heb je echt niet nodig.
Misschien even direct contact zoeken met Ralph Salden, kan me namelijk niet voorstellen dat hij het fijn vindt dat zijn winkel hier zo nadrukkelijk in negatieve zin in de schijnwerpers staat.
Zelf en ook binnen familie een hoop gezeik gehad met Salden, aanbiedingen die er niet zijn en arrogante verkopers ... nee, service is ver te zoeken !
Mocht je er via mail en telefoon niet uitkomen dan fiets inpakken en even naar Limbricht op zaterdag ... lekker druk in de winkel en gaan met die banaan !
(Niet heel netjes en zeker niet geschikt als eerste optie's, maar als Salden in gebreken blijft ...)
Dan nog is Salden verantwoordelijk. Die hadden het dan moeten controleren en het met Ridley regelen.Keezx schreef:Behalve als het bij het transport van Ridley naar Salden is gebeurt, maar dat valt waarschijnlijk niet meer te achterhalen.
Als je het weet mag je het zeggen, maar het gaat hier om hoe het formeel zit.
In NL is de afzender aansprakelijk voor transportschade , dit heb ik eens uitgezocht.
Vanuit Belgie kan het zomaar weer anders zijn....
In NL is de afzender aansprakelijk voor transportschade , dit heb ik eens uitgezocht.
Vanuit Belgie kan het zomaar weer anders zijn....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Klopt helemaal, aangezien Salden het niet (goed) gecontroleerd, zelf gesloopt heeft of het is gebeurt tijdens transport naar TS is Salden verantwoordelijk. Ging het nu om een productiefout dan zou het nog zin hebben om contact met Ridley op te nemen als Salden niet thuis geeft maar nu is dat verspilde moeite.
Ik zou een ultimatum stellen van twee weken waarin zij moeten zorgen voor een andere vork en anders de boel terug brengen. Twee weken is natuurlijk wel lang wachten maar als je er vanuit gaat dat ze toch nu toe nog niks gedaan hebben is het wel realistisch.
Misschien kun je bij Ridley wel de maten van de vork achterhalen (lengte, rake en stuurbuisdiameter). Misschien heeft Salden iets in het assortiment dat past of anders kun je geld terugvragen bij Salden (200euro?) en zelf iets bestellen b.v. uit China.
Ik zou een ultimatum stellen van twee weken waarin zij moeten zorgen voor een andere vork en anders de boel terug brengen. Twee weken is natuurlijk wel lang wachten maar als je er vanuit gaat dat ze toch nu toe nog niks gedaan hebben is het wel realistisch.
Misschien kun je bij Ridley wel de maten van de vork achterhalen (lengte, rake en stuurbuisdiameter). Misschien heeft Salden iets in het assortiment dat past of anders kun je geld terugvragen bij Salden (200euro?) en zelf iets bestellen b.v. uit China.
Campagnolo Ultra Dork
Zoals ik het begrijp heeft de gedupeerde contact met Ridley opgenomen om te kunnen achterhalen of de vork daadwerkelijk bij Ridley is hersteld zoals door Salden wordt beweert.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ja, maar wat heb je daar aan als die vork gewoon niet goed is? En als Ridley dus ook hun lippen stijf op elkaar houdt.vincent75 schreef:Zoals ik het begrijp heeft de gedupeerde contact met Ridley opgenomen om te kunnen achterhalen of de vork daadwerkelijk bij Ridley is hersteld zoals door Salden wordt beweert.
@Marcus, als je dit jaar nog op die fiets wilt rijden, zul je toch echt meer moeten ondernemen. En zoals al iemand schreef, ze traineren gewoon, en hopen dat je het zo vervelend gaat vinden dat je je verlies neemt. Dus, ga er nu fanatiek achterheen. Als het straks echt mooi weer wordt, wil je toch kunnen fietsen? Heb je er moeite mee, kijk dan of iemand anders voor je kan optreden.
Ik begrijp je hoor, maar soms is het handig als je mensen hulp durft te vragen je ergens mee te helpen.TumTumTum schreef:Nou dat weet ik dan ook weer; ik ga daar nooit iets kopen. Als het mis gaat dan zit ik met een probleem dat ik niet op kan lossen, niks voor mensen zoals ik.
Ik hen 1 keer een fiets in onderdelen gekocht bij salden. Al snel bleek het achterwiel niet goed. Salden gaf aan dat het wiel was opgestuurd, maar ik vond het na een paar weken te lang duren. Erheen gereden en netjes uitgelegd. Al snel kwam de eigenaar erbij en vijf minuten later vertrok ik met een nieuw wiel zonder problemen. Ik blijf erbij dat je ook bij een leverancier meer gedaan krijgt als je on speaking terms blijft. Een stok pakken om te meppen kan altijd nog, maar dan kun je ook niet meer terug. En ja Salden is een dozenschuiver. Maar daar koos je ook voor toen je hem op prijs selecteerde. 80%. Van zijn klanten komt verder dan een straal van 10km. Maar hij heeft ook wel een klanditie waar hij gewoon wel het volledige onderhoud doet zoals andere fietsenmakers.
En als hij enkel een dozenschuiver was had hij ook niet een aantal mensen in zijn werkplaats. Ga erueen en praat zou ik zeggen. Maar leg wel duidelijk uit dat je hem te ver vind gaan en een oplossing wil in lijn met de eerder gemaakte afspraak.
Gr Rob
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En als hij enkel een dozenschuiver was had hij ook niet een aantal mensen in zijn werkplaats. Ga erueen en praat zou ik zeggen. Maar leg wel duidelijk uit dat je hem te ver vind gaan en een oplossing wil in lijn met de eerder gemaakte afspraak.
Gr Rob
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk