Forumrit Drenthe, zondag 20 augustus 2017
- daniel1975
- Forum-lid HC
Helaas een afmelding hier. Was vorig jaar erg leuk en had er graag weer bij geweest, maar de agenda is even op z'n kop gegooid
Less is bore
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Hier vermoedelijk een +1.
Moet nog even dubbelchecken, maar geloof dat er voor deze dag iets anders bedacht is (en dan niet door mij)
Moet nog even dubbelchecken, maar geloof dat er voor deze dag iets anders bedacht is (en dan niet door mij)
-
- Forum-lid
Hierbij nog een foto van het station in Beilen, adres is Stationslaan 9. Kom je vanuit het centrum (in de verte), dan is rechts achter deze foto een parkeerplaats van Q-park. Parkeren kan ook in het centrum, maar let dan op de borden.
Verzameltijd nog steeds tussen 10:00 uur en 10:15 uur. Ik heb nog niets gehoord van treinreizigers. Wordt vervolgd. Tot zondag!
-
- Forum-lid
Dat valt best mee!
Wat meer informatie over de route: we vertrekken uit Beilen en gaan naar het zuiden om het terrein van de VAM-berg heen. Voor Hoogeveen gaan we weer naar het noorden, langs het Spaarbankbos van Stichting Het Drents Landschap en onder de A 28 door naar het westen.
We passeren de bossen bij Echten en gaan langs de Wold Aa naar Ruinerwold. Daar gaat de route over de Dokter Larijweg, een prachtige weg langs oude boerderijen. We komen vervolgens in Ruinen aan waar de koffiestop/lunch zal zijn op de Brink na ongeveer 54 kilometer.
Na Ruinen rijden we het Dwingelderveld op, de parel van deze route. Over het fietspad gaan we door het bos terug naar Spier en passeren de startplek van vorig jaar. We gaan over de A 28 en terug naar Wijster en over de Oude Beilerweg naar Westerbork, waar het druk kan zijn met vakantiegangers. Via Lieving komen we terug in Beilen.
Wat meer informatie over de route: we vertrekken uit Beilen en gaan naar het zuiden om het terrein van de VAM-berg heen. Voor Hoogeveen gaan we weer naar het noorden, langs het Spaarbankbos van Stichting Het Drents Landschap en onder de A 28 door naar het westen.
We passeren de bossen bij Echten en gaan langs de Wold Aa naar Ruinerwold. Daar gaat de route over de Dokter Larijweg, een prachtige weg langs oude boerderijen. We komen vervolgens in Ruinen aan waar de koffiestop/lunch zal zijn op de Brink na ongeveer 54 kilometer.
Na Ruinen rijden we het Dwingelderveld op, de parel van deze route. Over het fietspad gaan we door het bos terug naar Spier en passeren de startplek van vorig jaar. We gaan over de A 28 en terug naar Wijster en over de Oude Beilerweg naar Westerbork, waar het druk kan zijn met vakantiegangers. Via Lieving komen we terug in Beilen.
-
- Forum-lid
Leuk, altijd mooi om een m-gineering fiets in het echt te kunnen bewonderen.FryskBloed schreef: ↑17 aug 2017 09:30
Mooie rit om m'n nieuwe vakantiefiets weer een stukje mee in te fietsen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooie route! Ken het deel van drenthe redelijk, en is zeker weer heel fraai geworden.
Jammer dat ik er niet bij kan zijn. Kom weekenden te kort
Jammer dat ik er niet bij kan zijn. Kom weekenden te kort
Less is bore
-
- Forum-lid
Er staat nog een ritje stofhappen gepland in het najaar...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gravellen bedoel je?
Less is bore