Kettingblad voor 52 of 50
- Sweety2008
- Forum-lid
Super
Ghost Nivolet 6LC
Met 50-12 kun je gewoon 34 p/u rijden als je max 65 rpm trapt. Dat lijkt mij dus ruim voldoende. Het voordeel van 52-36 hier is dat voor wat beperkt klimwerk die 36 nog enigszins bruikbaar is bij zulke lage rpm.
Maar is het in deze discussie nu wel van belang wat er aan de uiteindes van het bereik allemaal mogelijk is? Ik denk dat je veel meer hebt om te kijken wat je kruissnelheid ongeveer is (27 a 28 km/h?) en de gemiddelde rpm en dan te gaan kijken met welke combinatie van bladen en cassette je een mooi verloop hebt van één tandje in je cassette, met een aantal stapjes zowel naar boven als naar beneden. Een 52 is bij een gemiddelde van 57 rpm zeker geen minder goede keuze dan een 50. Met 50-11 rijdt je sneller dan 52-12...
Ik heb zelf ook een knak in mijn knie maar gelukkig kan ik wel wat meer rpm draaien maar voor Froome imitaties hoef je bij mij niet aan te komen. Het meeste last heb ik met zwemmen trouwens (beenslag). voor de rest heb ik er geen last van dus laat ik het maar zo,
Maar is het in deze discussie nu wel van belang wat er aan de uiteindes van het bereik allemaal mogelijk is? Ik denk dat je veel meer hebt om te kijken wat je kruissnelheid ongeveer is (27 a 28 km/h?) en de gemiddelde rpm en dan te gaan kijken met welke combinatie van bladen en cassette je een mooi verloop hebt van één tandje in je cassette, met een aantal stapjes zowel naar boven als naar beneden. Een 52 is bij een gemiddelde van 57 rpm zeker geen minder goede keuze dan een 50. Met 50-11 rijdt je sneller dan 52-12...
Ik heb zelf ook een knak in mijn knie maar gelukkig kan ik wel wat meer rpm draaien maar voor Froome imitaties hoef je bij mij niet aan te komen. Het meeste last heb ik met zwemmen trouwens (beenslag). voor de rest heb ik er geen last van dus laat ik het maar zo,
Campagnolo Ultra Dork
- Sha Kokken
- Forum-lid
- Sweety2008
- Forum-lid
Nou vanmiddag weer gefietst eerst met voor 50 en achter 14 cadans was 62 snelheid 27,8 km/h.
Dan met voor 39 en achter 17 en cadans was 80 tot 85 bij tegenwind kan ik de cadans helaas niet houden en val terug op 75. Knie knakte maar oké wat erger was is dat de rechter knieholte pijn deed. Naar 10 minuten weer met voor 50 en achter 15 gefietst cadans was dan 65 snelheid 28,9 km/h.
Dan dacht kom op de laatste 5 km nog een keer voor met 39 en achter met 19 fietsen. Heb het niet vol kunnen houden de pijn in mijn rechter knieholte was te erg geworden. Hoger dan 85 cadans kom ik niet.
Nu thuis op de bank nog steeds pijn in mijn knieholte rechts. Links is alles oké.
Dan met voor 39 en achter 17 en cadans was 80 tot 85 bij tegenwind kan ik de cadans helaas niet houden en val terug op 75. Knie knakte maar oké wat erger was is dat de rechter knieholte pijn deed. Naar 10 minuten weer met voor 50 en achter 15 gefietst cadans was dan 65 snelheid 28,9 km/h.
Dan dacht kom op de laatste 5 km nog een keer voor met 39 en achter met 19 fietsen. Heb het niet vol kunnen houden de pijn in mijn rechter knieholte was te erg geworden. Hoger dan 85 cadans kom ik niet.
Nu thuis op de bank nog steeds pijn in mijn knieholte rechts. Links is alles oké.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Tjaaaa geen idee. En sneller kan ik echt niet trappen. Daar zat ik al te hijgen als een molenpaard. Hartslag was heel hoog dit voelde niet zo fijn.
Woensdag krijg ik de scan ben benieuwd wat er uit komt.
Woensdag krijg ik de scan ben benieuwd wat er uit komt.
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid HC
Ik heb het opgegeven om het te snappen, vergeet trapfrequentie en ga toch gewoon lekker fietsen. Om het even met welke snelheid of cadans "zelfs schildpadden zwemmen de oceaan over".
What makes the boat go faster?
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik ga nu geen hoge cadans meer pakken dit werkt niet voor mij. Ik heb op dit moment geen plezier meer om op de racefiets te stappen.
Binnenkort krijg ik een andere die beter bij mij past. De Bianchi is te groot voor mij is een 53er en ik ben maar 1,63 m lang deze is voor mensen vanaf 1,70 m tot 1,75 m.
Binnenkort krijg ik een andere die beter bij mij past. De Bianchi is te groot voor mij is een 53er en ik ben maar 1,63 m lang deze is voor mensen vanaf 1,70 m tot 1,75 m.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Een goede vriendin raadde me aan om eens een keer glucosamine te gebruiken. Dit zou goed zijn voor soepele gewrichten en kraakbeen. Als ik binnen 4 weken niks merk kan ik stoppen.
Denk dat ik dit eens probeer.
Denk dat ik dit eens probeer.
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid HC
Kleine voorspellin: je stopt binnen 4 weken.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
Deze week wordt je knie toch gescand? Waarom daar de uitkomst niet even afwachten?