Dan moet je op een circuit gaan fietsen en niet op de openbare weg.!
Veiligheid van de fietser in het verkeer, maar wat als?
In algemene zin geldt volgens het 'kelderluik' criteria dat je moet opletten en voorzichtig moet zijn om ongelukken te voorkomen. Veiligheidsmaatregelen moeten dan getroffen worden volgens zgn. risicoanalyses op basis van: waarschijnlijkheid, kans, gevolg en beheersmaatregelen. Wanneer dat niet of onvoldoende is gebeurd bepaalt de rechter zijn uitspraak.hendrikjan schreef: ↑19 jan 2018 15:09Maar volgens mij is het onderscheid in de praktijk vooral academisch... Uiteindelijk zal volgens mij getoetst moeten worden aan de kelderluik criteria.. Maar ook ik ben niet zo thuis in het civiel recht.. Dus pin me er niet vast..
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Een fietsende neuzelaar, ha ha, dan kom je toch aardig in de buurt van het bestrijdingsplan, etc. etc. En ts moet wel nog over de brug komen anders kunnen we de geciviliseerde discussie niet tot een eindconclusie brengen
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
"in principe" is het idee in Nederland om rotondes met seperate fietsstrook, binnen de bebouwde kom de fietser voorrang te geven (lage snelheden en de fietser is in feite gewoon op de rotonde aan het fietsen). Buiten de bebouwde kom is de doorstroming van autoverkeer belangrijker dan de fietsers, dus zijn de fietsers uit de voorrang gehaald.mao schreef: ↑19 jan 2018 15:08 @Orlok
Dehue, het gaat er niet om dat er niets geregeld is of dat er geen verkeersborden staan natuurlijk is het overal duidelijk wie er voorrang heeft (daar hebben de TS voor , alleeeeen er zijn rotondes waar je als fietser voorrang hebt en er zijn rotondes waar je als automobilist voorrang hebt... Nu is het bij elke nadering "uitzoeken" wie er voorrang heeft....
Als ik met m'n zondagsmorgen fietsgroepje aan kom blaffen met 45 dan wil ik natuurlijk gewoon door kunnen scheuren.. begrijp dat dan....
Is het fietspad niet separaat, is het duidelijk dat de fietser op de rotonde zit, en daarmee voorrang heeft, net als auto's die op de rotonde zitten.
Theorie en uitvoering hiervan kan verschillen natuurlijk, helaas.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
De richtlijn die ik bedoelde zijn de regels voor fietspaden en met name de manier van aanleg. De risicoaansprakelikheid is de kapstok die je dan gedwongen bent te gebruiken.Orlok schreef: ↑19 jan 2018 13:26In Nederland is de risicoaansprakelijkheid voor gemeenten ten aanzien van wegen die niet
voldoen aan de eisen die men daaraan in de gegeven omstandigheden mag stellen en
daardoor gevaar opleveren voor personen of zaken wel degelijk geregeld in de wet en zeker niet via een richtlijn zoals jij stelt, n.l.. Art.6:174 van het Burgerlijk Wetboek
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Vind ik net als alien vrij subjectief. Maar goed, dat is jouw keuze, ik had je gisteren al een bericht gestuurd.
Hieronder het strooibeleid van betreffende gemeente:
Strooiroutes
Wordt er gladheid voorspeld? Dan strooien wij op belangrijke wegen en fietspaden. We strooien dus preventief, vóórdat de gladheid ontstaat.
Let op: houd met winters weer altijd rekening met gladheid. Oók op gestrooide wegen.
De strooiroutes: Daar hoort wel eerst een korte uitleg bij:
Er zijn verschillende soorten strooiroutes:
A-routes: strooien we preventief bij verwachte gladheid.
B-routes: strooien we preventief als er blijvende gladheid wordt voorspeld. Echter alléén binnen normale werktijden, en pas nadat de A-routes voldoende zijn gestrooid.
Rest-routes: dit zijn routes buiten de bebouwde kom en wijken en buurten binnen de bebouwde kom. Hier strooien we alleen op verzoek, en dan uitsluitend in bijzondere gevallen. Bijvoorbeeld wanneer de bevoorrading en afvoer van bedrijven dreigt te stagneren. Of bij aanzienlijke duinvorming door sneeuwval. Of als u (ernstig) ziek bent.
Bij normale winterse omstandigheden strooit de provincie de N-wegen in onze gemeente preventief.
Bij extreme weersomstandigheden worden eerst de hoofdwegen sneeuwvrij gemaakt en gestrooid. Vervolgens de lokale wegen.
'Mijn' fietsroute ligt aan de A-route van deze gemeente. Ik zal een kaartje toevoegen.
De splitsing bevindt zich op het punt waar de rode lijn overgaat in de zwarte lijn aan de linkerkant. Het is moeilijk op het kaartje te onderscheiden of de rode stippellijn van de fietsroute ook op de rode route ligt, ik ga uit van wel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Begrijp ik goed dat je niet wil vertellen over welke gemeente we het hebben? En dat we het daarom moeten doen met deze wat "beperkte" info?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Wat is het probleem?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Dat ik nog steeds niet weet op welke locatie het heeft plaatsgevonden, op welk datum en dat ik op deze manier maar moet aannemen dat dit alles is wat de gemeente heeft gepubliceerd hierover. Hiermee kan ik imho niet goed een mening vormen over de vraag of de gemeente haar verantwoordelijkheid heeft genomen of niet..
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Gemeente Ooststellingwerf.
ok,.... ik heb lang op het plaatje zitten studeren en google maps erbij gehaald en ik vermoed dat je dit punt bedoeld:
https://www.google.nl/maps/@53.0261998, ... 312!8i6656
Als het ergens anders is, post dan aub zelf even de google link. Dat maakt het allemaal een stuk duidelijker voor ons.
https://www.google.nl/maps/@53.0261998, ... 312!8i6656
Als het ergens anders is, post dan aub zelf even de google link. Dat maakt het allemaal een stuk duidelijker voor ons.
Laatst gewijzigd door rob74 op 20 jan 2018 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Live fast; die young. mijn blog