Exact.EmPeHa schreef: ↑04 nov 2018 18:50 Beter luisteren Daniel, volgens mij wordt naar de slechte dag gevraagd en niet naar vandaag. "Ik heb zo'n dag liever op de Koppenberg dan dat ik hem vandaag heb".
https://nos.nl/artikel/2257858-superieu ... ijden.html
Veldritseizoen 2018 / 2019
- daniel1975
- Forum-lid HC
Verkeerd begrepen dus. Thnx voor de correctieEmPeHa schreef: ↑04 nov 2018 18:50 Beter luisteren Daniel, volgens mij wordt naar de slechte dag gevraagd en niet naar vandaag. "Ik heb zo'n dag liever op de Koppenberg dan dat ik hem vandaag heb".
https://nos.nl/artikel/2257858-superieu ... ijden.html
@passoeira: veldrijden is wereldsport in vlaanderen en lokaal vertier in NL. In de rest van de wereld is weg veel hoger aangeschreven en is XC én hoger aangeschreven én veel leuker.
Less is bore
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik heb het al eens vaker geschreven op dit forum, maar in aanleg heeft veldrijden alles om een interessante mondiale tv-sport te zijn.
XC is leuk om te kijken, zeker, maar op de keper beschouwd is daar de top ook vrij smal. Ik zie al jaren vooral Schurter en Absalon winnen.
XC is leuk om te kijken, zeker, maar op de keper beschouwd is daar de top ook vrij smal. Ik zie al jaren vooral Schurter en Absalon winnen.
heeft het MTB-en ooit al eens tienduizenden kijkers langs het parcours gekregen? Hoeveel verdienen die mannen per wedstrijd? welke mtb-er kan zomaar de top rijden in het veldrijden? Hoe komt het dat VDPoel zo snel de top kan rijden in MTB-wedstrijden? In het MTB-en, veldrijden is het zoals in het veldlopen, de sterksten winnen gewoonlijk. De top is breder in het wegwielrennen omdat het tactisch gespeeld wordt en verschillende disciplines in een wegrijden vervat zijn ( spurten, klimmen, over kasseien rijden, korte nijdige klimmen als aankomst voor finishers) maar ook daar heb je meestal maar een paar mogelijke winnaars in bepaalde soorten wedstrijden (behalve als het tactisch wordt gespeeld) zoals de grote rondes, klimklassiekers, kasseiklassiekers, tijdritten, spurtaankomsten ...). In landen zoals frankrijk, engeland, tsjechie, slowakije, VS, zwitserland, zelfs spanje en italie wordt er wel degelijk ieder week aan veldrijden gedaan, maar niet op het niveau van de lage landen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ik ben het eens met je stelling.
Maar het EK wordt al sinds 2004 verreden (is nog niet lang, is nog geen klassieker, maar wel een stuk meer dan 3 editites)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_ ... veldrijden
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
VDP zoekt gewoon uitdagingen. Los van nog een keer wereldkampioen worden is de lol er voor hem in het veldrijden wel zo'n beetje af. MTB is wel een uitdaging omdat hij internationaal meedoet maar nog lang niet de beste is. Bovendien heeft hij al meermaals laten weten dat hij ATB uitdagender en daarom leuker vindt dan cyclocross en op de weg
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Zo mondiaal is het MTB ook niet (meer). In het laatste EK in Glasgow waren er 5 Zwitsers in de eerste 15. Slechts 5 waarschijnlijk omdat er niet meer mochten meedoen en bij die 5 was Schurter er niet bij.robbebopper schreef: ↑04 nov 2018 21:29 Ik heb het al eens vaker geschreven op dit forum, maar in aanleg heeft veldrijden alles om een interessante mondiale tv-sport te zijn.
Hij heeft juist wel lol in het veldrijden en is het voor hem de discipline waarin hij het grootste inkomen kan verwerven. Komt voor hem een belangrijk dingetje bij dat een veldrijder geen 200 dagen per jaar van huis zijn zoals dat voor wegwielrenners de praktijk is. Voor het MTB-en speelt dit gelijk in het veldrijden ook minder. Ik weet dat met name renners als Toon Aerts en in het verleden Sven Nys en Sven Vanthourenhout mede daarom het veldrijden als hoofddiscipline hebben gekozen.timo2.0 schreef: ↑05 nov 2018 09:05 VDP zoekt gewoon uitdagingen. Los van nog een keer wereldkampioen worden is de lol er voor hem in het veldrijden wel zo'n beetje af. MTB is wel een uitdaging omdat hij internationaal meedoet maar nog lang niet de beste is. Bovendien heeft hij al meermaals laten weten dat hij ATB uitdagender en daarom leuker vindt dan cyclocross en op de weg
Daarom hoop ik dat het NL-succes van gisteren slechts incidenteel is. De internationale spreiding van successen in een sporttak heeft er geen baat bij als daarbij de internationale sponsoring geen gelijke tred houdt.
Interressant artikel in dat kader:
https://www.bd.nl/wielrennen/wel-succes ... ~a7f4b79f/
Ik corrigeer mezelf; 3 edities voor eliterenners (profs).MarkVeenstra schreef: ↑05 nov 2018 08:50
Ik ben het eens met je stelling.
Maar het EK wordt al sinds 2004 verreden (is nog niet lang, is nog geen klassieker, maar wel een stuk meer dan 3 editites)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_ ... veldrijden
Voor jongerencategorieën en dames bestaat het inderdaad al langer. (toen ging er al helemaal geen kat kijken)