Michel V
17 mei 2021 16:37
Sinds 2 weken (eindelijk) in bezit van de Tacx T8000. Nadat ik deze in elkaar gezet had (redelijk eenvoudig) verliep de firmware update zeer soepel. Bij eerste training bleek echter dat er een vreemd geluid uit de motorunit kwam, wanneer ik crank op bepaalde positie hield, terwijl vliegwiel doordraaide. Heb ervoor gekozen om direkt contact met Garmin op te nemen, maar heb verkopende partij wel op de hoogte gebracht. Kreeg snel reactie van Garmin dat dit idd niet goed was, en instructie om de motorunit retour te zenden. Was wel ff dingetje, maar uiteindelijk geregeld. Na kleine week kwam er een vervangende motorunit, echter in een doos met opschrift "refurbished". Heb Garmin gebeld, en gezegd dat ik toch echt een nieuw exemplaar had opgestuurd. Heb ook uitgelegd dat wanneer ik er paar maanden op gefietst zou hebben, ik een refurbished wel zou accepteren, maar niet als de "nieuw uit doos" direkt al defect is. Ik moet eerlijk zeggen dat de service van Garmin wel top is. Zij hebben iemand speciaal bij klantenservice werken, die volgens mij de Tacx service gevallen regelt. Zeer snel reageerde hij al dat men geen nieuwe meer op voorraad had, maar zodra deze weer op voorraad was, Garmin de opgestuurde motorunit zou omruilen voor een compleet nieuwe. Zodoende kan ik in ieder geval voorlopig trainen.
De opgestuurde trainer heeft de nieuwe crank. Hierdoor hoef je niet meer te werken met opvulringen om de cranklengte aan te passen. Je hebt keuze uit 3 gaten in de de crank, en hier staan dan de lenges bij genoemd. Is stuk eenvoudiger aanpassen, maar eerlijk is eerlijk, vond de oude crank as er wel mooier uitzien. Luxe probleem zeg maar....
Gisteren eerste training (FTP test). Heb beetje idee dat ik links bij weerstand een klein dood momentje heb, net of er fractie van seconde geen weerstand is. Ga ik verder niks mee doen, omdat deze trainer toch omgeruild gaat worden tzt. Verder echt mooie fiets, en goed doorgedacht van Tacx. Denk wel dat er nog wat kinderziektes naar boven komen, maar heb ik, als early adopter, destijds met de T2000 Genius ook last van gehad. na paar firmware updates uiteindelijk goed gekomen.
Mbt abbonnement bij Tacx Training sw (om films etc te kijken), zou ik graag een "family"optie zien. Nu moet ik voor zowel mijn vrouw als voor mij zelf 2 abbo's afsluiten.
Voorlopige conclusie? Mooi apparaat, veel mogelijkheden en zeer goede service van Tacx/Garmin.
Keep you posted!