Klaag hier over dure toerritten
In mijn ogen is het het mooiste voorbeeld van inspelen op de "behoefte".
En is goed gelukt door de commerciële organisaties.
Dat zie ik hier op het forum al.
Ik noem als voorbeeld LBL.
Nog niet zo heel lang geleden had men het hier, als het over LBL ging, over de versie van Le Champion.
Sinds er toertocht daags voor de wedstrijd wordt georganiseerd zie ik bijna geen topics meer over de LC-versie maar elk jaar wel voor de "commerciële" versie.
Dus uiteindelijk is er vraag naar.
En is goed gelukt door de commerciële organisaties.
Dat zie ik hier op het forum al.
Ik noem als voorbeeld LBL.
Nog niet zo heel lang geleden had men het hier, als het over LBL ging, over de versie van Le Champion.
Sinds er toertocht daags voor de wedstrijd wordt georganiseerd zie ik bijna geen topics meer over de LC-versie maar elk jaar wel voor de "commerciële" versie.
Dus uiteindelijk is er vraag naar.
Jaren geleden volgde het parcours van de 600 van Maastricht per toeval een deel van het parcours van een Classic (de Chouffe Classic als ik me niet vergis). Bovenaan de grote weg stond een seingever. Die had al na korte tijd door wat hij moest doen. De rijders met bordjes bergop sturen, de rijders met lampen en tassen bergaf. Zo reed iedereen zijn eigen parcours.
Werkte prima.
Dat heb ik in jaren geleden, moet eind jaren 80 geweest zijn, zelf eens meegemaakt in Tilff-Bastogne-Tilff. Lang voor sprake was van massa evenementen.
Gevolg: enkele hellingen extra, en in plaats van 'vluchters' werden we plots 'achtervolgers'.
De verbazing bij de andere leden van onze fietsclub, toen we met enkele betere klimmers vanuit de achtergrond opnieuw kwamen aansluiten, was onvergetelijk.
Net deze anekdotes maakt fietsen leuk.
LBL wordt missschien wel een keer of 5 per jaar georganiseerd door verschillende organisaties. Is al jaren zo.Theo V schreef: ↑13 dec 2018 07:58 In mijn ogen is het het mooiste voorbeeld van inspelen op de "behoefte".
En is goed gelukt door de commerciële organisaties.
Dat zie ik hier op het forum al.
Ik noem als voorbeeld LBL.
Nog niet zo heel lang geleden had men het hier, als het over LBL ging, over de versie van Le Champion.
Sinds er toertocht daags voor de wedstrijd wordt georganiseerd zie ik bijna geen topics meer over de LC-versie maar elk jaar wel voor de "commerciële" versie.
Dus uiteindelijk is er vraag naar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Dit jaar liep de BRM 600 (of was het de 300?) van Maastricht voor een deel samen met de LBL-toertocht. Ik was op een vlak stuk langs de Ourthe zo gefocust op een groepje fietsers voor me, dat ik helemaal een afslag omhoog vergat, die niet in hun parcours zat. Gelukkig zat er een randonneur achter me die me riep.ultra_ivo schreef: ↑13 dec 2018 09:52Jaren geleden volgde het parcours van de 600 van Maastricht per toeval een deel van het parcours van een Classic (de Chouffe Classic als ik me niet vergis). Bovenaan de grote weg stond een seingever. Die had al na korte tijd door wat hij moest doen. De rijders met bordjes bergop sturen, de rijders met lampen en tassen bergaf. Zo reed iedereen zijn eigen parcours.
Werkte prima.
Wij zijn eens naar Limburg op vakantie geweest. Wordt er toevallig in die week een ritje georganiseerd ( Michael Boogard Extreme of zoiets... welke oud prof heeft nu geen toertocht ). En dat terwijl wij op dat moment een ritje gepland hadden. Heel veel mensen besloten ook om die dag te gaan fietsen met of zonder bordje.Critic schreef: ↑11 dec 2018 21:54
Uitgezette pijlen, vergaderingen over de route, vergunningen, vele uren vrijwilligerswerk.. Maak je gebruik van.. Dus toevallig een stuk van route omdat het op je trainingsronde ligt, onzin om dan om te rijden. Maar de route oppikken en zo gewoon de halve tocht meedoen is gewoon zwartrijden
Ik zag het absoluut niet als "zwart rijden" omdat wij toevallig een stuk van Lus 2 van de AGR reden die dag. We zijn toen zelfs nog op de foto gezet tijdens de klim van de Keutenberg.
Dus wat er ook gebeurt.... leven en laten leven , vriendelijke knik of gebaar.
p.s. Het liefst rij ik ook geen massale toertochten maar pak liever een doordeweekse dag om in Limburg te fietsen. Mocht het perse een weekend zijn ; dan eentje zonder toertocht.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Een organisatie die een toertocht inricht, gebruikt de openbare weg om een parcours uit te zetten.
Meer nog, zij verdienen geld door gebruik te maken van een door de overheid ingerichte voorziening.
Waarom zou een individuele fietser dan het recht niet hebben om zo een uitgepijld parcours te volgen zonder zich daarvoor in te schrijven?
Meer nog, zij verdienen geld door gebruik te maken van een door de overheid ingerichte voorziening.
Waarom zou een individuele fietser dan het recht niet hebben om zo een uitgepijld parcours te volgen zonder zich daarvoor in te schrijven?
Daar laat diezelfde overheid ze voor betalen d.m.v.. leges voor de benodigde vergunningen. Van mij mag je rijden waar en wanneer je wilt maar je moet wel je feiten op orde hebben.dwangarbeider schreef: ↑23 dec 2018 13:53 Een organisatie die een toertocht inricht, gebruikt de openbare weg om een parcours uit te zetten.
Meer nog, zij verdienen geld door gebruik te maken van een door de overheid ingerichte voorziening.
Waarom zou een individuele fietser dan het recht niet hebben om zo een uitgepijld parcours te volgen zonder zich daarvoor in te schrijven?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41