Joop won zijn eerste etappe in '71, zijn laatste in 1980. Heb even wat opgezocht, en zie Zabel, Cipollini en Coppi & Bartali met resp 13, 14 en beide 15 jaar al iets dichterbij komen. Ben benieuwd of er renners zijn die er nog langere tijd tussen hebben.
vuelta 2019
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ja nee precies.., die 2e plaats in de tour in 1970 .., toen stond hij niet aan de top.
En de amstel gold race winnen, was ook eigenlijk maar subtop.
Inderdaad.. Zoetemelk's tijdperk lag tussen 71 en 80![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
En de amstel gold race winnen, was ook eigenlijk maar subtop.
Inderdaad.. Zoetemelk's tijdperk lag tussen 71 en 80
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik heb het natuurlijk over etappeoverwinningen in grote rondes, maar dan was ik blijkbaar niet duidelijk genoeg. Qua jaren meedraaien aan de top staat Zoetemelk inderdaad wel op gelijke hoogte. Ook zijn palmares lijkt enigzins op Valverde, al is die niet zo uitgebreid en wel in de een andere tijd bij elkaar gereden.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Prachtige etappe in de Vuelta. Mooie overwinning van een zèér groot talent.
En, Kelderman begint ook weer op zijn oude niveau te komen. Misschien zit er deze ronde nog iets in het vat voor hem. Het is te hopen, want hij heeft het wel verdiend.
En, Kelderman begint ook weer op zijn oude niveau te komen. Misschien zit er deze ronde nog iets in het vat voor hem. Het is te hopen, want hij heeft het wel verdiend.
-
- Forum-lid
Roglic in aanraking gekomen met een motorrijder?
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
o'7o
Wel heel sterk terug gekomen dan van Roglic! Hij zou vandaag zomaar eens de sterkste man in koers kunnen zijn. Zonder dit en de zwembadje had hij voor aanvang van de tijdrit al op een minuut voorsprong gestaan. De organisatie doet er gelukkig alles aan om het spannend te houden...
Campagnolo Ultra Dork
Inderdaad, de Vuelta is eigenlijk nooit saai, is het niet de koers dan is het wel het parcours of de randzaken er omheen.Ernie C. schreef: ↑01 sep 2019 19:41 Wel heel sterk terug gekomen dan van Roglic! Hij zou vandaag zomaar eens de sterkste man in koers kunnen zijn. Zonder dit en de zwembadje had hij voor aanvang van de tijdrit al op een minuut voorsprong gestaan. De organisatie doet er gelukkig alles aan om het spannend te houden...
Roglic is wel erg sterk. Ook het team is goed bezig, al vroeg ik mij af wat Gesink allemaal aan het doen was in de 2e groep. Want hij was welgeteld daarna exact 20 seconden van waarde voor Roglic toen hij werd bijgehaald. Kuss was echt weer belangrijk en deed weer een bereklus. Jammer dat Bennett en Powless in de 6e etappe waren gevallen maar die komen hopelijk later deze ronde weer op niveau.
Wat te zeggen van Pogacar, hi9j rijdt het hele seizoen al geweldig en dat als neo....
Movistar blijft echt een grote soap
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Morgen de tijdrit en daarna gaan kunnen we kijken wat de Vuelta ons aan kijkplezier brengt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid HC
Movistar is toch echt een genot om naar te kijken. Elke ronde heeft zo'n ploeg nodig. Fantastische renners die elkaar het licht niet in de ogen gunnen maar gewoon koersen.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ja mooi hè. Vooral hoe Quintana op z’n Quintana’s er van tussen muist als Roglic op een motor botst....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Het zal Nairo niet ver brengen mag ik hopen.
De val van Roglic in beeld:
https://twitter.com/Packdeltoro/status/ ... 4127720448
Gelukkig was de materiaal motor van Shimano dichtbij, heeeeel dichtbij….
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O