Re: Cycling One computer, gaat dit wat worden?
Geplaatst: 29 nov 2024 22:49
Nog een interessant artikel voorbij zien komen waar ook aandacht wordt besteed aan de Cycling One.
https://escapecollective.com/can-newcom ... er-brands/
==================================
USP
Het belangrijkste verkoopargument van Absolute One is dan ook de kwaliteit en nauwkeurigheid van de locatie- en hoogtemetingen, bereikt door geavanceerde sensortechnologie en 'sensorfusie'-algoritmen, waarbij gegevens van meerdere sensoren, waaronder GPS, luchtdruk, wielsnelheid, helling en accelerometer, worden gecombineerd om vervolgens de hoogte- en hellingmetingen te valideren en verfijnen.
"De kwaliteit van de data die je ziet is ons belangrijkste," legt Lucas uit. "De One heeft een ultrabreed scala aan sensoren - hij meet continu meer dan 10 rijdynamieken, terwijl de meeste computers de GPS-positie meten en sommige een barometer hebben. Ze doen hun best mogelijke schatting op basis van die variabelen om je wat data te geven. Maar als we de rijder alle data van alle sensoren willen presenteren, kunnen ze een scherm met 20 datasets hebben - niemand kan dat gebruiken. Dus gebruiken we een fusie-algoritme - je zou het AI kunnen noemen - dat werkt om onze hoogte te definiëren en onze helling te definiëren. We gebruiken GNSS, we gebruiken barometrische druk, wielsnelheid, wielhellingsensor en accelerometer. Dus vijf datasets, vertellen je alleen je helling."
======================================
Of we hier warm voor lopen? Denk het niet.
https://escapecollective.com/can-newcom ... er-brands/
==================================
USP
Het belangrijkste verkoopargument van Absolute One is dan ook de kwaliteit en nauwkeurigheid van de locatie- en hoogtemetingen, bereikt door geavanceerde sensortechnologie en 'sensorfusie'-algoritmen, waarbij gegevens van meerdere sensoren, waaronder GPS, luchtdruk, wielsnelheid, helling en accelerometer, worden gecombineerd om vervolgens de hoogte- en hellingmetingen te valideren en verfijnen.
"De kwaliteit van de data die je ziet is ons belangrijkste," legt Lucas uit. "De One heeft een ultrabreed scala aan sensoren - hij meet continu meer dan 10 rijdynamieken, terwijl de meeste computers de GPS-positie meten en sommige een barometer hebben. Ze doen hun best mogelijke schatting op basis van die variabelen om je wat data te geven. Maar als we de rijder alle data van alle sensoren willen presenteren, kunnen ze een scherm met 20 datasets hebben - niemand kan dat gebruiken. Dus gebruiken we een fusie-algoritme - je zou het AI kunnen noemen - dat werkt om onze hoogte te definiëren en onze helling te definiëren. We gebruiken GNSS, we gebruiken barometrische druk, wielsnelheid, wielhellingsensor en accelerometer. Dus vijf datasets, vertellen je alleen je helling."
======================================
Of we hier warm voor lopen? Denk het niet.