Het grote verkeersregelstopic (NL)
Op de website of op FB staat dat de mtb-route in ontwikkeling is en dat je hem niet mag gebruiken tot hij klaar is. En dat handhavers daar op zullen handhaven.
De algemene fietsregels voor Den Treek staan hierboven al uitgelegd. Dat behoeft geen herhaling
Op dat landgoed staan nergens bordjes bij fietspaden, ook niet bij paden die dat overduidelijk wel zijn. Dat maakt het juist zo moeilijk om te snappen.
Even een vraagje over onderstaande situatie. Dit is op 1,5 km van mijn huis. Dagelijks fiets ik er langs.
De parallelweg heeft een blauw bord met een fiets. Dus een verplicht fietspad. Opzich ook een fijn fietspad. Lekker breed en goed geasfalteerd. Dus geen enkele reden om op de hoofdrijbaan te fietsen.
Maar de woning een stukje verder (rood omcirkeld) is alleen maar via dit fietspad met een auto te bereiken. Deze situatie is eigenlijk al zolang ik mij kan herinneren (ca. 20 jaar) maar sinds een jaar staat het blauwe bord als verplicht fietspad.
Is hier niet goed over nagedacht door de wegbeheerder? Want formeel mag je toch niet met een auto over het fietspad rijden?
Iemand een mening hierover?
De parallelweg heeft een blauw bord met een fiets. Dus een verplicht fietspad. Opzich ook een fijn fietspad. Lekker breed en goed geasfalteerd. Dus geen enkele reden om op de hoofdrijbaan te fietsen.
Maar de woning een stukje verder (rood omcirkeld) is alleen maar via dit fietspad met een auto te bereiken. Deze situatie is eigenlijk al zolang ik mij kan herinneren (ca. 20 jaar) maar sinds een jaar staat het blauwe bord als verplicht fietspad.
Is hier niet goed over nagedacht door de wegbeheerder? Want formeel mag je toch niet met een auto over het fietspad rijden?
Iemand een mening hierover?
-
- Forum-lid
Er had moeten staan bord C12 met onderbord 'uitgezonderd bestemmingsverkeer'. Kennelijk had de wegbeheerder die even niet op voorraad.
-
- Forum-lid
Nieuwe vraag: heeft een fietser die hier rechts van het fietspad komt voorrang?
De verkeerskundige van de gemeente vindt van niet.
Ja, daar heb ik wel een mening over
Naar wat ik op de lagere school heb geleerd (heel lang geleden) is een blauw bord gebodsbord. Als fietser MOET je daar rijden. Het is geen verbodsbord dus volgens mij MAG je daar als auto rijden.
Maar ... omdat het al zo lang is geleden dat ik op de lager school zat ... het kan indertussen gewijzigd zijn
Daarvan denk ik dat de gemeenteflippo gelijk heeft. Het lijkt mij een uitritconstructie te zijn.aloisvonesterhazy schreef: ↑20 jan 2020 10:45 Nieuwe vraag: heeft een fietser die rechts van het fietspad komt voorrang?
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Het is op zijn minst een matig ingerichte verkeerssituatie. Zo te zien in een woonwijk (30km/u)? De vraag is of dit een gelijkwaardige kruispunt is.... Waar het mijns inziens wel op lijkt omdat de rijbaan verhoogd is. Het feit dat het kruizende verkeer alleen uit fietsers bestaat, doet dan niet ter zake, dat is een toevalligheid. Maar hier kan ik het mis hebben hoor.aloisvonesterhazy schreef: ↑20 jan 2020 10:45 Nieuwe vraag: heeft een fietser die hier rechts van het fietspad komt voorrang?
Als het gelijkwaardig is, dan heeft rechts gewoon voorrang.
Dat het matig ontworpen is komt mede door de opsluitbanden van de rijbaan die als een soort stopstreep ogen voor het fietspad en de gelijkwaardigheid van het kruispunt ter discussie stellen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat wat jij een fietspad noemt een gewone bedieningsweg van de N980 is. Maar dan wel eentje waarbij de fietser verplicht is daarvan gebruik te maken. Ergo verboden te fietsen op de N980
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Vlgns mij wordt het tijd dat je weer naar de lagere school gaat om het af te maken.!De Tukker schreef: ↑20 jan 2020 10:46 Ja, daar heb ik wel een mening over
Naar wat ik op de lagere school heb geleerd (heel lang geleden) is een blauw bord gebodsbord. Als fietser MOET je daar rijden. Het is geen verbodsbord dus volgens mij MAG je daar als auto rijden.
Maar ... omdat het al zo lang is geleden dat ik op de lager school zat ... het kan indertussen gewijzigd zijn
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless