Pagina 8 van 29
Geplaatst: 01 jun 2010 14:29
door stoempert
JanVr schreef:Roger68 schreef:Het volledig onzichtbaar wegwerken geloof ik wel (inclusief accu's in buizen). Het onzichtbaar bedienen geloof ik ook wel. Betrouwbaarheid (ook op de stenen van PR) ook.
Stel dat alle buizen tjok vol met de beste accu's zitten, hoe lang is dan een extra vermogen van 100W te leveren. Een minuut of 5 tot 10? Dit is genoeg om flink gat te slaan (op muur of op strook). Hoe zit het echter met het vermogensverlies gedurende de tijd dat het systeem niet ingeschakeld is? Geloof namelijk niet dat eea op een betrouwbare en onzichtbare manier los te koppelen is (tandwiel iets te liften van crank) tijdens koers. Verlies is toch al snel 10~20W (gedurende ruim 6 uur). Weegt dit 6 uur lang extra 10~20W trappen op tegen de korte turbo? Geen idee eigenlijk.
Zelf geloof ik er niet heel veel van. Zouden te veel mensen bij betrokken moeten zijn (leveranciers, mechaniekers, hulpjes om fiets aan te nemen en weer te verstoppen, etc.) met dus grote risico's op uitlekken. Kan niet voorstellen dat turbo Fabian dit risico heeft genomen.
Kijk, en dat is precies waar ik ook aan zat te denken. Plus nog het extra gewicht. Ik kan me nog voorstellen dat je de boel mechanisch kunt ontkoppelen (middels elektrische bediening), maar als de accu leeg is lukt dat wellicht ook niet meer en kun je door de weerstand van een elektromotor gaan trappen. Daarnaast vraag ik me af hoe de bediening is aangesloten. Bedraad? Lastig om geheel onzichtbaar weg te werken. Of draadloos. Kost ook vermogen en is gevoelig voor storingen. Totdat het tegendeel bewezen (en dan ècht bewezen) is heeft het wat mij betreft een hoog broodje aap gehalte.
Lees je dit draadje wel goed door incl. links en filmpjes?
Dit is bijvoorbeeld een bestaand product:
http://www.gruberassist.com/english/pro ... scription/
Hiermee heb je gedurende 45 minuten 200 watt vermogen (of 100, dit is me niet helmaal duidelijk)
Stel je hebt een soortgelijk (getweaked) systeem op je racefiets die je gedurende 45 minuten 100 watt vermogen levert. Dit is natuurlijk een gigantisch voordeel.
Als het systeem niet ingeschakeld is ondervind je er totaal geen hinder van, los van het extra gewicht. Dit moet echter met fietsen die met gemak onder de 6,8 kg komen grotendeels op te vangen zijn.
Ik geloof er niet echt in dat Cance of anderen dit daadwerkelijk gedaan hebben maar zowel technisch als praktisch lijkt het me wel uitvoerbaar.
Geplaatst: 01 jun 2010 15:34
door foosho
Interessante quote
voordat dit gerucht begon:
Eisel na de ronde van vlaanderen:
I though, Id better let this motorbike come by but when I turned around and looked it was Cancellara, Eisel said.
bron
Geplaatst: 01 jun 2010 15:37
door charite
Scepticus schreef:charite schreef:Reed Cancellara niet met SRM?
Dan is het verhaal snel uit de wereld, ff de output en snelheid (op dat tijdstip) bekijken en klaar is Kees.
SRM files zijn niet te manipuleren?
Wordt toch real-time uitgezonden? Als bestand is het inderdaad te manipuleren, maar als stream lijkt met het moeilijker.
Geplaatst: 01 jun 2010 15:41
door groenespicht
embee64 schreef:En dat terwijl Boonen op de pedalen staat en niet kan volgen.
Op het filmpje zie je 2 situaties waarin voordat Cancellara wegrijdt, hij even zijn rechter shifter aanraakt maar
de shifter zelf niet omduwt en dus ook niet schakelt.
IDD...De trapfrequentie neemt niet echt toe maar zijn snelheid wel. Wat een acceleratie. Of schakelt hij achter dan zo groot en kan dezelfde frequentie houden? Het lijkt vergezocht. De RAI brengt het wel professioneel... Wat speelt hier meer af...iets wat wij niet weten of zien...hihihi :-0
Het is erg ver gezocht. Waar heeft die Rai de montagebeelden laten maken? Bij Basso hahahahahaha!!! Geintje
Nee...ik geloof het niet, al zit het wel knap in elkaar gemonteerd!
Geplaatst: 01 jun 2010 15:45
door foosho
1 misverstand dat vaak opduikt:
De RAI / Cassani heeft Cancellara niet beschuldigd. De RAI / Cassani heeft een filmpje gemaakt over de technische mogelijkheden van zo'n motertje. Vervolgens heeft "CyclingmanagerItalia" er een shady filmpje achter geplakt met beschuldigingen/insinuaties richting Cancellara..
Geplaatst: 01 jun 2010 15:57
door Supergrover
Okay, Spartamet ...uhhh ik bedoel Spartacus, weet nu dus dat er op gelet wordt, als hij vanaf nu geen deuk meer in een pakje boter rijd, dan zegt dat toch veel????
Lijkt me niet dat, als er al renners zijn die het gebruiken, men het risico wil lopen hierop gepakt te willen worden??
Geplaatst: 01 jun 2010 16:04
door aapje
Roger68 schreef:Zelf geloof ik er niet heel veel van. Zouden te veel mensen bij betrokken moeten zijn (leveranciers, mechaniekers, hulpjes om fiets aan te nemen en weer te verstoppen, etc.) met dus grote risico's op uitlekken.
Je kunt het zo in een normale fiets inbouwen, dus het enige wat je nodig hebt is 1 (vaste) mechanieker die het voor je doet. Die hulpjes hoef je verder ook niks te vertellen, je vraagt gewoon om je reservefiets. Verder hoef je het toch aan niemand te vertellen?
Kan niet voorstellen dat turbo Fabian dit risico heeft genomen.
Doping wordt ook nog gewoon gebruikt in het peleton, ondanks de grote risico's, dus waarom dit niet? Ik heb het filmpje gezien en ik vind het toch behoorlijk overtuigend. Die fietswissel tijdens de RVV was ook erg opvallend. Ik hoop dat vanaf nu de fietsen van Fabian voor elke koers worden gecontroleerd.
Geplaatst: 01 jun 2010 16:09
door dewitte
Uit zeer goede bron weet ik dat Saxobank vorig jaar voor , in en na de tour de france aan het experimenteren was met het motortje! Meer kan ik er nog niet van zeggen....
Geplaatst: 01 jun 2010 16:20
door eelcoz
Zo, wat een cliffhanger. Wanneer krijgen we het volgende stukje lekkers?
Geplaatst: 01 jun 2010 16:24
door trekhaak
Hahahaha, ooooh. Geweldig toch, die mensen die het helemaal geweldig vinden om geheimen te weten, uit zeer goede bron nog wel!
Of het is een heerlijk grapje, dat dacht ik namelijk. Maar begon dus toch te twijfelen.
Geplaatst: 01 jun 2010 16:36
door stockie
Mijn bevindingen zijn:
- In het filmpje tonen ze op 1 van de kasseistroken hoe Fabian het motortje zou aanzetten: hier zie ik nochtans duidelijk dat hij schakelt.
- De technische video's die de RAI toont zijn van de Gruber zelf:
http://www.gruberassist.com/english/product/technology/
- Het hele systeem weegt 2 kilogram (900motor + 1000gram batterij) Dat is toch al een opvallend gewicht
- De frequentie van motor en pedaalslag moeten precies gelijk zijn. Is het motortje trager, dan heeft het geen nut door het freewheel dat er inzit. Draait het motortje sneller, nuja, met 200 Watt rijd je de muur niet op.
Vooral bij het laatste stel k mij vragen...
Geplaatst: 01 jun 2010 16:45
door aapje
Stockie schreef:Mijn bevindingen zijn:
- In het filmpje tonen ze op 1 van de kasseistroken hoe Fabian het motortje zou aanzetten: hier zie ik nochtans duidelijk dat hij schakelt.
Volgens de maker van het filmpje schakelt hij altijd op dezelfde manier, wat niet dezelfde beweging is die hij daar doet.
- De frequentie van motor en pedaalslag moeten precies gelijk zijn. Is het motortje trager, dan heeft het geen nut door het freewheel dat er inzit. Draait het motortje sneller, nuja, met 200 Watt rijd je de muur niet op.
Lijkt me geen probleem voor een prof. Die weten heel goed wat hun optimale trapfrequentie is en stellen de motor daarop in. Zowiezo kan een tijdrijder als Fabian heel strak een constant tempo vasthouden.