Het grote woon-werk topic
Cyclocrosser ook hier en natuurlijk deugdelijke verlichting!
Hier met stalen racer, edoch dit terzijde
(Zie: http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&p ... 709#444755)
Hier met stalen racer, edoch dit terzijde
(Zie: http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&p ... 709#444755)
- plantagenet
- Forum-lid
Ik zit een beetje met dezelfde vraag als Lunitic. Ook ik heb alleen maar een racefiets met 23 mm bandjes (Vittoria Rubino). Dus als iemand een suggestie heeft voor een goede winterband (breder, meer profiel) dan hoor ik dat graag.
Overigens heb ik zowel gisteren als vandaag gewoon gefietst en dat heeft ook wel weer wat met die sneeuw en gladheid. Goed opletten en hier en daar de snelheid aanpassen (maar niet té langzaam)
Overigens heb ik zowel gisteren als vandaag gewoon gefietst en dat heeft ook wel weer wat met die sneeuw en gladheid. Goed opletten en hier en daar de snelheid aanpassen (maar niet té langzaam)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
[quote="Lunitic"]Een goede lamp heb ik. Helaas heb ik (nog) geen beschikking over een crosser of mtb. vandaar dat ik er aan zit te denken om andere banden met meer grip te kopen. coss banden passen alleen zover ik weet niet op een racewiel.[/quote]
De banden gaan er wel op, maar passen waarschijnlijk niet in een krap raceframe.
De banden gaan er wel op, maar passen waarschijnlijk niet in een krap raceframe.
Cheap light strong, choose two
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Er zijn wel banden met profiel te vinden die op een racevelg passen en ook in een raceframe.
Contintental contact is daar een voorbeeld van (28mm breed past bijv. prima) Ook de schwalbe marathon wordt veel genoemd/geroemd in diverse topics.
Na gisteren kan ik melden dat de contact op zich prima voldoet, maar dat bij mij de angst om te vallen nog wel erg tussen de oren zit. Zo fietste ik gisteravond rond 19.00 uur langs de A12. Op dat fietspad blijft steeds water staan zelfs als het al lang (meer dan een week) niet geregend heeft en waar ik bang voor was bleek gisteren waarheid. ik keek in het donker tegen een lang lint met allemaal glimmende ijskristallen. en de rechterkant was gewoon opgevroren sneeuw en modder met water. daar zaten echt gevaarlijke stukken tussen die je niet direct herkende als gevaarlijk. Eigenlijk ging het fietsen prima, maar ik zat niet met plezier op mijn fiets. De harde en koude zijwind hielp ook al niet mee, en omdat ik niet lekker in mijn ritme kwam kon ik ook mijn eigen kacheltje niet opstoken. Tot overmaat van ramp bleken ook mijn handschoenen niet (meer) bestand tegen de koude wind. Zwaar verkleumd kwam ik dan ook thuis.
Het was voor het eerst dat ik echt met tegenzin op de fiets zat. Vandaag dus ff niet.
Contintental contact is daar een voorbeeld van (28mm breed past bijv. prima) Ook de schwalbe marathon wordt veel genoemd/geroemd in diverse topics.
Na gisteren kan ik melden dat de contact op zich prima voldoet, maar dat bij mij de angst om te vallen nog wel erg tussen de oren zit. Zo fietste ik gisteravond rond 19.00 uur langs de A12. Op dat fietspad blijft steeds water staan zelfs als het al lang (meer dan een week) niet geregend heeft en waar ik bang voor was bleek gisteren waarheid. ik keek in het donker tegen een lang lint met allemaal glimmende ijskristallen. en de rechterkant was gewoon opgevroren sneeuw en modder met water. daar zaten echt gevaarlijke stukken tussen die je niet direct herkende als gevaarlijk. Eigenlijk ging het fietsen prima, maar ik zat niet met plezier op mijn fiets. De harde en koude zijwind hielp ook al niet mee, en omdat ik niet lekker in mijn ritme kwam kon ik ook mijn eigen kacheltje niet opstoken. Tot overmaat van ramp bleken ook mijn handschoenen niet (meer) bestand tegen de koude wind. Zwaar verkleumd kwam ik dan ook thuis.
Het was voor het eerst dat ik echt met tegenzin op de fiets zat. Vandaag dus ff niet.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid
Vandaag dus even niet.
In het vlakke polderlandschap waai je nu gewoon uit je koersbroek.
Vanochtend zou het wel gegaan zijn ( wind in de rug) maar vanavond wordt het bar en boos.
Dus even in de 4 wieler.
marc
In het vlakke polderlandschap waai je nu gewoon uit je koersbroek.
Vanochtend zou het wel gegaan zijn ( wind in de rug) maar vanavond wordt het bar en boos.
Dus even in de 4 wieler.
marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gisteren en eergisteren op de MTB ipv de racefiets. Eergisteren klein valpartijtje, zonder erg. Gisteren geen probleem, merk wel dat het gisterenmiddag met die wind meer energie kostte dan normaal. Vandaag in het blik, kon even niet anders, anders had ik toch weer de MTB genomen, hopelijk morgen weer.
Passie voor het fietsen en de fietsen.
ivb met de gladheid op de MTB, gelukkig hoef ik maar 12 k. Zoals Erwin Krol al zei, de wind was snijdend koud. Ik denk dat ik morgen een bivak muts op doe. Het leek net of mijn wangen geen gevoel meer hadden.
nulla tenaci invia est via
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik hoef ook gelukkig maar 11k enkel. Deze ochtend tegenwind (en hard!), handschoenen en overschoenen hebben enkele amputaties belet (maar het scheelde niet veel). -6 graden en 6 beaufort tegenwind.
Vanavond wordt het dus met wind mee een klein beetje feest. Hier geen sneeuw, dus alle fietspaden goed bereidbaar (en geen bochten), 23mm bandjes doen het nog prima.
Vanavond wordt het dus met wind mee een klein beetje feest. Hier geen sneeuw, dus alle fietspaden goed bereidbaar (en geen bochten), 23mm bandjes doen het nog prima.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Met deze temperaturen ben ik sowieso niet van plan om op de fiets naar mijn werk te gaan maar er zullen toch zeker binnenkort nog wel een paar zachtere dagen komen. En eigenlijk wil ik het dan toch wel proberen. Bij mij zit het denk ik ook echt tussen de oren maar als ik mijn angst wat kan verminderen door een goed setje banden aan te schaffen dan doe ik dat graag.
@poldertoerist
Ik ga zeker eens kijken naar die jij noemt.
@poldertoerist
Ik ga zeker eens kijken naar die jij noemt.
Afgelopen maandag heerlijk naar huis gepeddeld door de sneeuw! Gisteren was ik vrij en vanochtend heb ik toch maar de bus genomen al word ik daar 10 keer chagrijniger van dan met tegenwind op de fiets zitten!
Gelukkig heb ik binnenkort een auto dus dan hoef ik in ieder geval niet meer met de bus als fietsen echt niet leuk is.
Gelukkig heb ik binnenkort een auto dus dan hoef ik in ieder geval niet meer met de bus als fietsen echt niet leuk is.