Scott Addict RC opbouwtopic
- Vieux chnoque
- Forum-lid
-17 is goed, stuurpen moet horizontaal
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
De keuze is al gemaakt mensen.
-
- Forum-lid HC
2. is natuurlijk weer niet handig. Sram gebruikt gewoon 2032, daar heb k er dan gewoon 4 van op de fiets.havana schreef: ↑18 mar 2022 14:28 Vandaag weer verder gegaan met de opbouw. Eerste klus: het trekken van de Di2 kabel naar het stuur toe. Feitelijk hoef je dit niet te doen want de shifters zijn draadloos. Waarom dan toch bekabeld? Wel... om een paar redenen
1. De batterij gaat 2x zo lang mee
2. Geen afhankelijkheid van rare knoopcellen (er zit een niet-gangbaar type in)
3. De firmware van de shifters kan je alleen updaten als de boel bekabeld is
4. Schakelt een fractie sneller (zeker niet hoofdreden)
5. Minder kans op storingen
Alles van garmin is ook 2032, ideaal. Overigens ging mijn 2032's in de shifters 3 en half jaar en ruim 20K mee. Dat is wat mij betreft geen issue. Wat gebruikt shimano?
3. dat is wel heel raar...... Kan je het eventueel wel met draden buitenom doen. Leuk als fietsen af fabriek wireless worden geleverd. De aftermarket kabbelsetjes zullen we weer een levertijd hebben.
4. Daar lees ik verschillende dingen over, zou vooral met het concept lichtere derrie te maken hebben. Jammer dat ze geen MTB groepen meer di2 hebben. Het schakelt inderdaad snel. Voor de race niet heel spannend op de MTB wel. De eerste XTR group was al sneller dan de AXS nu. (nu was die ook sneller dan de road groepen, misschien is het nu gelijk).
Ik vind kabels binnendoor ook wel leuk om te doen. Maakt mij het uit als ik een dag met een fiets bezig is. Voor de FM iets minder, maar voor de hobby leuk toch.
De niet-gangbare knoopcel is met een reden. Shimano zegt dat er veel te veel slechte CR2032’s worden gemaakt.
Bike-components had overigens alle kabellengtes gewoon op voorraad.
Bike-components had overigens alle kabellengtes gewoon op voorraad.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat een bull shit argument.
Het hele web staat zeker vol met klachten over de 2032 bij Sram?
Het hele web staat zeker vol met klachten over de 2032 bij Sram?
Less is bore
Het is wel zo dat de kwaliteit van CR2032's nogal verschilt. Ik merk dat ook bij mijn PM. Sommige batterijen gaan 400 uur mee, sommige halen nog eens de 100.
Waar Shimano natuurlijk geen zin in heeft is dat rijders en dealers massaal gaan klagen "mijn shifter gaat maar X kilometer mee" en dan al die zooi gaan terugsturen onder garantie, terwijl het gewoon aan de batterij ligt.
Echt handig is de keuze natuurlijk niet. Als ik een lege batterij heb van mijn PM dan rijd ik eventjes langs het tankstation en koop een nieuwe.
Rijd je wireless met de nieuwe Di2 is het gewoon zaak eventjes een CR1632 in je zadeltasje te steken. Da's echt geen onoverkomelijk probleem. Overigens is de CR1632 ook weer niet zo heel zeldzaam. Bijvoorbeeld Kruidvat en Blokker hebben 'm gewoon in het assortiment en ik denk zelfs supermarkten.
Waar Shimano natuurlijk geen zin in heeft is dat rijders en dealers massaal gaan klagen "mijn shifter gaat maar X kilometer mee" en dan al die zooi gaan terugsturen onder garantie, terwijl het gewoon aan de batterij ligt.
Echt handig is de keuze natuurlijk niet. Als ik een lege batterij heb van mijn PM dan rijd ik eventjes langs het tankstation en koop een nieuwe.
Rijd je wireless met de nieuwe Di2 is het gewoon zaak eventjes een CR1632 in je zadeltasje te steken. Da's echt geen onoverkomelijk probleem. Overigens is de CR1632 ook weer niet zo heel zeldzaam. Bijvoorbeeld Kruidvat en Blokker hebben 'm gewoon in het assortiment en ik denk zelfs supermarkten.
Laatst gewijzigd door havana op 20 mar 2022 08:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- thestudent
- Forum-lid HC
Het hele web staat inderdaad vol met vage klachten over Sram . Slechte knoopcellen leveren niet altijd het juiste voltage voor je componenten en kan in uiterste gevallen schade veroorzaken aan je circuit boards. En dat levert je dan weer garantiegevallen op als shimano zijnde. Japanse engineers he. Overigens zou ik ook opteren om een draadje te trekken. Als ze er eenmaal zitten dan hoef je er ook niet meer aan te komen. Korte pijn bij het installeren, maar lang plezier van.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Dat is ook mijn gedachte. Het is eventjes wat gepruts, maar ja je moet toch ook de remkabels door het stuur trekken. Tegenwoordig zit alles intern en zie je er helemaal niks van.
Enige waar ik geen zin in had is het stuur nadien nog wisselen, dus vandaar dat ik hier eerst even heel goed over heb nagedacht.
Eventueel kan je de junction weglaten en de kabel rechtstreeks aan de batterij hangen, maar dan moet de zadelpen los.
Enige waar ik geen zin in had is het stuur nadien nog wisselen, dus vandaar dat ik hier eerst even heel goed over heb nagedacht.
Ja, dat kan. Je kan de kabel van de voorderailleur ontkoppelen en daar een juntion en een extra kabel aan hangen. Dan kun je 'm updaten zonder de shifter los te maken.Kan je het eventueel wel met draden buitenom doen.
Eventueel kan je de junction weglaten en de kabel rechtstreeks aan de batterij hangen, maar dan moet de zadelpen los.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik denk dat voor de kwaliteit het merk belangrijker is dan het type.
Als je goedkope "merkloze" zooi koopt is het risico op verschillende kwaliteit inderdaad groot.
Koop dus gewoon batterijen van een bekend merk met een nog lange houdbaarheidsdatum.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Toch zegt het merk niet alles. Zo zijn de CR2032 van Duracell in mijn ervaring vele malen minder dan die van Varta.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat zou kunnen.
Wat ik maar wil zeggen, als het er niet zo toe doet gebruik ik e-bay/ali knoopcelbatterijen.
Kosten echt niets.
Maar als de montage net iets moeilijker is of als ik wil dat het betrouwbaarder moet zijn gebruik ik wel "duurdere" merkbatterijen.
Wat ik maar wil zeggen, als het er niet zo toe doet gebruik ik e-bay/ali knoopcelbatterijen.
Kosten echt niets.
Maar als de montage net iets moeilijker is of als ik wil dat het betrouwbaarder moet zijn gebruik ik wel "duurdere" merkbatterijen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend