Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

elle01
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:41

elle01 24 mar 2010 16:02

zo mijn wilier cento uno wit carbon staat morgen in de living, had eerst wit en blauw besteld maar
na vijf maand wachten nog maar eens een maand op geschoven en ik kon niet meer wachten.
hopelijk volgende week is hij er de cento uno

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 25 mar 2010 12:05

elle01 schreef:zo mijn wilier cento uno wit carbon staat morgen in de living, had eerst wit en blauw besteld maar
na vijf maand wachten nog maar eens een maand op geschoven en ik kon niet meer wachten.


Plaats je foto's en een speclist?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

jensvoigt
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 sep 2009 21:39

jensvoigt 25 mar 2010 16:19

hallo, ben nieuw hier op dit forum... Heb afgelopen najaar een Wilier escape gekocht, dat was mijn eerst fiets. Ik heb het virus dermate te pakken dat ik een nieuwe wil gaan kopen, met compact aangezien er vd zomer de in de alpen gefietst gaat worden, en dit moet uiteraard een Wilier worden...
Ik heb niet een groot budget (de ib-groep stribbelt tegen) dus ik kijk niet zoals jullie alleen maar naar de izoards en cento's ;) maar naar een trapje lager: ik denk aan de Mortirolo of La triestina. Zijn hier ervaringsdeskundigen op één van deze twee, of nog beter op beide, modellen?

Ik heb inmiddels al bij Salden een prijs aangevraagd voor beide frames met exact dezelfde specs. (veloce 50-34, easton vista wielen, schwalbe ultremo r1 bandjes, pro plt stuur/nok) en zij gaven als prijs op voor de mortirolo 1600 en de triestina 1250.
Dit verschil zit hem dus puur in het frame, dat bij de Mortirolo puur carbon is en bij de Triestina alu met carbon vorken.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie hierover denken... is dit frame €350,- meer waard?
(Ik sta verder open voor suggesties betreft andere afmontages/frames...)


verschil in frame gewicht is trouwens slechts 30 gram
op de macht

dalla
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 27 mar 2008 16:02

dalla 26 mar 2010 11:46

beste Jens,

het verschil is wel degelijk aanwezig, de carbon achtervork van de LaTriestina levert wel iets comfort maar niet zoveel als de Mortirolo..je kunt eens bij me in de shop komen kijken in Maarsbergen( Utrecht) om ze beide te zien en zodat ik je goed kan informeren over tech specs...en je een prijsje te maken voor een van beide.

groet
Dalla
het meeste leer je door te luisteren!

elle01
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2009 15:41

elle01 26 mar 2010 19:32

we zijn vrijdag en nog niks geleverd.
Ik begin serius te twijfelen voor hem af te zeggen
hopelijk volgende week is hij er de cento uno

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 28 mar 2010 16:49

Hoi Jens,

Ik ben ook nieuw hier. Ik heb sinds twee weken de La Triestina. Tweedehands (als nieuw) gekocht. Ik heb er nu 350 kilometer mee gereden en de fiets bevalt me perfect. Ik ben gisteren met een vriend bij Vos in Zwanenburg geweest en heb nog steeds deze fiets het liefst.

Fiets is compleet Ultegra SL afgemonteerd, met Mavic Aksium Race wielen, Rubino bandjes, Pro PLT stuur/nok en een mooi wit stuurlint.

k heb bewust gekozen voor aluminium. Ik heb veel gemountainbiked en verzorg m'n fiets netjes na het fietsen, maar vertrouw mezelf niet met volledig carbon. Vandaar dat een carbon voor- en achtervork voor mij wel het maximaal acceptabele is betreft kwetsbaarheid. Als jij nog in een krap studentenhuis woont, is een deukje zo gemaakt. (maar wat weet ik nou van carbon - dat dan weer wel)

Het zijn beide mooie fietsen en als Groningen tegenstribbelt zou ik voor de La Triestina kiezen (en misschien mooiere wielen erbij ;) ).

Succes met kiezen, het wordt sowieso een goede.

Bas
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 28 mar 2010 17:16

Dit is ie trouwens. Niet de scherpste foto, maar m'n iPhone wil niet beter.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

choronzon
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 feb 2008 20:09

choronzon 28 mar 2010 20:43

Mooi. Rijd trouwens ook rond op een Alu Wilier, en die bevalt me uitstekend.

Zou misschien op termijn uitkijken naar een wit zadel, en zwarte bidonhouders.;)
so far, so good... So what ???

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 29 mar 2010 00:10

Wit zadel is een goeie, maar de witte bidonhouder blijft, vrees ik. Niet dat ik 'm nodig heb, de komende tijd rijd ik toch met een camelbak rond. Misschien dat ik alleen een bidon meeneem als ik op zomeravonden wat relaxte ritjes ga maken.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 29 mar 2010 22:16

elle01 schreef:we zijn vrijdag en nog niks geleverd.
Ik begin serius te twijfelen voor hem af te zeggen


Dat zou zonde zijn!
Je weet niet wat je mist (of gaat missen) ;)

Ik weet evt. misschien nog wel een blauwe Cento Uno (model 2010) te staan in de regio Utrecht, volgens mij een maat L of XL.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 01 apr 2010 00:06

Il Grasso schreef:
Il Grasso schreef:Iemand hier ervaring met de combinatie Cento Uno en (super) record 11 speed?
Mijn achterderailleur schakelt net niet 100% en ik krijg hem niet goed. Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat het komt door de routering van de kabel door de achterbrug en dat er een oplossing voor is. Je snapt het al, ik zou graag weten hoe ik dit probleem op kan lossen.


Ik krijg een ander bracketplaatje waardoor de kabelroutering wat anders komt te lopen. Volgens Wilier moet dat het probleem verhelpen.


Update:

Vandaag het nieuwe bracketplaatje gemonteerd. Het is ca. een centimeter breder dan het oorspronkelijke plaatje. De schakelproblemen zijn met de montage van het nieuwe plaatje helemaal verdwenen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

dalla
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 27 mar 2008 16:02

dalla 01 apr 2010 10:55

Ik weet ook nog wel eea staan in de regio Utrecht....;-)
De levertijd van Wilier laat misschien een beetje te wensen over maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd wanneer je er po gaat rijden ; elle01
Het bracketplaatje is een top oplossing, dat scheelt alles....volgens mij afkomstig van Cervélo, heb ik afgelopen jaar ook gehad, maar nu met de nieuwe 2010 (waarbij de kabel bovenuit de vork komt) is het niet nodig gebleken.

ps het mooie zadel is binnenkort bij ons wel verkrijgbaar!!!!
het meeste leer je door te luisteren!

Plaats reactie