Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

robbiey
Forum-lid

robbiey 14 mei 2012 21:41

net terug van de mol, 100+ renners, heerlijk weer, 70 minuten, 46 km, gem, 41.1 lekker!

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 14 mei 2012 22:53

Vandaag een lekker extra dagje vrij na een volgeboekt weekend. Vanmorgen rondje gereden van 107 km. Vanwege de stevige ZW wind vond ik het moeilijk om met de hartslag goed in D1 te blijven. Heen grotendeels wind (schuin) mee en terug....je raad het al ;)
De route (routeplanner van de fietsersbond). Met de klok mee gereden.
Afbeelding
Logebestandje van mijn Sigma ROX 9.0
Afbeelding
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 mei 2012 12:18

Gisteren "even" heen en weer naar de Ardennen geweest, voor een rit in de omgeving van Stavelot. Het was prachtig weer en ik heb heerlijk gefietst in een voor mij nieuwe omgeving. Alleen de Stockeu was me net wat teveel, met dat stukje van 21%.
Totaal 82 Km gefietst, met 1650 hoogtemeters.
Voor herhaling vatbaar!

Afbeelding

Overigens was ik eerst van plan geweest de route van @cannea na te rijden (zie p.54 van dit topic), maar die kreeg ik helaas niet ingeladen in mijn Garmin Fr 305. Heb daarom in Garmin connect een "willekeurige" route opgezocht in deze omgeving en ingeladen in mijn forerunner. Dat navigeren ging eigenlijk prima zo.

eelcoz

eelcoz 15 mei 2012 12:50

Een blik op de Buienradar stemde mij vanochtend niet echt vrolijk. Toch maar op pad gegaan en uiteindelijk viel het erg mee. Alleen de eerste paar kilometer in de regen gereden. Lekker rondje Drenthe gedaan, helaas wel weer per ongeluk op een gruwelijke klinkerweg terechtgekomen. :(
Totaal precies 70 km.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 15 mei 2012 22:32

Niet vandaag, maar gisteren 177km woon-werk

omdat het beetje zinloos is om twee keer hetzelfde bericht te plaatsen....
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 62#p742562" onclick="window.open(this.href);return false;
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 15 mei 2012 23:12

Lekker bezig.....wat een afstand zeg :P
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 16 mei 2012 09:25

Gister weer een rondje gereden met de club, heb me weleens lekkerder gevoeld, dus beetje kalm aan gedaan. Al met al toch een 65km.
Specialized Tarmac Elite Compact

distortion
Forum-lid

Gebruikersavatar distortion 16 mei 2012 12:02

Gisteren 80 km door zeikweer gereden met 31,2 km/h gemiddeld. Ging via Oudekerk ad Amstel naar uithoorn waar ik in zware regen kwam... Vervolgens naar Haarlem en terug via Halfweg. Dat was dus gisteren lekker douchen met de fiets om het vuil eraf te krijgen.
Simpelweg omdat het zo is!

apojapo
Forum-lid

apojapo 16 mei 2012 16:24

Gisteren mijn nieuwe schoenplaatjes met 0 graden speling getest. Moest in het begin wel wennen en tijdens het fietsen nog even aangepast maar uiteindelijk bevallen ze mij wel. Uiteindelijk werd het een retourtje Den Haag - Zandvoort met 34,8 gemiddeld. Geen zin in een d1 met die harde wind.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 16 mei 2012 18:03

hanz1963 schreef:Gisteren "even" heen en weer naar de Ardennen geweest, voor een rit in de omgeving van Stavelot. Het was prachtig weer en ik heb heerlijk gefietst in een voor mij nieuwe omgeving. Alleen de Stockeu was me net wat teveel, met dat stukje van 21%.
Voor herhaling vatbaar!

Afbeelding

Overigens was ik eerst van plan geweest de route van @cannea na te rijden (zie p.54 van dit topic), maar die kreeg ik helaas niet ingeladen in mijn Garmin Fr 305. Heb daarom in Garmin connect een "willekeurige" route opgezocht in deze omgeving en ingeladen in mijn forerunner. Dat navigeren ging eigenlijk prima zo.
Mooi dat die Ardennen-rit goed bevallen is, zo tezamen met je Garmin Forerunner! Maar waarom een ‘willekeurige’ route opgezocht? Hier op het Fietsforum zijn volgens mij ook best wel wat specifieke GPS-routes te vinden. O.a. in het Stavelot-, Büllingen- en Eifel-topic staan diverse mooie ritten beschreven, met bijbehorende GPS-links. Dacht ik. ;)

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 16 mei 2012 18:53

buzz schreef:
hanz1963 schreef:Gisteren "even" heen en weer naar de Ardennen geweest, voor een rit in de omgeving van Stavelot. Het was prachtig weer en ik heb heerlijk gefietst in een voor mij nieuwe omgeving. Alleen de Stockeu was me net wat teveel, met dat stukje van 21%.
Voor herhaling vatbaar!

Mooi dat die Ardennen-rit goed bevallen is, zo tezamen met je Garmin Forerunner! Maar waarom een ‘willekeurige’ route opgezocht? Hier op het Fietsforum zijn volgens mij ook best wel wat specifieke GPS-routes te vinden. O.a. in het Stavelot-, Büllingen- en Eifel-topic staan diverse mooie ritten beschreven, met bijbehorende GPS-links. Dacht ik. ;)
Dat kwam omdat ik zondagavond laat pas de "@cannea-route" wilde inladen in mijn Garmin. Daarbij gaf de Garmin steeds foutmeldingen, en het lukte niet. In de genoemde topics kon ik zo snel geen andere routes vinden rond de 80 Km zonder dubbele stukken. Omdat mijn Garmin alleen de mogelijkheid heeft voor het volgen van een kruimelspoor, zonder onderliggende kaart, leek me dat dubbele stukken in de route, vragen om problemen was. Dus deze oplossing gekozen, en hierbij maar hopen dat de steilste beklimmingen zoals bijv. de Stockeu, er niet in zaten. Helaas was dat laatste wèl het geval :D

En dat hele verhaal kun je dan samenvatten in één zin: Een snelle, matig gefundeerde, beslissing onder tijdsdruk, en dan "God zegene de greep". (en dat pakte goed uit...)

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 16 mei 2012 22:43

Vandaag van Huissen (Arnhem) naar mijn dochter in Middelburg gefietst 224,5km in 8uur en10minuten Hiervan ruim 150km met tegenwind.. gelukkig droog gebleven tussen de buien door
Totaal 9,5 uur over gedaan, was bijna 1,5 kwijt met pauzes, zoeken, en naar de weg vragen.. erg vervelend als je alles van te voren hebt gepland en er zijn 4 wegomleidingen op de route!! Ook nog eens 8km verkeerd gereden. Laatste 20 km naar Middelburg met een andere wielrenner (guido) meegereden, na een leuk onderhoudend gesprek bleek hij 100 meter tegenover mijn dochter te wonen.. Toeval bestaat dus.. :)
Morgen vanuit Middelburg naar Wommelgem (Antwerpen), een kleine 100km fietsen. Hopelijk ben ik dan weer genoeg hersteld. ;)
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gesloten