Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 14 okt 2016 12:31

hmmm fijn is dat.. hoop niet dat mijn reparatie ook zoveel tijd in beslag gaat nemen..
vorige reparatie (eind augustus) had ik hem met 2,5 week terug. Nu ben ik hem 2 weken kwijt en ook is mijn status is: "wacht op levering onderdelen".

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 14 okt 2016 16:51

Eind augustus was je hem 2,5 week kwijt = terug half september; nu ben je hem al 2 weken kwijt = begin oktober, dus als ik het goed begrijp heb je hem dus een halve maand (2 weken) kunnen gebruiken.....en je blijft bij Mio?

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 14 okt 2016 17:04

heb hem bijna een maand kunnen gebruiken ja.. na de eerste reparatie :(
Het eerste jaar probleemloos en naar volle tevredenheid de mio gebruikt. Die paar weken dat ik hem terug had ook weer. Maar ben wel zwaar teleurgesteld dat binnen zo'n korte termijn die "vocht" vlekken terugkomen. Het is dat ik nog in de garantieperiode zit en het me niks kost. Baal er behoorlijk van dat ik al een maand (in totaal( zonder mio zit. Ik zit uiteraard met een scheef oog naar de garmin edge 820 en de wahoo elemnt te kijken. Ik gebruik de navigatie echt veel door zelf gemaakte routes na te fietsen. Dat werkt met de mio super fijn. Verspringt van scherm 250 mtr voor de afslag. Zodat je mooi je hoofdvelden kan blijven gebruiken. Dat heb ik in alle reviews van de elemnt en de 820 nog niet gezien.
En daarbij.. ik heb niet zo even ruim 300 euro liggen voor een nieuw toestel. Anders wist ik het wel ;)

Pashley 24mhz
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jul 2013 12:28

Pashley 24mhz 17 okt 2016 15:48

Net nogmaals gebeld, week 6, en ze wachten nog steeds op onderdelen... Ik krijg nu ook te horen dat het bedrag de vooropgestelde 75euro zeer ruim zal overschrijden.... WTF

En blijkbaar ben ik de enige met damp achter mijn scherm, yeah right....

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 18 okt 2016 12:50

Ook maar is contact opgenomen. wacht nu 2 weken op onderdelen die verzonden moeten worden. Alleen is er nog geen zicht op wanneer deze verstuurd worden.
Nog maar weer wachten....

Benergy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 aug 2015 17:12

Benergy 19 okt 2016 20:26

getver, je zou het bijna fijn gaan vinden dat het slecht weer is en je niet hoeft te fietsen

latje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jul 2010 17:09

latje 19 okt 2016 21:51

Pashley 24mhz schreef:Net nogmaals gebeld, week 6, en ze wachten nog steeds op onderdelen... Ik krijg nu ook te horen dat het bedrag de vooropgestelde 75euro zeer ruim zal overschrijden.... WTF

En blijkbaar ben ik de enige met damp achter mijn scherm, yeah right....
Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Mijn Mio heeft na een licht regenbuitje waterschade opgelopen en het scherm reageert daardoor niet meer. Ben het apparaat inmiddels ook al ruim 2 weken kwijt en krijg dezelfde reacties als bij jou.

Afbeelding

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 20 okt 2016 11:13

pff jij hebt gewoon een plas water onder je scherm. mooi sheisse.


Zo zag de mijne eruit.
Afbeelding

Als de zon dan van iets opzij kwam was er echt drama..
Afbeelding

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 506
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 20 okt 2016 19:11

Tjeemig, je zou als je dit leest nooit een Mio kopen.
Ik heb het gevoel dat ik mijn 305 gewoon straffeloos in het water kan gooien. Bij alle soorten noodweer gereden zonder problemen.
Wel altijd ellende met vastlopen bij navigatie maar nu heb ik een proef-update gehad van Mio en wekt t apparaat als een zonnetje.
Afhandeling bij een schade (bevestiging kapot) vond ik wel redelijk, heen en weer sturen kost tijd. Maar een paar weken vind ik belachelijk lang.

Pvanrun
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:27

Pvanrun 20 okt 2016 21:37

Ik denk dat jullie die siliconen hoes er eens af moeten doen. Aan de achterkant van de mio zit nl een klein gaatje wat zorgt dat het toestel kan "ademen". Hoes er af. Heb ik ook gedaan. Nooit meer vocht gezien. Ps de hoes is er voor als hij er af lazert. Dat gaat hij zowiezo doen. Dog Ears er op maken en Garmin mount. Dan is de mio perfect. Dus....weg met die lelijke hoes

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 21 okt 2016 08:21

Heb hem daarvoor altijd met volle tevredenheid gebruikt. Ook met navigatie weinig problemen. Dat hoesje heb ik er al een jaar opzitten. Pas de afgelopen maanden problemen. Ook in volle regen gereden en niks aan de hand.
Maar kan het proberen zonder hoesje als ik hem terug heb. Scheelt dat de reparatie gratis is in mijn geval (garantie periode). Alleen nu alweer 3 weken wachten is behoorlijk vervelend. "wachten op onderdelen" zucht...

Pashley 24mhz
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jul 2013 12:28

Pashley 24mhz 21 okt 2016 10:06

Hoesje verhaal klopt niet. Ik heb nooit een hoesje gehad, en toch zat er damp achter mijn scherm...

Deze week verschillende keren contact met Mio en de firma die herstelt gehad. Mio zei me, toestel is 6 maand uit garantie, hersteller zei, we zijn het toestel in garantie aan het herstellen, we wachten enkel nog op 1 part.... En dat geloofde ik ook gezien mijn toestel al meer dan 6 weken weg is en ik nooit een prijsopgave voor herstelling gekregen heb... De dag erop had Mio plots contact met de hersteller en kon ik wel gaan betalen... Nogmaals een vriendelijke telefoon naar Mio, maar daar blijven ze volhouden dat ik veruit de enige ben met damp in het toestel...
Qua herstelling moet er een nieuw moederbord en touchscreen in de mijne, kostprijs, dikke 110euro en dit voor een toestel van 2.5 jaar, die nooit in de regen reed, +-4000km gebruikt, nooit gevallen, binnen bewaard...
Dus +110euro voor een toestel die uit garantie zal blijven (stel dat binnen een week de houder afbreekt, dan kan ik terug uit garantie gaan betalen), ofwel 40euro betalen en een onhersteld toestel terugkrijgen, ofwel 40% korting op een 315HC of hoger uit hun eigen webshop.... Na een nachtje denken beslist dat het beter was een nieuw toestel te kopen. Wilde de 315 bestellen omdat ik alle sensoren reeds heb van mijn HC, wat blijkt nu, je kan via Mio enkel de 315HC kopen, dus weeral nodeloos extra geld uit mijn zakken...

In het algemeen niet echt te spreken over Mio zelf, maar als het toestel werkt is het wel perfect voor mij. Heb al aan een Garmin gedacht, maar die is voor mij te ingewikkeld voor hetgeen ik er mee wil doen....

Als ik mijn nieuwe ontvang, dan denk ik juist wel een hoesje te kopen, hier een gaatje in te prikken en een touwtje erdoor om aan mijn stuur te hangen zodat hij er niet af kan donderen. Of zijn hier andere oplossingen voor?

Plaats reactie