Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Compleet in paniek natuurlijk. Hij zal wel weer compleet de grond in worden getrapt op de social media maar ik denk dat je zo iemand beter met rust kunt laten. De kans dat hij dan eerder zijn verhaal aan de nabestaanden wil vertellen lijkt mij ook groter
Campagnolo Ultra Dork
- alliance_0
- Forum-lid
Hier http://www.telegraaf.nl/binnenland/2537 ... lek__.html hebben we er weer een.
- Infinito GB
- Forum-lid
Toch weer jammer, zulke mensen.
Ook jammer dat wielrenners toch een beetje de "Marokkanen" onder de fietsers zijn. Ik bedoel dat alles wat wielrenners doen (of niet doen) enorm wordt opgeblazen. Ik zie dagelijks fikse misdragingen en gewoon asociaal gedrag van schoolkinderen en bejaarden op e-bikes, maar dit vind je nooit terug in de media.
Ook jammer dat wielrenners toch een beetje de "Marokkanen" onder de fietsers zijn. Ik bedoel dat alles wat wielrenners doen (of niet doen) enorm wordt opgeblazen. Ik zie dagelijks fikse misdragingen en gewoon asociaal gedrag van schoolkinderen en bejaarden op e-bikes, maar dit vind je nooit terug in de media.
Er vind inderdaad een soort van framing plaats. De formulering van deze agent draagt daar aan bij.
Het wegzetten van wielrenners als verkeersaso's is momenteel bon ton omdat wielrenners als groep zich hier niet tegen kunnen verdedigen.
Ook deze agent heeft iets tegen wielrenners want anders zou hij voor een andere formulering gekozen hebben.
Ja hij komt in zijn reactie wel met een soort opmerking als "niet alle wielrenners zijn zo" maar het kwaad is al geschied.
Verder ken ik de situatie ter plaatste niet en weet dus ook niet waarom deze fietser even zijn ongenoegen richting deze agent uitte.
Het wegzetten van wielrenners als verkeersaso's is momenteel bon ton omdat wielrenners als groep zich hier niet tegen kunnen verdedigen.
Ook deze agent heeft iets tegen wielrenners want anders zou hij voor een andere formulering gekozen hebben.
Ja hij komt in zijn reactie wel met een soort opmerking als "niet alle wielrenners zijn zo" maar het kwaad is al geschied.
Verder ken ik de situatie ter plaatste niet en weet dus ook niet waarom deze fietser even zijn ongenoegen richting deze agent uitte.
-
- Forum-lid HC
De wielrenner had gewoon zijn mond moeten houden voor hem is het hobby en de boel wordt niet voor niets afgezet. En stigmatiseren is idd makkelijk icm wielerrenners ( en politie
- ophetkantje
- Forum-lid
Ken de situatie niet, maar kan me voorstellen dat het een beetje lijkt op wat ik onlangs op mijn woon-werk route meemaakte. Drukke weg snelheid auto;s vaak 80+++ strookje van 80cm gras en dan fietspad naast fietspad sloot. Ongelukje tussen twee auto's (een achter op de ander die een inrit in wou. Politie ter plekke. Auto's op fietspad en groenstrook gezet, want de andere auto's moeten door. Politie beambte staat met handen in zijn zakken te kijken hoe de twee botsers hun formulieren invullen. Ik kan met de fiets niet over het fietspad, niet door de groenstrook en moet dus over de weg tussen de auto's met 80+++. Heb toen op gewone toon gevraagd aan de politiebeambte of er niet een slimmere en vooral veiligere manier was om dit op te lossen. De goed man keek niet op of om. Tot mijn verbazing zag ik de volgende dag ook nog dat de glasschade van het ongelukje op het fietspad geveegd was. Mijn vraag was normaal gesteld zonder krachttermen of gescheld gevloek of wat dan ook. Waarschijnlijk el wat luider ivm langsrazend verkeer, waar ik me tussen moest gaan begeven. Ben wel nieuwsgierig hoe de lezing van dit geval van de politie beambte zou zijn....(ieder verhaal heeft twee kanten en ik vind juist de politie vaak erg tendentieus in zijn/haar kant van het verhaal).
Ach, ik zeg ook maar wat
Er zijn genoeg wielrenners waar we ons voor kunnen schamen (deze dus) maar met een dergelijk bericht speelt de politie toch een beetje voor rechter en dat is niet de rol van de politie!
Sowieso moet de politie iedere vorm van stemmingmakerij achterwegen laten.
Daarnaast blijft het triest dat sommige collega's van ons zich zo misdragen EN mega triest dat de pers dit blijkbaar zo'n geil speeltje vindt.
Sowieso moet de politie iedere vorm van stemmingmakerij achterwegen laten.
Daarnaast blijft het triest dat sommige collega's van ons zich zo misdragen EN mega triest dat de pers dit blijkbaar zo'n geil speeltje vindt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ken de situatie niet. Kan er dus weinig zinnig over zeggen.
Voel me overigens ook niet aangesproken omdat ik dezelfde sport beoefen.
Moet ik me ook schuldig voelen als een stel automobilisten met elkaar op de vuist gaat na een verkeersruzie? Ik rij tenslotte zo'n 1200 km per week. Wat ik wel merk (en dat valt met dit artikel wel mee) is hoe er een negatieve tendens er is bij berichtgeving over wielrenners. Kijk eens op GeenStijl en dan ook de reactievelden. Die mensen vinden het welhaast gerechtvaardigd om wielertoeristen het ziekenhuis in te rijden enkel omdat ze op een racefiets zitten...
Voel me overigens ook niet aangesproken omdat ik dezelfde sport beoefen.
Moet ik me ook schuldig voelen als een stel automobilisten met elkaar op de vuist gaat na een verkeersruzie? Ik rij tenslotte zo'n 1200 km per week. Wat ik wel merk (en dat valt met dit artikel wel mee) is hoe er een negatieve tendens er is bij berichtgeving over wielrenners. Kijk eens op GeenStijl en dan ook de reactievelden. Die mensen vinden het welhaast gerechtvaardigd om wielertoeristen het ziekenhuis in te rijden enkel omdat ze op een racefiets zitten...