Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 aug 2015 14:22

Compleet in paniek natuurlijk. Hij zal wel weer compleet de grond in worden getrapt op de social media maar ik denk dat je zo iemand beter met rust kunt laten. De kans dat hij dan eerder zijn verhaal aan de nabestaanden wil vertellen lijkt mij ook groter
Campagnolo Ultra Dork

Jweijters
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 aug 2014 08:31
Locatie: Goirle

Jweijters 01 aug 2015 22:27

Wat een bizar verhaal.

Gebruikersavatar
rene909
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 apr 2013 22:35

Gebruikersavatar rene909 02 aug 2015 21:11

Bizar verhaal. Wellicht is de fietsmaat in een soort shock geraakt?

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 11 mar 2016 13:57


Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 11 mar 2016 14:18

Toch weer jammer, zulke mensen.
Ook jammer dat wielrenners toch een beetje de "Marokkanen" onder de fietsers zijn. Ik bedoel dat alles wat wielrenners doen (of niet doen) enorm wordt opgeblazen. Ik zie dagelijks fikse misdragingen en gewoon asociaal gedrag van schoolkinderen en bejaarden op e-bikes, maar dit vind je nooit terug in de media.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 11 mar 2016 14:27

Er vind inderdaad een soort van framing plaats. De formulering van deze agent draagt daar aan bij.
Het wegzetten van wielrenners als verkeersaso's is momenteel bon ton omdat wielrenners als groep zich hier niet tegen kunnen verdedigen.
Ook deze agent heeft iets tegen wielrenners want anders zou hij voor een andere formulering gekozen hebben.
Ja hij komt in zijn reactie wel met een soort opmerking als "niet alle wielrenners zijn zo" maar het kwaad is al geschied.

Verder ken ik de situatie ter plaatste niet en weet dus ook niet waarom deze fietser even zijn ongenoegen richting deze agent uitte.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 11 mar 2016 15:46

De wielrenner had gewoon zijn mond moeten houden voor hem is het hobby en de boel wordt niet voor niets afgezet. En stigmatiseren is idd makkelijk icm wielerrenners ( en politie :-)

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 11 mar 2016 16:17

Ken de situatie niet, maar kan me voorstellen dat het een beetje lijkt op wat ik onlangs op mijn woon-werk route meemaakte. Drukke weg snelheid auto;s vaak 80+++ strookje van 80cm gras en dan fietspad naast fietspad sloot. Ongelukje tussen twee auto's (een achter op de ander die een inrit in wou. Politie ter plekke. Auto's op fietspad en groenstrook gezet, want de andere auto's moeten door. Politie beambte staat met handen in zijn zakken te kijken hoe de twee botsers hun formulieren invullen. Ik kan met de fiets niet over het fietspad, niet door de groenstrook en moet dus over de weg tussen de auto's met 80+++. Heb toen op gewone toon gevraagd aan de politiebeambte of er niet een slimmere en vooral veiligere manier was om dit op te lossen. De goed man keek niet op of om. Tot mijn verbazing zag ik de volgende dag ook nog dat de glasschade van het ongelukje op het fietspad geveegd was. Mijn vraag was normaal gesteld zonder krachttermen of gescheld gevloek of wat dan ook. Waarschijnlijk el wat luider ivm langsrazend verkeer, waar ik me tussen moest gaan begeven. Ben wel nieuwsgierig hoe de lezing van dit geval van de politie beambte zou zijn....(ieder verhaal heeft twee kanten en ik vind juist de politie vaak erg tendentieus in zijn/haar kant van het verhaal).
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 mar 2016 19:04

Er zijn genoeg wielrenners waar we ons voor kunnen schamen (deze dus) maar met een dergelijk bericht speelt de politie toch een beetje voor rechter en dat is niet de rol van de politie!
Sowieso moet de politie iedere vorm van stemmingmakerij achterwegen laten.

Daarnaast blijft het triest dat sommige collega's van ons zich zo misdragen EN mega triest dat de pers dit blijkbaar zo'n geil speeltje vindt.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3735
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 11 mar 2016 21:29

Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Jweijters
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 aug 2014 08:31
Locatie: Goirle

Jweijters 11 mar 2016 21:32

2x

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 11 mar 2016 22:31

Ken de situatie niet. Kan er dus weinig zinnig over zeggen.
Voel me overigens ook niet aangesproken omdat ik dezelfde sport beoefen.
Moet ik me ook schuldig voelen als een stel automobilisten met elkaar op de vuist gaat na een verkeersruzie? Ik rij tenslotte zo'n 1200 km per week. Wat ik wel merk (en dat valt met dit artikel wel mee) is hoe er een negatieve tendens er is bij berichtgeving over wielrenners. Kijk eens op GeenStijl en dan ook de reactievelden. Die mensen vinden het welhaast gerechtvaardigd om wielertoeristen het ziekenhuis in te rijden enkel omdat ze op een racefiets zitten...

Plaats reactie