Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 19 mei 2013 19:31

Vandaag maar weer eens de afsluitdijk overgestoken.
Daarna nog een rondje door het Friese platteland.
Ietwat verdwaald maar toch weer bij bekend terrein terecht gekomen.
Op de terugweg kwam ik MartijnCervelo tegen en hebben samen de laatste kilometers gereden.
158 km met een gemiddelde van 31,9.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 19 mei 2013 20:54

bianchisl3 schreef:Mooie afstand Tum Tum Tum! Hier een relaxte 85 km met mijn vrouw. Net warm genoeg voor kort/kort :?

Afbeelding
Zo te zien (Boskoop) hadden we elkaar tegen kunnen komen!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 19 mei 2013 21:03

depoldertoerist schreef:@stephan mooi ritje in mooie omgeving.
Dank je! Zeker mooie omgeving. Ben ook meer een "poldertoerist" (zal nooit een "bergtoerist" worden) maar het beviel me best.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 19 mei 2013 21:10

Vanmiddag een 'kort' (zeker vergeleken met de bovenvermeldde afstanden) rondje gereden van precies 60 km in precies 2 uur. Vanaf Purmerend noordwaarts tot aan Obdam en daarna weer terug met een mooie NO-rugwind. Geen zon gezien, maar wél in korte broek.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 19 mei 2013 21:54

depoldertoerist schreef:
bianchisl3 schreef:Mooie afstand Tum Tum Tum! Hier een relaxte 85 km met mijn vrouw. Net warm genoeg voor kort/kort :?
Zo te zien (Boskoop) hadden we elkaar tegen kunnen komen!
Wellicht is dat gebeurd..?

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 19 mei 2013 23:32

Het zou kunnen, maar ik kijk altijd naar waar anderen op fietsen en een Gios had ik zeker onthouden :-)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 20 mei 2013 08:08

Helaas regen in Klösterle tot 15:30 daarna ff naar bludenz gereden en terug 47km met 640hm gem 27,8 km dus toch ff heerlijk gefietst.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 mei 2013 11:13

Zoals beloofd nog een verslagje van de Grensland Klassieker. Als voorbereiding op de 3Ballons leek ons de langste versie wel een aardige training.

5:30 ging de wekker, 5:40 zat ik in de auto vanuit Den Bosch en precies om 7:00 bolden Csteenbe (de wegkapitein), Magoo (eerst pion) en ondergetekende weg vanuit Neerbeek. Het is nog erg koud in Limburg dus het eerst uur is een beetje afzien, maar de prachtige landweggetjes door de Limburgse velden veel maken veel goed. En passant pakken we ook nog een bekende naam mee: de Cauberg. We sluiten aan bij een fietsclubje uit Etten-Leur dat we bijna de hele dag zouden volgen.

Al snel duiken we België in wat je natuurlijk meteen merkt door het vreselijke asfalt Afbeelding. Vlakbij Eupen dalen we door een prachtig bos af richting de Stausee Eupen, waar de bevoorrading is. Inmiddels is het al aardig opgewarmd en kunnen de armstukken uit. Bevoorrading vond ik niet al te geweldig, bidon vullen met sportdrank niet toegestaan: "pak maar een bekertje en vul maar bij met water". Tjsa, waarom betaal ik dan 10 euro? Wel wafels, mueslirepen, cake en koek te krijgen trouwens.

Na de stop beginnen we aan de lus die richting de Ruhrsee loopt. Allereerst krijgen we een lange klim langs de oever van het meer voorgeschoteld. Eenmaal in de Eifel loopt de route via de Hammer Mauer (afdaling, gelukkig), Dedenborn richting de Ruhrberg en de Kesternich. Daarna is het alweer gedaan met de pret en rijden we via het bos van Rott weer richting de Stausee, waar we ons voor de tweede keer bevoorraden. Aldaar vragen we hoe we nu moeten terugfietsen, aangezien er nergens aanwijzingen staan voor de 210 km versie. "Stuwmeer over en rechts", zegt de man bij de bevoorrading. Blijkt niks van te kloppen, we hadden de 145 km-route een stukje moeten volgen. Blijkt dat vrijwel iedereen hier fout is gereden, niet vreemd ook want nergens staan bordjes. Uitpijling sowieso maar matig en als je dan ook geen GPS-files publiceert dan krijg je dus problemen. Afijn, dankzij de wegkapitein (die als Limbo deze regio goed kent) zaten we al snel weer op de route.

De pijp begint stilaan een beetje leeg te raken, maar we zetten door. In Limburg krijgen we nog enkele verrassingen voorgeschoteld, zoals de Kruisberg, de Eyserheide en nog een paar naamloze pukkels. Bij de derde bevoorrading nog snel even een stuk vlaai en dan uitbollen richting de finish.

217 km met 2700 hm. Prima gefietst in een fijn gezelschap en prima weer (zon). Organisatie vond ik echt voor verbetering vatbaar.

https://connect.garmin.com/activity/315416252" onclick="window.open(this.href);return false;

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 20 mei 2013 14:30

Gisteren iets kouder dan gedacht, vandaag iets natter dan verwacht :(

Afbeelding

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 mei 2013 15:32

Was weer een grijze/natte bende vanmorgen. Iets voor 8 uur op de race en stuk heuvelrug gepakt met de bekende klimmetjes. Gelukkig regende het niet hard, dus kon zonder regenjack rijden en na kleine 2 uur toch iets droger voor wat het waard was.
Temperatuur begon bij 9 en liep op tot een maximale waarde van 12 graden. Gemiddeld 11 graden, dus prima waarden voor begin maart..............
Was eigenlijk 5 uurtjes van plan, maar met iets meer dan 4 uur het er lekker bij laten zitten. Vlot wat eten en fiets (alweer) afspuiten want leek wel of ik met mijn MTB in de modder gereden had.
Hoe dan ook: Beter dan een meubelboulevard of tuincentrum.
Ronde: http://app.strava.com/activities/55256499

Verder toch gezellig druk, maar kon ook niet anders dan verschillende tochten op dezelfde dag en dezelfde heuveltjes in de buurt. (ontbreekt op deze foto nog de VOEK tocht)
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 20 mei 2013 16:01

Ik heb een rustige hersteltraining gereden, 50km de benen rond draaien vond ik zelfs nog een opgave met dit deprimerende weer
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 mei 2013 16:06

Ik heb 't herstel lekker op de spinner gedaan, 60'@120HR@105RPM. Verkeerde topic maar goed ;)

Plaats reactie