Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 24 jun 2015 22:01

sjoerdth schreef:Het is natuurlijk wel van (uit mijn hoofd) 3 seizoenen terug dat hij in een 3 weekse tour op niveau heeft gepresteerd. En er is veel gebeurd in de tussentijd, dus het is voor mij geen aanname dat hij dat niveau weer bereikt. Zijn tijdrit in TdS was zeer behoorlijk, dat geeft de burger moed voor de TdF.
Dat is dus een deel van het probleem. Veel mensen vergeten dat hij vorig jaar (dus na zijn hartoperatie) alweer afstoomde op een hoge top tien in de Vuelta en pas heel laat uitviel door de gezondheidsissues met zijn vrouw (dus niet vanwege lichamelijke malheur of vallen).

Dus nee, het is zeker niet zo dat hij lichamelijk geen top tien meer kan rijden, dat heeft hij vorig jaar al vertoond. en ik zou niet weten waarom hij nu niet nog sterker is met meer tijd tussen zijn hartoperatie.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 25 jun 2015 10:57

Ik bedoelde daarmee dat hij 3 weken lang in een 3 weekse tour op niveau was, in zo'n kleine resterende week kan een hoop gebeuren. Maar ik was toen wel redelijk onder de indruk inderdaad.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 25 jun 2015 11:39

Kelderman indrukwekkend op NK tijdrijden... 51.3 km/u. Flens en van Emden op respectabele afstand op het podium en Dumoulin met 49 sec 4e.

Nog iemand zeuren over de brakke Bianchi TT-fiets van Lotto Jumbo?

Overigens zie je dus zo ook zo dat Dumoulin goed bezig is maar dat er nog wel wat stappen gezet moeten worden wil hij in een GT gedurende 3 weken iets wil presteren.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 25 jun 2015 12:01

Ik ben geen trainer/fysioloog, maar zou het kunnen dat Dumoulin in een daarvoor bestemde rustig blokje zit ivm de tour tijdrit? Dus dat hij even een paar dagen niet mag gassen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39577
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jun 2015 12:17

Hij dacht dat hij het op 90% wel zou redden zei hij zelf. En dat icm de vermoeidheid bleek zwaar tegen te vallen.
En gewoon een supertijd van Kelderman!!
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 25 jun 2015 12:54

dc schreef:Ik ben geen trainer/fysioloog, maar zou het kunnen dat Dumoulin in een daarvoor bestemde rustig blokje zit ivm de tour tijdrit? Dus dat hij even een paar dagen niet mag gassen?
Gezien de woorden van Dumoulin zelf denk ik dat niet. Het NK ITT lijkt mij ook een van de milestones voor hemzelf.

Dumoulin is wel van grote klasse maar dit resultaat geeft wel aan hoe goed de tijdrit van Kelderman was met een gat van 49 seconden.

Tom Dumoulin kwam tijdens het NK Tijdrijden 2015 niet verder dan plek vier. De uittredend kampioen moest zijn meerdere bekennen in het LottoNL-Jumbo-trio Wilco Kelderman, Rick Flens en Jos van Emden. “Ik voelde me vooraf al totaal niet hersteld, maar ik had verwacht op 90% misschien toch kampioen te worden. Het blijft balen”, vertelde een teleurgestelde Dumoulin kort na afloop op de rollers.

‘Klein vormdipje in een verder hele succesvolle periode’
“Dat bleek niet te kunnen”, gaat de nummer drie uit de voorbije Ronde van Zwitserland verder. “Ik was op wattage gestart, maar na het eerste tussenpunt hoorde ik dat ik al een behoorlijke achterstand had. Toen wist ik dat er een tandje bij moest, maar dat lukte me niet. Dat is gewoon echt niet goed. Ik had het liever anders gezien, zo kort voor de Tour de France. Maar op zich zegt dit niets over anderhalve week. Een klein vormdipje in een verder hele succesvolle periode”, relativeert de renner van Giant-Alpecin. “Maar het blijft balen. Ik ga zo meteen naar het hotel, lekker slapen en er morgen nog eens rustig over peinzen.”

Rust is het sleutelwoord
Dumoulin gaat de komende dagen flink rusten. “Ik ben blij dat ik ervoor gekozen heb om het NK op de weg over te slaan. Ik denk dat het een goede keuze is, omdat ik meer herstel nodig heb. Na een zware hoogtestage heb ik direct de Ronde van Zwitserland erachteraan gedaan, waar ik elke dag diep ben moeten gaan. Het blijkt nu dat ik daar nog niet van hersteld ben. Of ik dan beter ook het NK Tijdrijden over had kunnen slaan? Nee, want ik vind die trui heel mooi. Wilco en die andere jongens hebben gewoon kneiterhard gereden. Het niveau lag in ieder geval hoger dan vorig jaar. Normaal moet ik dat ook kunnen halen, maar vandaag zat dat er niet in.”
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 28 jun 2015 16:30

Vlak nooit Niki Terpstra uit. Hij doet het toch weer.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 29 jun 2015 08:13

Ik vond het een merkwaardig NK. Vooral het rijden van Giant-Alpecin snapte ik niet. Sinkeldam zei na afloop, dat ze als team hadden afgesproken dat ze niet zouden rijden als ze niet mee vooruit waren. Mag ik dat even helemaal niet snappen? Dat je niet mee rijdt als je meebent, zoals Lotto-Jumbo, dat kan ik me best voorstellen, maar niet rijden als je niet mee zit, schiet mij maar lek...

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 29 jun 2015 11:12

Het NK was saai, maar uiteindelijk een goeie winnaar, in de zin van iemand die je in koersen vooraan zal zien en her en der mee zal strijden voor een overwinning. Dat heb ik dan toch liever dan de Belgische situatie, een koers met constant vuurwerk, maar een niet-aansprekende kampioen.

Hazewinkel
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jun 2014 09:23
Locatie: Leiden

Hazewinkel 29 jun 2015 12:29

Zeker een mooie kampioen. Ik snap alleen niet hoe Jumbo geen gebruik heeft kunnen maken van de overtal situatie. Het leek koek en ei met Lindeman in de kopgroep en de resterende 16 renners die geen trap teveel hebben gedaan. Hoe kan het dan dat die gasten op het einde niet met 6 man het gas open draaiden en zorgden voor een min of meer gecontroleerde massasprint? Het is dan wel 250 km, maar dat zijn de voorjaarsklassiekers ook, en daar moeten ze ook in de finale een Vanmarcke naar voren kunnen brengen...
Up and down, but in the end it's only round and round.

mattbeone
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 jan 2010 22:27

mattbeone 29 jun 2015 12:31

Weet iemand waar/of je het NK volledig terug kan kijken?

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 29 jun 2015 13:49

mattbeone schreef:Weet iemand waar/of je het NK volledig terug kan kijken?
Daar zou ik mijn tijd niet aan besteden...

Plaats reactie