Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 apr 2017 14:45

Niet vandaag, maar afgelopen weekend...
Weekend Eifel Inn vlak bij de Moezel met groepje van MBC Midden Nederland georganiseerd en onder overheerlijke omstandigheden 3 dagen genoten van het fietsen en omgeving.

Vrijdag: Soloritje (rest kwam later) op de racefiets van uiteindelijk bijna 160 km en 3.000 hm met tussendoor lunch afspraak in Cochem met mijn vrouw.
https://www.strava.com/activities/931839844

Zaterdag: Met de groep mee en op de MTB: Was aardig moe van voorgaande dag, maar "gelukkig" ook rijders die minder vlot trappen dus gewoon lekker trappen. Hooguit enkele erg technische trails niet echt lekker in mijn vel.
Onderweg ook verzorgde en uitgebreide lunch, wat normaal niet mijn ding is. Nu echt funbiken.
Na 4 uur fietstijd werden enkelen steeds stiller en stiller en begon het flink te kraken bij enkelen :lol:
Aantal was lekker gesloopt na 107 km en bijna 3.000 hm. Ook ik voelde het, maar scheelt als je wat "bagage" in de loop der jaren hebt opgebouwd.....
Wel topdag op de MTB en kon eindelijk de 50'er achter goed gebruiken.
https://www.strava.com/activities/933376216

Zondag: Bij start ging het even mis en onverwacht een solorit van gemaakt. Gewoon lekker aantal langere klimstukken opgezocht met de MTB en rijden maar.
Na goed 4 uur was ik er klaar mee en met 75 km en 2.000 hm mooi slot van top weekend
https://www.strava.com/activities/934574789

Bij elkaar toch zo'n 17:30u op de fiets, meer dan genoeg. Komende dagen beetje rustig aan en vooral ook kijken wat het weer doet.

Paar plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 10 apr 2017 19:13

Vandaag op de Olympia een rondje gedaan,Weesp,Naarden en Bussum.
Vond het een koud naar windje.
https://www.strava.com/activities/936242590
https://www.relive.cc/view/936242590
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 apr 2017 19:53

Na de warme zondag deze week weer een vries windje....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 10 apr 2017 20:13

Keezx schreef:Na de warme zondag deze week weer een vries windje....
Waar is de tijd van Pelleboer,die gaf ons veel mooier weer :D
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 10 apr 2017 20:45

Gisteren de tochteffeweg gefietst van twc de Voorsprong uit Heesch.
Erg mooie route. In eigen omgeving weer op verschillende plekken geweest waar ik nog nooit was geweest.
In Oirschot gestart om 08:00 uur. Om 12:30 uur weer thuis. Samen met de heen en terug reis naar het startpunt 120 km.
Hele ochtend in lang lang gefietst, 's ochtends gaven ze hier 1 graad aan. Geen spijt van kledingkeuze gehad.
's middags Parijs Roubaix gekeken, dus een prima dag gehad.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 apr 2017 22:21

Vandaag een (voor mij) langere rit gemaakt.
Hier geen vries windje, beetje wind, maar dat voel je pas als je hem tegen hebt. En met temperaturen van 23-25 graden hoor je me niet klagen.
Al na een kilometer of 7 kwam er een gezinnetje me voorbij fietsen. Pa en zoon voorop, moeder aan het elastiek. Nog eens 5 kilometer, net voorbij Mollans sur Ouvèze waren we weer bij elkaar. Het was een franssprekend Belgisch gezin. Mevrouw voorgesteld dat ze wel met mij verder mocht, maar nee, de 75km die nog restten vond ze teveel. Dus in mijn eentje verder.
Voorbij Buis-les-Baronnies richting Col d'Ey genomen. Niet dat ik die wilde doen, maar door het kleine weggetje te nemen (D108) voorkom je dat je door een tunnel moet.
Afbeelding
Na Sainte-Euphémie-Sur-Ouvèze linksaf de Col de Peyruerge over. Afdalen naar Sainte-Jalle is een feestje, niet te stijl, dus je kunt er lang van genieten.
Bij Curnier linksaf, binnendoor naar Les Pilles. Door binnendoor te gaan voorkom je nog een keer door een donkere tunnel te moeten. Via Nyons, Mirabel en Vaison la Romaine naar huis. Net voor Vaison zie je dan links dat ook Mc Donalds het Franse platteland gevonden heeft. Zeer binnenkort gaat die open.
https://www.strava.com/activities/936190571
Afbeelding
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 apr 2017 22:51

Da's vrijwel dezelfde rit als ik in 2011 maakte toen ik in Entrechaux bivakkeerde.
De hoofdweg van Nyons richting Vaison (D46) beviel me niet zo maar ik wist toen geen alternatief.
Druk en dramatisch slecht wegdek op het randje...
Overigens een heel aardig gemiddelde voor een oudere dame in dit terrein.... :like:
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 10 apr 2017 23:40

Martin80 schreef:
Theo V schreef:Ik heb sinds vorige week ook die klachten.
De dokter zei dat ik gewoon door moest gaan met 'bewegen' maar het niet zwaar moet belasten.
Afgelopen zaterdag 4,5 uur op de fiets gezeten met een licht verzetje en daar geen last van gehad.
De dokter zei wel dat deze klachten 4 tot 8 weken kunnen duren.

Ja, zo'n soort advies heb ik ook gekregen. Met beleid (vind ik sowieso al lastig) blijven sporten kan...
Opzich ging het best ok, voelde wel wat maar werd niet perse erger in de 3 uur dat ik onderweg was, maar als ik naderhand stil ga zitten, dan lijkt m'n knie stijf te worden. Maar nu vanmorgen is het gelukkig weer weg. De eerste keer bleef het een paar dagen aanhouden, dus die 'winst' heb ik al :?
Bij mij zit de pijn onder m'n knieschijf. Twee weken geleden naar de fysio geweest en die voelde meteen dat mijn bekken scheef stond. Hij heeft mijn rug en nekwervels los gemaakt en dat hielp meteen. Inmiddels ben ik vier behandelingen verder en is de pijn zowat weg! En de afgelopen drie weekenden heb ik ritten van minimaal 135 km kunnen rijden.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 12 apr 2017 18:42

Vanmiddag de caadx achter in de auto gedaan en naar vliegveld Hilversum gereden voor een rondje off road door de bossen van de Hollandsche Radig en de Lage Vuursche .
Niet te zo veel kilometers maar wel genieten.
https://www.strava.com/activities/939020816
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 12 apr 2017 19:38

Keezx schreef:Da's vrijwel dezelfde rit als ik in 2011 maakte toen ik in Entrechaux bivakkeerde.
De hoofdweg van Nyons richting Vaison (D46) beviel me niet zo maar ik wist toen geen alternatief.
Druk en dramatisch slecht wegdek op het randje...
Overigens een heel aardig gemiddelde voor een oudere dame in dit terrein.... :like:
Keezx Volgende keer nog de Col de la Croix Rouge nemen, dan kom je net voor Mirabel uit. Maar er is nog echt wel meer te vinden, waardoor je minder langs een drukke weg hoeft.
En het wegdek is er inmiddels wel goed.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 12 apr 2017 22:43

De traininkjes op de klup zijn al weer een paar weken bezig. Eerste blok is conditietraining. Ik kan wel merken dat het dit jaar een stukje beter gaat dan het jaar hiervoor met de schimmel invasie. Wel een pittige training met sprintjes en intervalletjes maar ik moest alweer met een paar mannen meefietsen.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 apr 2017 18:50

Vandaag een grote ronde gedaan met veel wind. Zeg maar maar gewoon stomme noordwesten wind. Dat is nog nooit mijn vriend geweest. Maar ik wilde vandaag gewoon ver fietsen en daarom heb ik die rot wind maar voor lief genomen. Maar ik zou het eigenlijk best prettig hebben gevonden als het weer wat prettiger was.

foto onderweg:
Afbeelding

en relive filmpje:
https://www.relive.cc/view/940295141
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie