Pagina 701 van 1091
Geplaatst: 23 apr 2010 13:08
door evertdehandsch
Kan het gekraak niet net door die Tacx pasta versterkt worden? Door de korrels die in de paste zitten kan de boel nog meer gaan schuren en kraken zou ik zou gaan denken...
Ik heb het hier onlangs in de les Vliegtuigstructuren nog met een docent over gehad(over montagepasta's) en hij wist me te zeggen dat die korrels inderdaad kunnen zorgen voor een momentverlaging, meer grip,... Maar ook een nadelig effect kunnen hebben naar schuring en het bijhorende gekraak!
Geplaatst: 23 apr 2010 13:21
door trifox
*Cas* schreef:Alstu:
Erg mooie fietsen trouwens!
Ha, dank je voor het plaatsen en je reactie.
Geplaatst: 23 apr 2010 15:17
door danny1407
de monsternaar schreef:
ik ben al met mijn dealer in de weer geweest over dit probleem en het schijnt en bekent probleem te zijn bij Cervelo.
nu is er een oplossing.
Ik zou voor jou de oplossing willen aandragen om je Cervélo lekker te verkopen.
Meer moeite als je laatste 10 posts lezen wil ik niet doen, maar het is uitsluitend geklaag en gesteek wat je gepost hebt in die laatste 10 posts.
Ik heb inmiddels door dat we voor "bij Cervélo bekende problemen" wel bij jou aan het juiste adres zijn voor informatie.
Weg dat onding, niks dan slechts!
Zoals je iemand anders al adviseerde, koop liever een mooie Willier ofzo.
Geplaatst: 23 apr 2010 19:19
door ironpete
De levertijd van mijn Cervélo P3 is verschoven naar half mei...
Geplaatst: 23 apr 2010 20:31
door demonsternaar
Hmm, klinkt niet zo hoopvol als je ook met Tacx in de weer bent geweest.
Riekt een beetje naar pappen en nat houden kwakzalverij...
Kan het gekraak niet net door die Tacx pasta versterkt worden? Door de korrels die in de paste zitten kan de boel nog meer gaan schuren en kraken zou ik zou gaan denken...
laat ik dit even voorop stellen, de pasta van Tacx is er speciaal voor ontworpen om carbon zadel -pennen mee te monteren het is juist niet handig als je het niet gebruikt,
de pasta veroorzaakt niet het gekraak of getik.
ik zal het jullie even proberen uit te leggen hoe het komt en waarom ik ook de bepaalde types s1 s2 s3 benoem.
de zadelpen gaat in de staande buis deze wordt op hoogte gehouden door de klem om het frame en de zadelpen vastklemt.
de zadelpen zit met geringe ruimte in het frame ( niet strak dus )
de klem wordt een soort scharnierpunt waar door je het heen en weer kan halen.
druk eerst de punt van de zadel naar beneden en dan de achterkant naar beneden en de punt van de zadel om hoog met geringe kracht.
het zelfde effect of je op de punt van je zadel gaat zitten of over de en hobbel in de weg rijdt.
de zadel pen tikt tegen de binnenkant van de buis waar het in zit.
begrijpen jullie het nog een beetje ???
dit is zeker geen toevalstreffer. het is de tweede S type waarmee ik het heb
en bij een vriend van mij had het ook met een solist slc sl
bij de profs hadden ze er ook last van gehad. en is deze speciale pasta ontworpen voor dit probleem op te lossen ( ik ben benieuwt of het werkt)
de R types hebben ronde zadelpen die strakker in het frame buis zit, dus geen ruimte .
ik hoop dat ik een hoop duidelijk heb gemaakt.
en niet van kwakzalverij wordt beticht.
gewoon en niet doordachte productie fout vind ik. slechte zaak voor zo'n duur frame. kinderziekte zal je haast denken.
Geplaatst: 23 apr 2010 20:54
door danny1407
de monsternaar schreef:en niet van kwakzalverij wordt beticht.
Dat heb je naar mijn mening helemaal verkeerd opgevat.
De termen kwakzalverij, pappen en nathouden sloegen op het opsturen van een ander goedje door Veltec/Cervélo wat het probleem zou moeten oplossen.
Bij de soloists en P2's zat in ieder geval een messing (?) shim.
Is dat niet zo bij de huidige S1?
Either way, zou je toch zeggen dat er geleerd van moet zijn.
Ik heb er bij de slc geen last van. (knock on wood)
Geplaatst: 23 apr 2010 23:43
door arjenk
http://img256.imageshack.us/img256/9946/foto3hh.jpg
bij deze nog een kiekje van mijn S1 , ultegra 6700 met dura ace c24 wielen.
gr Arjen
Geplaatst: 23 apr 2010 23:57
door niekgeerts
@ Arjen
Nice fiets;)
Geplaatst: 24 apr 2010 09:47
door demonsternaar
danny1407 schreef:de monsternaar schreef:
ik ben al met mijn dealer in de weer geweest over dit probleem en het schijnt en bekent probleem te zijn bij Cervelo.
nu is er een oplossing.
Ik zou voor jou de oplossing willen aandragen om je Cervélo lekker te verkopen.
Meer moeite als je laatste 10 posts lezen wil ik niet doen, maar het is uitsluitend geklaag en gesteek wat je gepost hebt in die laatste 10 posts.
Ik heb inmiddels door dat we voor "bij Cervélo bekende problemen" wel bij jou aan het juiste adres zijn voor informatie.
Weg dat onding, niks dan slechts!
Zoals je iemand anders al adviseerde, koop liever een mooie Willier ofzo.
Ten eerste klaag ik niet, ik stel Alleen een vijt vast, dat er problemen zijn met bepaalde types van cervelo,
En zeker niet te spreken over de levertijd daar staat het hier vol van. en niet allen van mij.
Ik heb ook een R3sl daar over heb je me nog nooit iets negatiefs over horen zeggen. gewoon omdat dat het beste model is ( vindt ik )
geen vervelende gekraak, geen vervelende kabel stoppers in het frame weggewerkt, alle wielen passen er in en ook nog lichter en kost minder.
ik zou allen willen zeggen doe je voordeel er mee.
misschien zijn er wel mensen die dit probleem ook hebben dan draag ik de op lossing voor.
en om gelijk te roepen verkoop dat ding vindt ik kort door de bocht.om in fiets termen te blijven.
cervelo heeft wereldwijd maar 2% uitval van frame die terug komen dat is niet veel
,bij Wilier is dat een stuk hoger kan ik je zeggen
Geplaatst: 24 apr 2010 20:00
door demonsternaar
ik heb inmiddels het speciale pasta binnen en gebruikt.
wat kan ik er van zeggen zonder ik zit te klagen.
het is een dikke plakkerige vet met daar ook de korrel achtige structuur net als de Tacx carbon vet ,alleen schuint deze niet uit te drogen wat tacx wel schuit te doen ????
ik heb eerst alles goed schoon gemaakt en ontdaan van oude Tacx vet,
toen zoveel mogelijk het nieuwe vet op de zadelpen en in de buis gedaan.
het overtollige vet weg gehaald en de klem weer vast.
nou het tikken is nu minder hart en de speling is nog steeds aanwezig.
ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat het terug is, ik heb er eerlijk gezegd niet een echt goed gevoel over.
Geplaatst: 24 apr 2010 20:11
door mj
wat is nou een fijt???
Geplaatst: 24 apr 2010 20:58
door sirbas
danny1407 schreef:de monsternaar schreef:en niet van kwakzalverij wordt beticht.
Dat heb je naar mijn mening helemaal verkeerd opgevat.
De termen kwakzalverij, pappen en nathouden sloegen op het opsturen van een ander goedje door Veltec/Cervélo wat het probleem zou moeten oplossen.
Bij de soloists en P2's zat in ieder geval een messing (?) shim.
Is dat niet zo bij de huidige S1?
Either way, zou je toch zeggen dat er geleerd van moet zijn.
Ik heb er bij de slc geen last van. (knock on wood)
Inderdaad sloeg de term kwakzalverij etc op het voorstel door V/C een ander zalfje te gebruiken.
Ook mijn S1 2009 heeft een koperen (meen ik) shim tussen frame en zadelpen. Pen is trouwens de dual position carbon pen. Ik meen dat de 2010 een andere pen heeft gekregen... Geen idee wat voor pen de S3 tdf gebruikt. Zou hierin de uitleg zijn te vinden?