Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 26 apr 2010 20:33

sjezer schreef:Misschien kun je de eer beter aan jezelf houden. Voorts blijft het prettiger om tekst te lezen die vrijwel foutloos is geschreven. Ik kan me ook storen aan sms taal op een forum e.d. Dyslexie is natuurlijk een ander verhaal, maar dan kun je dat ook gewoon aangeven en je niet laten verleiden tot je laatste mail.

On topic: is de kraak weg?


Zo, Om even op je vraag in te gaan kan ik je zeggen, Nee.
het geluid is iets minder maar nog steeds aanwezig.

Ik zit in dubio, Of het frame terug te sturen of zelf te experimenteren om het weg te krijgen .
Het is een super mooi frame en alles is op de kleur af gestemd.
en ik denk niet dat ze nog een S3 tour editie nog hebben.
dus wat krijg je dan?
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 26 apr 2010 22:54

de monsternaar schreef:
sjezer schreef:Misschien kun je de eer beter aan jezelf houden. Voorts blijft het prettiger om tekst te lezen die vrijwel foutloos is geschreven. Ik kan me ook storen aan sms taal op een forum e.d. Dyslexie is natuurlijk een ander verhaal, maar dan kun je dat ook gewoon aangeven en je niet laten verleiden tot je laatste mail.

On topic: is de kraak weg?


Zo, Om even op je vraag in te gaan kan ik je zeggen, Nee.
het geluid is iets minder maar nog steeds aanwezig.

Ik zit in dubio, Of het frame terug te sturen of zelf te experimenteren om het weg te krijgen .
Het is een super mooi frame en alles is op de kleur af gestemd.
en ik denk niet dat ze nog een S3 tour editie nog hebben.
dus wat krijg je dan?


Lijkt me toch een "zeldzaam" kwaaltje die jouw fiets heeft. In mijn team rijden er momenteel tussen de 15 en de 20 S2's, S3's, Soloist carbons enz... Geen enkel klaagt over bovenstaand feit. ofwel :
1. heb je pech en bezit je een "verkeerd" frame of
2. maak je van een muis een olifant.

However. Ik zou dan gelijk hoe de Cervelo buiten zwieren, dit Topic laten rusten en lekker genieten van een "beter" frame....wat dat ook moge zijn?

Kunnen we dan eindelijk terug wat genieten van echt interessante tussenkomsten in dit Topic.

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 27 apr 2010 08:09

Trifox schreef:
de monsternaar schreef:
sjezer schreef:Misschien kun je de eer beter aan jezelf houden. Voorts blijft het prettiger om tekst te lezen die vrijwel foutloos is geschreven. Ik kan me ook storen aan sms taal op een forum e.d. Dyslexie is natuurlijk een ander verhaal, maar dan kun je dat ook gewoon aangeven en je niet laten verleiden tot je laatste mail.

On topic: is de kraak weg?


Zo, Om even op je vraag in te gaan kan ik je zeggen, Nee.
het geluid is iets minder maar nog steeds aanwezig.

Ik zit in dubio, Of het frame terug te sturen of zelf te experimenteren om het weg te krijgen .
Het is een super mooi frame en alles is op de kleur af gestemd.
en ik denk niet dat ze nog een S3 tour editie nog hebben.
dus wat krijg je dan?


Lijkt me toch een "zeldzaam" kwaaltje die jouw fiets heeft. In mijn team rijden er momenteel tussen de 15 en de 20 S2's, S3's, Soloist carbons enz... Geen enkel klaagt over bovenstaand feit. ofwel :
1. heb je pech en bezit je een "verkeerd" frame of
2. maak je van een muis een olifant.

However. Ik zou dan gelijk hoe de Cervelo buiten zwieren, dit Topic laten rusten en lekker genieten van een "beter" frame....wat dat ook moge zijn?

Kunnen we dan eindelijk terug wat genieten van echt interessante tussenkomsten in dit Topic.


Ik maak zeker van een muis geen olifant.
Ik weet het ook niet , Maar bij Veltec en Cervelo is het een bekent probleem.
anders zouden ze zeker niet met speciale pasta op de proppen komen als het geen bekende klacht zou zijn bij hun.

En daar gaat het toch over in deze Topic de ervaringen uit wisselen, goede of slechte. mooie foto's , kapotte fietsen , of je zadel wel de goede kleur heeft enz, enz.
En dat maakt het nou juist leuk.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 27 apr 2010 09:55

Hoever steekt je zadelpen eigenlijk in je frame?

Ik zit er nu zo over na te denken en kan me eigenlijk alleen voorstellen dat er speling en gekraak op/uit komt als je pen ergens eindigd op een kruising met een buis.
Waar de zitbuis niet de volledige druppelvorm heeft, dus ook in "bochtjes".

Het is een beetje listig met je gelakte pennetje, maar je zou eigenlijk eens proberen om hem zo diep te steken dat hij met zekerheid voorbij de kruisingen van de liggende buis en achtervork in je frame zit.

Misschien het proberen waard?
FacebookS3RSSite

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 27 apr 2010 10:07

Weet je zeker dat het de pen is? Ik heb dit ook een keer gedacht bij mijn S1. Dat bleek later het zadel te zijn.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 27 apr 2010 10:29

Ik kan me niet voorstellen dat de pen om de strop draait en onderin dan tegen de buis tikt. Daar is wel erg veel speling voor nodig. En bovendien maakt dat ook niet echt een tikkend geluid, denk ik.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 27 apr 2010 10:32

litespeed schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de pen om de strop draait en onderin dan tegen de buis tikt. Daar is wel erg veel speling voor nodig. En bovendien maakt dat ook niet echt een tikkend geluid, denk ik.


Het gekraak zal dan juist op de plek van de strop veroorzaakt worden doordat er (enigzins) beweging mogelijk is.
Tikken tegen het frame lijkt me ook wat sterk.
FacebookS3RSSite

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 27 apr 2010 11:39

Zit het achterpad goed vast ?

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 27 apr 2010 13:56

Goed punt die achterpad. Soms komt en kraak ook wel eens van een snelspanner bij je achterwiel. Inderdaad: ervaringsdeskundige afgelopen jaar bij mijn SLC-SL. En gezocht dat ik heb..... Heb mijn zadel / zadelpen en klem meermaals losgemaakt, bvastgemaakt, gevet en gepoetst todat ik een keer een ander achterwiel stak.....
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ingmario
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 nov 2009 11:55

ingmario 27 apr 2010 17:20

Trifox schreef:
de monsternaar schreef:
sjezer schreef:Misschien kun je de eer beter aan jezelf houden. Voorts blijft het prettiger om tekst te lezen die vrijwel foutloos is geschreven. Ik kan me ook storen aan sms taal op een forum e.d. Dyslexie is natuurlijk een ander verhaal, maar dan kun je dat ook gewoon aangeven en je niet laten verleiden tot je laatste mail.

On topic: is de kraak weg?


Zo, Om even op je vraag in te gaan kan ik je zeggen, Nee.
het geluid is iets minder maar nog steeds aanwezig.

Ik zit in dubio, Of het frame terug te sturen of zelf te experimenteren om het weg te krijgen .
Het is een super mooi frame en alles is op de kleur af gestemd.
en ik denk niet dat ze nog een S3 tour editie nog hebben.
dus wat krijg je dan?


Lijkt me toch een "zeldzaam" kwaaltje die jouw fiets heeft. In mijn team rijden er momenteel tussen de 15 en de 20 S2's, S3's, Soloist carbons enz... Geen enkel klaagt over bovenstaand feit. ofwel :
1. heb je pech en bezit je een "verkeerd" frame of
2. maak je van een muis een olifant.

However. Ik zou dan gelijk hoe de Cervelo buiten zwieren, dit Topic laten rusten en lekker genieten van een "beter" frame....wat dat ook moge zijn?

Kunnen we dan eindelijk terug wat genieten van echt interessante tussenkomsten in dit Topic.


Wat een belachelijke laatste reactie. Iedereen mag hier zijn verhaal doen toch?
Of mogen er alleen goede dingen over Cervelo worden gezegd hier?

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 27 apr 2010 19:57

Oké, Ik ga het anders uit proberen te leggen.

Maak je zadel eens los.
Haal de zadelpen-klem er af en kijk hoeveel je zadelpen heen en weer kan in de buis.
Ik heb die klem dus tot het maximale wat het mag hebben vast zitten en nog kan het heen en weer.( met geringe kracht dan wel) maar als je fietst is het hoogst irritant kan ik jullie zeggen.
En misschien komt het gekraak wel van de klem maar er zit beweging in.
Mijn zadelpen steekt ruim voldoende in het frame, Ik heb het even gemeten.
15 cm dat moet voldoende zijn dacht ik.

kon ik maar een filmpje hier zetten, kon ik het laten zien wat ik bedoel.

Ik zal de laatste zijn om Cervelo af te zeiken maar het is nu éénmaal zo
dat ze ook problemen hebben.en dat mag ook gezegd worden.
Het heet ook niet voor niets Cervelo Test Team. En er moet ook beter getest worden.
Ik ga morgen proberen met veltec te bellen kijken wat zij hierover te vertellen hebben.

Wordt vervolgd.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 27 apr 2010 20:25

de monsternaar schreef: Oké, Ik ga het anders uit proberen te leggen.

Maak je zadel eens los.
Haal de zadelpen-klem er af en kijk hoeveel je zadelpen heen en weer kan in de buis.
Ik heb die klem dus tot het maximale wat het mag hebben vast zitten en nog kan het heen en weer.( met geringe kracht dan wel) maar als je fietst is het hoogst irritant kan ik jullie zeggen.
En misschien komt het gekraak wel van de klem maar er zit beweging in.
Mijn zadelpen steekt ruim voldoende in het frame, Ik heb het even gemeten.
15 cm dat moet voldoende zijn dacht ik.

kon ik maar een filmpje hier zetten, kon ik het laten zien wat ik bedoel.

Ik zal de laatste zijn om Cervelo af te zeiken maar het is nu éénmaal zo
dat ze ook problemen hebben.en dat mag ook gezegd worden.
Het heet ook niet voor niets Cervelo Test Team. En er moet ook beter getest worden.
Ik ga morgen proberen met veltec te bellen kijken wat zij hierover te vertellen hebben.

Wordt vervolgd.



15 cm is inderdaad meer dan voldoende.
6,5 schrijven ze geloof ik voor als minimum.

Ik snap ook wel wat je bedoeld met de speling, vandaar dat ik dacht dat je het misschien zou kunnen verminderen met het dieper steken van de pen omdat je als het ware een scharnierpunt maakt van je strop.
Maar dat voegt in dit geval niets toe, de diepte is meer dan zat.

Ik rij zelf een SLC en omdat er dezelfde pen in past, zou het qua maatvoering toch hetzelfde moeten zijn. (zou je zeggen)
Zelf krijg ik geen beweging naar voren of achteren voor elkaar.
Met de strop los beweegt hij een fractie, maar dat is misschien net een millimeter.

Persoonlijk zou ik er ook gek van worden hoor.
Misschien niet de meest elegante en kwalitatief meest hoogstaande oplossing, maar ik zou de onderzijde pen heerlijk in de duct tape zetten.
FacebookS3RSSite

Plaats reactie