Cannondale
Vandaag mijn fiets even schoongemaakt en behandeld met een lichte wax. Dit middel voed de lak een beetje en geeft een ideale spiegelgladde dunne film zodat de rotzooi er fijn af spoelt / glijdt. In deze setup met Zipp 404 weegt de fiets ca 6,9 kg. Met de Zipp 404 tube of Zipp 202 clincher ca 6,5Kg. Mede door de lichtere DA 9100 cassette op deze wielen. Met dank aan @Livio Livius voor de schitterende lichte crank - ben er nog zeer blij mee.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Mooi, maar dat zadel, ik krijg al pijn als ik er naar kijk.
Ik heb net bij m'n MTB het Selle Italia SLR kit carbonio zadel eraf gegooid en vervangen door een Fizik Antares R1 (staat op al m'n fietsen). Ik kon niet wennen aan het harde carbonio zadel.
Indien iemand interesse heeft in dit zeer lichte zadel in perfecte staat. Laat maar weten.
Ik heb net bij m'n MTB het Selle Italia SLR kit carbonio zadel eraf gegooid en vervangen door een Fizik Antares R1 (staat op al m'n fietsen). Ik kon niet wennen aan het harde carbonio zadel.
Indien iemand interesse heeft in dit zeer lichte zadel in perfecte staat. Laat maar weten.
Mooie fiets! En inderdaad fijne crank. Ik heb er eentje op de plank liggen om te monteren. De standaard SI - 443gr voor de armen - vervangen voor de SI HG - 324gr voor de armen. Twijfel nog of ik voor een 110BCD spider ga met 48/39 met een 11/23 (zelfde verzet als op mijn andere racer) of dat ik een 10-arm SpideRing 50/34 erop zet en dan met een 12-25. Die SpideRing wint het wel qua looks (en ook gewicht trouwens). De 8-arm SpideRing scheelt niet eens zoveel met een losse spider en bladen.
Ride bikes, not tanks!
@Jakkel : zadel zit heerlijk, ook bij +150 Km en slecht wegdek.
@ Leon : Ik heb een set gehad met 110mm spider en de originele MK V bladen van Cannondale. Dit was bijna 50 gram lichter dan de 8-arm spider en 15 gram lichter dan de 10-arm spider. Helaas zijn de MK V bladen van Cannondale niet meer te krijgen in 50/34 of 52/36 anders had ik waarschijnlijk dat erop gehad.
@ Leon : Ik heb een set gehad met 110mm spider en de originele MK V bladen van Cannondale. Dit was bijna 50 gram lichter dan de 8-arm spider en 15 gram lichter dan de 10-arm spider. Helaas zijn de MK V bladen van Cannondale niet meer te krijgen in 50/34 of 52/36 anders had ik waarschijnlijk dat erop gehad.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Heerlijk! Ikzelf probeer niet zo heel erg bezig te zijn met gewicht (van de fiets) maar op de Cranks (in mijn geval op de SI-armen) valt een hoop te besparen! Ik probeer een een Sram Red setje te scoren (mede vanweg uiterlijk carbon) hoewel SiSl2 waarschijnlijk nog lichter is?
@boukes ; de crank is < 650 gram compleet met de “ zware “ 8 spider , as en bevestiging bouten en lagers.
Voor de rest kan het gewicht makkelijk onder de 6 kg uitkomen, met lichter stuur / stuurpen en bv. de Campagnolo Bora Ultra 50 wielen met DA cassette en lichte snelspanners. Maar erg licht was niet de prioriteit.
Berk zadel en Deda stuur heb ik op al m’n fietsen ivm comfort. Dat zal niet snel veranderen.
Voor de rest kan het gewicht makkelijk onder de 6 kg uitkomen, met lichter stuur / stuurpen en bv. de Campagnolo Bora Ultra 50 wielen met DA cassette en lichte snelspanners. Maar erg licht was niet de prioriteit.
Berk zadel en Deda stuur heb ik op al m’n fietsen ivm comfort. Dat zal niet snel veranderen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40129
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Heb je nog een betere foto van stuur+pen?
Ik twijfel nog beetje tussen SuperZwro of het Zipp setje.
Ik twijfel nog beetje tussen SuperZwro of het Zipp setje.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16480
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Misschien voor jou minder van belang maar ik geef het maar even mee.daniel1975 schreef: ↑05 aug 2020 17:47 Heb je nog een betere foto van stuur+pen?
Ik twijfel nog beetje tussen SuperZwro of het Zipp setje.
Ik had op mijn Domane in eerste instantie ook een Superzero stuur gemonteerd.
Dat kwam met de specifieke kabelloop van mijn frame ism de gaten van het stuur niet zo mooi uit, de kabels liepen te schuin.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dit is een Superzero stuur met FI uno stuurpen. Ik zal eens snorren of ik betere foto's heb van het stuur.daniel1975 schreef: ↑05 aug 2020 17:47 Heb je nog een betere foto van stuur+pen?
Ik twijfel nog beetje tussen SuperZwro of het Zipp setje.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
kostprijs per gram?rene schreef: ↑05 aug 2020 16:46 @boukes ; de crank is < 650 gram compleet met de “ zware “ 8 spider , as en bevestiging bouten en lagers.
Voor de rest kan het gewicht makkelijk onder de 6 kg uitkomen, met lichter stuur / stuurpen en bv. de Campagnolo Bora Ultra 50 wielen met DA cassette en lichte snelspanners. Maar erg licht was niet de prioriteit.
Berk zadel en Deda stuur heb ik op al m’n fietsen ivm comfort. Dat zal niet snel veranderen.