Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 27 apr 2010 21:21

Als het zo is wat je zegt dan is er maat één ding mogelijk en dat is dat het frame terug gaat voor garantie en je gewoon een nieuw frame krijgt.
Elke zg. oplossing gaat niet op voor zo'n duur frame, overigens is dat ook niet de filosofie van Cervélo.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 27 apr 2010 21:27

Dit kan toch niet, jongens. Zo'n ruime passing klopt niet! Je kan het met lapmiddelen oplossen, maar eigenlijk moet Cervelo dit oplossen IMO.

[edit: wat adroit zegt]

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 27 apr 2010 21:32

Natuurlijk is dat eigenlijk iets wat Cervélo op moet lossen!
Dit kan en mag inderdaad niet.
Het is ook op z'n minst erg matig dat ze met een pasta op de proppen komen, bijna schandalig om dat als oplossing aan te dragen.

Probleem voor de monsternaar is echter dat hij een aantal posts terug aangeeft dat hij een Tdf heeft en die zal hij hoogst waarschijnlijk niet meer terug krijgen uit de garantie.
Kan me heel goed voorstellen dat je dan gaat denken aan andere opties.
FacebookS3RSSite

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 27 apr 2010 22:31

Leuke werkgever heb ik. In het kader van de as start van de Giro is er oa een prijsvraag waarbij je een Cervelo R3, Dura Ace, Zipp 303 wielen kunt winnen. Vraag is: Hoeveel omwentelingen moest Leontien van Moorsel maken bij het behalen van haar werelduurrecord. Laat die Giro maar starten!
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 27 apr 2010 22:41

Je kan het ook anders zien.
ik heb het geprobeerd en het werkt niet,
Ik ben tenminste berijdt geweest om het te proberen op te lossen op hun manier.

Nu laat ik het aan hun over hoe ze het op gaan lossen.

als jullie zeggen dat jullie er geen last van hebben probeer ik misschien nog één keer een S3 model anders ga ik voor de r3SL.
Liever niet, Maar ga niet met een peperduur frame in de rondte rijden met een handicap.
Ik ben wel blij dat Cervelo een goede Garantiebepaling heeft.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

ingmario
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 nov 2009 11:55

ingmario 28 apr 2010 01:11

Mijn fiets staat op het moment bij veltec voor onderzoek!ik heb problemen met de achtervork? achterpad?
Ik rijdt met campa 11 speed, het probleem is dat de fiets op de lichtste 3 tanden erg slecht loopt als er druk op de pedalen komt.

Nu afwachten wat het echte probleem is! Het zit niet in het achterpad, de groep of de wielen.

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 28 apr 2010 02:53

@ingmario Als je Google't naar "campagnolo 11s minimal chainstay length" vindt je 405mm voor de min. afstand trapas/achteras in het technisch document van Campa zelf; de meeste Cervelo's zijn maar 399mm...

Een ongelukkige samenloop van tolerantie's? Van de andere kant er zijn genoeg (foto's van Cervelo) fietsen te zien met 11s. Wellicht een vraag voor de heren Cervelo-dealers op dit forum?

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 28 apr 2010 08:07

ingmario schreef:Mijn fiets staat op het moment bij veltec voor onderzoek!ik heb problemen met de achtervork? achterpad?
Ik rijdt met campa 11 speed, het probleem is dat de fiets op de lichtste 3 tanden erg slecht loopt als er druk op de pedalen komt.

Nu afwachten wat het echte probleem is! Het zit niet in het achterpad, de groep of de wielen.


Om welk type frame gaat het bij jou ?
Ik rij campa 10 speed en dat gaat prima op de R3sl en op de S3.
Ik moet wel zeggen dat de ketting rakelings langs de pad gaat waar je derailleur aan hangt.
Maar dat heeft misschien meer met de wielen te maken denk ik.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

ingmario
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 nov 2009 11:55

ingmario 28 apr 2010 13:54

Ik heb een S3 TDF met campa 11 speed s record! alles is na gekeken bij mij eigen fietsen maker en bij veltec.

Hij schakelt gewoon perfect alleen met aanzetten ratelt hij.

als ik wat van veltec hoor zal ik het hier melden!

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 06 mei 2010 11:22

Op zondag 20/6/2010 organiseer ik een Cervélo meeting te Liedekerke (BE).
Het betreft een samenkomst van allemaal mensen die eenzelfde passie (Cervélo) delen.
De tocht die we rijden betreft een bestaande organisatie, de Liedekerkse pijl (afstanden 60-80km) doorheen het Pajottenland.
http://www.klieksken.be/
Bedoeling is samen in groep te starten en onderweg doet iedereen gewoon zijn eigen ding. Voor en na wat napraten en aldoende een toffe voormiddag te hebben.
Meer info op mijn website http://www.ts-bikes.be

inschrijven kan hier

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 06 mei 2010 11:29

leuk! Als ik over een paar jaar een cervelo heb.... :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 mei 2010 14:53

Dan is deze tocht alweer voorbij hoor.

Plaats reactie