Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Een van de eerste Cannondales met een bracketpot die gegarandeerd nooit gaat kraken
Ongetwijfeld een feit!sharkman113 schreef: ↑25 sep 2020 21:17 Een van de eerste Cannondales met een bracketpot die gegarandeerd nooit gaat kraken
Iemand hier ervaring met een Power2max NG cannondale powermeter (dus voor de combinatie met een SI /SISL crankstel) op een Supersix evo 2? En dan in het bijzonder met de wijze van montage?
Ik heb een dergelijke spider van P2M aangeschaft en krijg hem niet goed gemonteerd. De binnenkant van de spider loop tegen het frame rondom het bracket aan. vooraal bij de aanzet tot de chainstay.
UIteraard heb ik de juiste asbreedte voor BB30A (109mm) en alle correcte onderdelen (bearingshields, drive en non-drive site spacers, een wave washer en nog wat extra shims) en deze gemonteerd volgens de instructies van Cannondale, maar het mag niet baten. Ook heb ik variaties geprobeerd, zoals 2 shims aan de drive site kant. Dit zorgt er voor dat hij niet meer aanloopt, maar dan komt het geheel te strak te zitten en lopen de lagers vast. Meer spacing aan de drive site kant zou er ook voor zorgen dat de kettinglijn niet meer in orde is.
Ik zie online toch wel de nodige afbeeldingen van de SS evo 2 met een P2M spider. Cannondale heeft hem zelfs nog stock geleverd in 20219. Enige is dat dat de NG ECo was, dus wellicht dat die minder dik is. Volgens P2M zou het moeten kunnen.
Zie hieronder een foto.
Ik heb een dergelijke spider van P2M aangeschaft en krijg hem niet goed gemonteerd. De binnenkant van de spider loop tegen het frame rondom het bracket aan. vooraal bij de aanzet tot de chainstay.
UIteraard heb ik de juiste asbreedte voor BB30A (109mm) en alle correcte onderdelen (bearingshields, drive en non-drive site spacers, een wave washer en nog wat extra shims) en deze gemonteerd volgens de instructies van Cannondale, maar het mag niet baten. Ook heb ik variaties geprobeerd, zoals 2 shims aan de drive site kant. Dit zorgt er voor dat hij niet meer aanloopt, maar dan komt het geheel te strak te zitten en lopen de lagers vast. Meer spacing aan de drive site kant zou er ook voor zorgen dat de kettinglijn niet meer in orde is.
Ik zie online toch wel de nodige afbeeldingen van de SS evo 2 met een P2M spider. Cannondale heeft hem zelfs nog stock geleverd in 20219. Enige is dat dat de NG ECo was, dus wellicht dat die minder dik is. Volgens P2M zou het moeten kunnen.
Zie hieronder een foto.
Leuk loopfietsje. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen.
En voor die crank, gelukkig kun je geen 2 kanten tegelijk bekijken. Gewoon het WWW in de gaten houden (Ebay en zo). Misschien kun je nog een keer een passende helft op de kop tikken.
Ik heb zelf vandaag de standaard SI crank op mijn CAAD12 vervangen voor een SI hollowgram crank. Hier heb ik een 5-arm spider op gemonteerd met TA Syrius tandwielen in 48/34. Scheelt gewoon 233 gram! Ik hoopte totaal 160 gram te besparen. De 5 arm spider met de kettingbladen is trouwens lichter van gewicht dan de 10-arm Spidering (al ziet die er wel heel gelikt uit - helaas niet verkrijgbaar met een 48 als groot blad).
Het geheel ziet er ook veel mooier uit met die kleinere stickers op de crank.
En voor die crank, gelukkig kun je geen 2 kanten tegelijk bekijken. Gewoon het WWW in de gaten houden (Ebay en zo). Misschien kun je nog een keer een passende helft op de kop tikken.
Ik heb zelf vandaag de standaard SI crank op mijn CAAD12 vervangen voor een SI hollowgram crank. Hier heb ik een 5-arm spider op gemonteerd met TA Syrius tandwielen in 48/34. Scheelt gewoon 233 gram! Ik hoopte totaal 160 gram te besparen. De 5 arm spider met de kettingbladen is trouwens lichter van gewicht dan de 10-arm Spidering (al ziet die er wel heel gelikt uit - helaas niet verkrijgbaar met een 48 als groot blad).
Het geheel ziet er ook veel mooier uit met die kleinere stickers op de crank.
Ride bikes, not tanks!
Niet helemaal, maar wel met een P2M type S, een SISL crankstel en een Supersix bouwjaar 2010. Precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk heb ik het alu plaatje op de liggende achtervork (dat er zit om te beschermen tegen de ketting) eraf moeten halen en een zootje plastic spacers tussen crank en as moeten plaatsen om het passend te krijgen. Werkt al jaren goed. Ik heb voor de zekerheid wel een chainguard (of hoe heet zo'n ding) geplaatst.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Toch gek dat dit kennelijk zo nauw luistert voor 2 merken die nb samenwerken.
Die extra plastic spacers leek mij ook de oplossing, maar zorgen er mij dus voor dat de boel vast loopt.. Er zit nauwelijks ruimte op die as om een beetje te schuiven met de spacers van links naar rechts.
Die extra plastic spacers leek mij ook de oplossing, maar zorgen er mij dus voor dat de boel vast loopt.. Er zit nauwelijks ruimte op die as om een beetje te schuiven met de spacers van links naar rechts.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Een paintjob voor een kinderkleuterfiets, afschuwelijk.
Al kreeg ik deze fiets gratis, ik ging er niet op rijden.
Wat zullen de heren profs zich voor lul voelen fietsen in het masculine peloton.
Al kreeg ik deze fiets gratis, ik ging er niet op rijden.
Wat zullen de heren profs zich voor lul voelen fietsen in het masculine peloton.