Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2013 07:35

Ik vond het ook wel een scherp antwoord :D
Less is bore

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 13 jul 2013 13:10

Volgens mij doelde Mollema niet op doping, maar op eerdere koersvoorvallen uit het verleden van Movistar waarin ze blij demareerden / doorreden toen anderen op de grond lagen of lek reden (Dauphine, Tour de Suisse en TdF zo uit mijn hoofd)... maar dat is natuurlijk interpretatie ;-)

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 13 jul 2013 15:35

Volgens mij doelde Mollema wel degelijk op het dopingverleden van Valverde, gezien zijn lachje. Bovendien noemde hij specifiek Valverde en niet Movistar. Maar we zullen het hem moeten vragen om het zeker te weten...

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 13 jul 2013 23:06

Hoor ik net in de Avondetappe Greg Lemond in gesprek met de dochter van Tom Simpson zeggen dat er vroeger geen sprake was van 'cheating because there were no rules'. Dit excuus is zo oud als de mensheid, met andere woorden Greg Lemond was ook een oude snoeper met zijn giga snelle tijdrit in '89.

Winnie Sorgdrager en haar commissie zal er ook niet voor zorgen dat er iets veranderd. Wat kan dat mens poeslief ouwehoeren aan tafel bij Mart. Wat voor zin heeft die commissie dan überhaupt nog gehad behalve een soort slappe inventarisatie.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 13 jul 2013 23:50

Met andere woorden: als jij vandaag iets doet wat volgende week verboden wordt, dan moeten we je alsnog opsluiten. :? Beetje onnozele redenatie, lijkt me. Als doping toen niet verboden was, dan belazerde Simpson inderdaad niemand. Pas vanaf 1960 kun je wat dat betreft spreken van valsspelen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 jul 2013 00:09

ik denk dat het huidige seizoen sommige mensen moet doen nadenken om al te vlug conclusies te trekken en beschuldigingen te uiten ivm doping:
Sky reed begin dit jaar goed: dopingbeschuldigingen
blanco of belkin reed niet goed: zouden te kort komen omdat ze clean reden.
saxo en contador: konden niet meer presteren wegens geen doping meer na schorsing

Nu : tour: sky en froome rijden de eerste week super: dopingbeschuldigingen of vermoedens;
even later => sky valt door de mand? het wordt stil op dit forum.
Belkin presteert excellent: geen beschuldigingen of geen verklaringen hoe dit komt op dit forum;
Contador en ploeg slaan toe (gisteren) samen met belkin: geen verklaringen op dit forum vanwaar plotse sterkte van deze renners en ploegen.

Let op: ik beschuldig of verdenk zelfs niemand van deze ploegen, ik heb vooral vragen bij de selectiviteit van sommigen bij het al dan niet uiten van verdachtmakingen en beschuldigingen tegen over bepaalde ploegen of personen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 14 jul 2013 00:45

fiedoo schreef:(...) Let op: ik beschuldig of verdenk zelfs niemand van deze ploegen, ik heb vooral vragen bij de selectiviteit van sommigen bij het al dan niet uiten van verdachtmakingen en beschuldigingen tegen over bepaalde ploegen of personen.
Als je die 'sommigen' direct aanspreekt krijg je misschien antwoord... (weet niet of timo2.0 hier nog rondzwerft...).

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 14 jul 2013 01:09

fiedoo schreef:ik denk dat het huidige seizoen sommige mensen moet doen nadenken om al te vlug conclusies te trekken en beschuldigingen te uiten ivm doping:
Sky reed begin dit jaar goed: dopingbeschuldigingen
blanco of belkin reed niet goed: zouden te kort komen omdat ze clean reden.
saxo en contador: konden niet meer presteren wegens geen doping meer na schorsing

Nu : tour: sky en froome rijden de eerste week super: dopingbeschuldigingen of vermoedens;
even later => sky valt door de mand? het wordt stil op dit forum.
Belkin presteert excellent: geen beschuldigingen of geen verklaringen hoe dit komt op dit forum;
Contador en ploeg slaan toe (gisteren) samen met belkin: geen verklaringen op dit forum vanwaar plotse sterkte van deze renners en ploegen.

Let op: ik beschuldig of verdenk zelfs niemand van deze ploegen, ik heb vooral vragen bij de selectiviteit van sommigen bij het al dan niet uiten van verdachtmakingen en beschuldigingen tegen over bepaalde ploegen of personen.
Dat is "het oranjegevoel" fiedoo ... en daar is niks mis mee. Ik geniet er ook van dat er nog eens enkele Nederlanders mee strijden voor het podium, zeker na het wegvallen van J.VDB
Ik kan me wel vinden in jou opmerking, maar anderzijds ben ik verheugd dat het wielrennen toch niet dood is en dat het misschien toch de goede weg opgaat.
Ik geniet echt van de show op dit moment en hoop op een mooi spektakel volgende week.
En daar hoort het lezen van meningen op dit forum ook bij... zonder dat dit echt lang blijft hangen. Alles relativeren dus en geniet straks van de rit ;)
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 jul 2013 06:37

ik geniet nog altijd van "de koers", geen probleem.
'k wou enkel nog eens de nadruk leggen op het feit dat je moet opletten met constant goede prestaties aan doping te linken.
;) Niks min, niks meer.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 14 jul 2013 10:29

fiedoo schreef:ik geniet nog altijd van "de koers", geen probleem.
'k wou enkel nog eens de nadruk leggen op het feit dat je moet opletten met constant goede prestaties aan doping te linken.
;) Niks min, niks meer.
Maar dat is nou net het punt, je kan op basis van twee tour-etappes niks zeggen over constant goede prestaties. Als Belkin de komende anderhalf jaar alleen maar op kop rijdt en iedereen z'n wil op legt, dan is Belkin net zo verdacht als bijvoorbeeld een Sky ploeg.

De 6,49 kg/w van Froome zegt alleen ook niet zoveel, maar als hij de hele tour vergelijkbare percentages blijft trappen, dan opeens wel.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 14 jul 2013 11:00

Interessant stuk van journalist Hans Vandeweghe:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130712_00656962
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 jul 2013 11:35

In dat artikel wordt gesteld dat Froome het voordeel van de twijfel dient te genieten.

Ik vind juist dat een sport die de afgelopen 20 jaar stijf stond van de doping moet worden behandeld als elke renner het nadeel van de twijfel geven. Dat verdient deze sport gewoon. Niet dat elke renner die 'te hard' fietst moet worden vervolgd en bestraft maar wat extra scepsis, controle en onderzoek is wel op zijn plaats.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie