Pagina 710 van 1091

Geplaatst: 17 mei 2010 12:01
door havana
Ik zou dat absoluut niet doen.

Geplaatst: 17 mei 2010 16:21
door vinkhugo
Nee en al die fietsen van Cervélo op het dak van de ploegleider, zie niet in waarom het niet zou kunnen.

[img=http://farm4.static.flickr.com/3517/328 ... 817b5c.jpg]

Geplaatst: 17 mei 2010 16:28
door jona91
vorig jaar gaan kijken voor tweedehands cervélo teamfietsen, waren merendeel zwaar beschadigd aan de lak door op de aute te staan... ook mijn fiets is beschadigd door met ons eigen fietsenrek wat onvoorzichtig te zijn. Toch mee oppassen dus...

Geplaatst: 17 mei 2010 16:32
door perik
Wie zegt dat die lakschade door vervoer op een dakdrager komt? Ik zou het zelf gewoon doen, ik gebruik al jaren een dakdrager en heb nog nooit lakschade gehad.

Geplaatst: 17 mei 2010 16:41
door vinkhugo
Overigens heb ik een fietsendrager van het merk spinder (zoiets als deze). Ik zet de klemmen dan op de zadelpen, zo voorkom ik lakschade aan het frame zelf (ook een aero zadelpen klem ik hier gewoon mee).

Geplaatst: 17 mei 2010 16:58
door sharkman113
Ik heb in het verleden wat teamfietsen van Cervelo gezien die over de hele lengte van de bovenbuis waren doorgescheurd. Ongeacht het merkt zijn ultralichte carbonfietsen gewoon niet geschikt om bovenop het dak van een auto te vervoeren (snelheid is uiteraard een faktor maar als steenslag je motorkap/ruit kan beschadigen dan vormt een carbonbuis helemaal geen probleem....)

Geplaatst: 17 mei 2010 17:04
door piraat
vinkhugo schreef:Overigens heb ik een fietsendrager van het merk spinder (zoiets als deze). Ik zet de klemmen dan op de zadelpen, zo voorkom ik lakschade aan het frame zelf (ook een aero zadelpen klem ik hier gewoon mee).


+1 klopt helemaal.
Heb dezelfde fietsdrager achter de auto en totaal geen problemen.

Geplaatst: 17 mei 2010 18:08
door lennaert
misschien is een dakdrager waarbij je de fiets klemt aan de vork en het voorwiel los vervoerd een beter plan als je niet aan het frame wilt klemmen. zoiets
http://www.thule.com/en-GB/NL/Products/ ... 61000.aspx

Geplaatst: 17 mei 2010 23:35
door boner
Gewoon op de twinnyload aan de crank, die is sterk zat om de overige 6 kilo van de fiets te dragen. Krasjes op de crank? Ik heb ze nooit gezien, maar als je verder zo zuinig bent op je superfragiele frame zou ik hem daar in ieder geval niet aan vast maken.

Geplaatst: 18 mei 2010 00:00
door freakyolivier
Zou er mij iemand kunnen zeggen wat de maximale zadelhoogte is bij een cervelo S3 maat 56cm! Liefst met een fizik aroine zadel.

Geplaatst: 18 mei 2010 11:59
door sjezer
Ik heb een S3 maat 56 en ik paste hier beter op dan op de 58. Dat frame was te groot en dan smoelt een 56 beter. Ik ben 1.87 groot. Binnenbeenlengte weet ik zo niet.

Geplaatst: 18 mei 2010 12:36
door Mr_T
FreakyOlivier schreef:Zou er mij iemand kunnen zeggen wat de maximale zadelhoogte is bij een cervelo S3 maat 56cm! Liefst met een fizik aroine zadel.


Wellicht kun je het zelf inschatten. Althans, wat er in ieder geval mogelijk is. Cervelo gebruikt zelf meestal 3T:

3T 2010 catalogus

Pennen gaan tot 35cm. Weet niet hoeveel er in het frame moet steken. Zal wel zo'n 10cm zijn. Betekent dus dat je iig zo'n 25 cm boven het frame uit kan komen. En daar op dus dan nog het zadel.

Geometrie vind je hier:

S3 Geometry

Even op de achterkant van een envelop uitrekenen en wellicht zie je dat je dan al genoeg hoogte hebt.

(edit: d*mn typos!)