Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

misternochain
Forum-lid

misternochain 22 feb 2009 11:43

[quote="rene1"]Ik heb hem in de instellingen op "blijft aan" gezet, op 65 %
Je weet dat je de verlichting vervolgens aanzet met de powerknop?
De 1ste keer op power = licht aan op ingestelde waarde in mijn geval dus 65 %, de 2e keer op power is 100% aan en de 3e keer is weer uit.[/quote]

Ahaa, ik wist da je hem aanzette met de powerknop, maar niet dat daar 3 standen in waren nee, alvast niets van gelezen in de handleiding.
Das dan ook weer opgelost, merci!
Stevens SLC Team Ultegra SL

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 22 feb 2009 12:02

[quote="SpiritWetteren"]@Bottecchia

Ik veronderstel dat het wel eens aan het gpx bestand zou kunnen liggen. Mag ik ook eens vragen welke kaart(en) er geinstalleerd zijn. [/quote]

Ik gebruik CN NT Europe 2009.11 als kaart. Het gpx bestand heb ik van www.gpstracks.nl gedownload en via mapsource geïmporteerd en naar de Edge verzonden.

Binnenkort zal ik eens een andere route gaan proberen. Kijken of daar verschil in zit.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 22 feb 2009 12:51

Sander, het gaat wel met die accu. Gisteren alles met licht gereden omdat niets te lezen was in die zon (er is hier geen smog). Het scheelt misschien 2 uur op 'n volle accu. Maar ik zal het eens proberen met die hoek.

Ik ben een beetje de oplaadtijd aan het benchmarken maar vaak vergeet ik 'm van de pc los te maken en dan is m'n meting weer voor niets geweest. Als iemand weet hoe lang het laden duurt van 25 of 50% naar 100% dan ben ik zeer erkentelijk. M'n huidige metingen zijn van 25 -> 75% in 45 minuten middels computer USB.

Ik heb nog steeds de electronica niet klaar om hem te laden via de naafdynamo en als ik die extra weerstand niet hoef te trappen omdat ik in staat ben snel bij te laden zou ik helemaal blij zijn.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 22 feb 2009 12:58

[quote="Peterj"]Sinds vandaag tijdens het rijden van een voor mij bekende koers geen paarse lijn meer op het scherm. (bij alle opgeslagen koersen geen paarse lijn meer te bespeuren)
Ik weet zeker dat ik op de koers zit maar het apparaat geeft aan: afstand tot koers 5965km

Weet iemand raad?[/quote]

Na een harde reset was het probleem opgelost.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 22 feb 2009 16:10

ik gebruik ook de edge 705
als je in het calorieën veld kijkt geeft deze wel hele Hooge waren aan
bijvoorbeeld een tocht ( vrij vlak )van 3.5 uur en dan 7545 calorieën verbruiken lijkt mijn erg veel
mij persoonlijke gegevens zijn juist in gevoerd,
, geslacht, gewicht en leeftijd.
weet iemand hier iets over.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 22 feb 2009 19:18

[quote="HenkV"]Is er iets te doen aan de leesbaarheid van het schermpje bij zonlicht? Contrast en licht heb ik geprobeerd maar dat valt niet mee als de zon z'n best doet. Folie misschien?[/quote]

Vandaag 4 uur een gpx track (met pop-up's) gefietst met de verlichting aan op 100%, bij thuiskomst was de accu nog een kwart vol.
Ik vermoed dat je toch wel een uur of 5 kunt fietsen met 100% verlichting.

instellingen: slim opslaan aan en herberekenen uitgeschakeld.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 22 feb 2009 19:53

@de monsternaar

Ik heb in september in groep naar zee gefietst: 156 km in 5u35' is een gemiddelde van 27,9 km met een hartslag van 11 gem. en had 4924 cal.
Is wel een groot verschil. Ik weet ook niet hoe het komt of er moet een hoog hartritme zijn.

@HenkV

Als ik oplaad via usb duurt het zeker een paar uren voor die terug opgeladen is en dan was ie nog niet leeg. Ik heb de indruk via lader in het stopcontact dat het sneller gaat.

@Botecchia

Zelf eens een gpx track maken met mapsource en eens uitproberen. Een route downloaden geeft geen garantie voor juistheid.

Mvg

Spirit
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 22 feb 2009 19:55

@de monsternaar

Ik heb in september in groep naar zee gefietst: 156 km in 5u35' is een gemiddelde van 27,9 km met een hartslag van 111 gem. en had 4924 cal.
Is wel een groot verschil. Ik weet ook niet hoe het komt of er moet een hoog hartritme zijn.

We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

misternochain
Forum-lid

misternochain 22 feb 2009 20:06

Ik zit nog met 1 probleempje, als ik een rit teken op de pc en doorstuur komt dit uiteraard bij de opgeslagen ritten, maar telkens als ik een rit doorstuur verdwijnt de vorige, hij overschrijft deze dus blijkbaar. Ik krijg enkel 2 tracks samen op de gps als ik ze ook tezamen via mapsource doorstuur.
Stevens SLC Team Ultegra SL

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 feb 2009 20:15

[quote="de monsternaar"]ik gebruik ook de edge 705
bijvoorbeeld een tocht ( vrij vlak )van 3.5 uur en dan 7545 calorieën verbruiken lijkt mijn erg veel
[/quote]

Bij mij geeft ie een stuk normalere waardes aan. Na 7 uur met een gemiddelde hartslag van 136 gaf ie bij mij 5635 kcal aan. Andere ritten waren vergelijkbaar.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

roger
Forum-lid

roger 22 feb 2009 20:29

[quote="de monsternaar"]ik gebruik ook de edge 705
[/quote]

Heb je ook je hartslag in rust en je max hartslag ingesteld(zones),mischien zit daar de oorzaak van die vreemde waarde.
I live to ride,I ride Passoni

marcmarc
Forum-lid

marcmarc 22 feb 2009 21:50

De Edge gebruikt geen hartslag-gegevens om het calorieverbruik te berekenen (alleen snelheid, tijd en gewicht)
Zie ook dit topic op forum.gps.nl

Plaats reactie