Aangezien hier in het zuiden zo ongeveer de helft van iedere carnavalsoptocht werd bevolkt door gedopeerde wielrenners op oude racefietsjes, is niet onaannemelijk dat er de komende dagen een aantal leuke fietsjes om een fixie van te maken op Marktplaats e.d. verschijnen. Voornamelijk van mensen die even de zolder zijn opgedoken om hun oude racefietsje ter beschikking te stellen. Ze zullen bij de carnavalsverenigingen alleen maar in de weg staan en over het algemeen niet voor de hoofdprijs weggaan.sjoerdth schreef:Bieden vanaf 300 euro?!! Ligt misschien aan mij, maar ik vind het bespottelijk wat er op de marktplaatsen van deze wereld gevraagd wordt voor een oud barrel.Gastheerg schreef:Na alle blauwe fake Giossen een keer zin in een witte nepper: Gezien op 2dehands.be
Gios
Campagnolo Ultra Dork
Daar hebben we geen TREK inErnie C. schreef: Aangezien hier in het zuiden zo ongeveer de helft van iedere carnavalsoptocht werd bevolkt door gedopeerde wielrenners op oude racefietsjes, is niet onaannemelijk dat er de komende dagen een aantal leuke fietsjes om een fixie van te maken op Marktplaats e.d. verschijnen. Voornamelijk van mensen die even de zolder zijn opgedoken om hun oude racefietsje ter beschikking te stellen. Ze zullen bij de carnavalsverenigingen alleen maar in de weg staan en over het algemeen niet voor de hoofdprijs weggaan.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zou dit de oude voorraad van Kuiper zijn die vintage bikes heeft opgekocht?
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Ik denk dat het dit deze frames zijn:
http://www.gios.it/bike/?Vintage" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gios.it/bike/?Vintage" onclick="window.open(this.href);return false;
ja de oude voorraad van de voormalige importeur Kuiper trading dus.Gastheerg schreef:Ik denk dat het dit deze frames zijn:
http://www.gios.it/bike/?Vintage" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat er binnenkort weer een extra fiets bij gaat komen gaat de Gios baanfiets binnenkort toch echt de verkoop in (maar nu ECHT )
Voordat ik dat doe wil ik wel zeker weten dat het een echte is. GastheerG geeft een aantal tips over hoe een echte wegfiets te herkennen; iemand enig idee hoe dat zit bij baanfietsen? De fiets heeft bijvoorbeeld geen opengewerkt bracket en geen muntjes of "Gt" op de (Columbus baan)vork. Hij heeft dan wel weer de juiste lugs, kleur en decals.
Foto'tje van de fiets op oa blz 46 van dit topic.
Voordat ik dat doe wil ik wel zeker weten dat het een echte is. GastheerG geeft een aantal tips over hoe een echte wegfiets te herkennen; iemand enig idee hoe dat zit bij baanfietsen? De fiets heeft bijvoorbeeld geen opengewerkt bracket en geen muntjes of "Gt" op de (Columbus baan)vork. Hij heeft dan wel weer de juiste lugs, kleur en decals.
Foto'tje van de fiets op oa blz 46 van dit topic.
Gastheerg schreef:Het is een nep Gios en dat frame is geen 50 Euro waard.
Aanwijzingen
Geen geboorde achter patten
Kabelgeleiders op bovenbuis onvoldoende opengwerkt
Uitgewerkte lugs. Gios deed dat niet
Te dikke zadellug
Geen geniet balhoofdplaatje
Foutieve kleur
Chrome vorkkroon moet Gt bevatten of een blauwe vork met "muntje"
Sorry.............
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Registreer je fiets in het historisch register: http://www.giostorino.it/iscrivi-la-tua-gios" onclick="window.open(this.href);return false;
Stuur een paar foto's mee, zie de instructie op de site, en je hoort wel van Marco Gios of het goed zit. Kun je bij de verkoop gelijk verwijzen naar het 'officiële register'. Weet niet of je fiets er meer waard door wordt maar dan is er in ieder geval geen discussie over de echtheid.
Stuur een paar foto's mee, zie de instructie op de site, en je hoort wel van Marco Gios of het goed zit. Kun je bij de verkoop gelijk verwijzen naar het 'officiële register'. Weet niet of je fiets er meer waard door wordt maar dan is er in ieder geval geen discussie over de echtheid.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Ik heb voor de zekerheid wat foto's van mijn Gios naar Marco gemaild, en kreeg netjes dezelfde dag antwoord..
De opbouw van de gerestaureerd GIOS is begonnen. De locale FM is zo vriendelijk geweest om de headset er in te persen met een pers uit een oude Campagnolo tool koffer (die grote houten koffers met alle campa tools uit de jaren '80). So far so good...
Maar nu komen de eerste problemen. Ik heb een zilveren Campa Zonda set om er in te steken (misschien tijdelijk tot ik de Shamals om kan wisselen, misschien blijvend). Maar de uitvalpat aan de DS is te smal voor de bus van de quick release... bizar. Aan de NDS geen probleem, aan de DS gaat het duidelijk niet passen.
hier een (slechte) telefoonfotootje voor de duidelijkheid (beetje vaag, maar hopelijk toch te zien)
Nou de vraag: wat te doen?? Uitvalpat uitfrezen? Dat is wel een verchroomd stalen pat uit de jaren 80, en ik wil dingen het liefst origineel houden, en niet in onderdelen van de GIOS gaan frezen. Bus van het wiel afdraaien? Maar dan kan ik de Zondas nooit meer ergens anders in monteren, want in ieder wiel met symetrische patten komt het wiel dan scheef te staan. Twee vlakke kanten aan de bus vijlen? Zelfde probleem om ooit het wiel in een andere fiets te steken.... Is dit een bekend probleem? En bestaat er een bekende oplossing voor? Help!
Maar nu komen de eerste problemen. Ik heb een zilveren Campa Zonda set om er in te steken (misschien tijdelijk tot ik de Shamals om kan wisselen, misschien blijvend). Maar de uitvalpat aan de DS is te smal voor de bus van de quick release... bizar. Aan de NDS geen probleem, aan de DS gaat het duidelijk niet passen.
hier een (slechte) telefoonfotootje voor de duidelijkheid (beetje vaag, maar hopelijk toch te zien)
Nou de vraag: wat te doen?? Uitvalpat uitfrezen? Dat is wel een verchroomd stalen pat uit de jaren 80, en ik wil dingen het liefst origineel houden, en niet in onderdelen van de GIOS gaan frezen. Bus van het wiel afdraaien? Maar dan kan ik de Zondas nooit meer ergens anders in monteren, want in ieder wiel met symetrische patten komt het wiel dan scheef te staan. Twee vlakke kanten aan de bus vijlen? Zelfde probleem om ooit het wiel in een andere fiets te steken.... Is dit een bekend probleem? En bestaat er een bekende oplossing voor? Help!
Even een foto voor je gemaakt zoals het hoort te zijn:mda1 schreef:
Nou de vraag: wat te doen?? Uitvalpat uitfrezen? Dat is wel een verchroomd stalen pat uit de jaren 80, en ik wil dingen het liefst origineel houden, en niet in onderdelen van de GIOS gaan frezen. Bus van het wiel afdraaien? Maar dan kan ik de Zondas nooit meer ergens anders in monteren, want in ieder wiel met symetrische patten komt het wiel dan scheef te staan. Twee vlakke kanten aan de bus vijlen? Zelfde probleem om ooit het wiel in een andere fiets te steken.... Is dit een bekend probleem? En bestaat er een bekende oplossing voor? Help!
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze patjes zijn nog gewoon verkrijgbaar!