Pagina 72 van 780

Geplaatst: 08 jul 2009 14:06
door tiest
OF je zet er ff een setje kinky hoepels in:p

Geplaatst: 08 jul 2009 19:43
door teamorange
LVGH schreef:Het 2009 design vind ik mooier/tijdlozer, zonder die strepen. Even een plaatje van WW, absolute droomfiets!

Afbeelding
Het topic


DEZE is wel echt mooi !!! elk jaar komt er wel wat nieuws dat weet je op voorhand ... ik vind die zwarte strepen ook wat tegenvallen op model 2010 maar je moet hem natuurlijk eens live kunnen zien hé!!!

Geplaatst: 09 jul 2009 00:41
door erik_jan
@team orange. Waar heb je die bidonhouders vandaan ? Passen er zeer goed bij.

Geplaatst: 09 jul 2009 11:50
door breemz
@ Maurice:

Hoe kom je erbij dat de 2010 Caad 9 niet meer in USA gemaakt wordt?
Bij mijn weten gaat het in 2011 pas geheel over naar Taiwan....

Geplaatst: 10 jul 2009 01:11
door teamorange
Erik_Jan schreef:@team orange. Waar heb je die bidonhouders vandaan ? Passen er zeer goed bij.


wel dit is niet mijn fiets of foto hoor ...maar dit zijn gewoon bidonhouders van elite(custom race) verkrijgbaar in zwart... wit ... kosten € 11,0 bij decatlon of zo.

Heb zelf de zwarte versie op mijn fiets!

Geplaatst: 12 jul 2009 15:26
door marconi
100cols schreef:Cannondale 2010: http://www.bikeradar.com/news/article/f ... ghts-22205

Caad9 met volledig carbon vork, bb30 bracket en wat mij betreft mooi lakdesign. Supersix ziet er ook erg goed uit.


Vraagjes:

Wat is een bb30 bottom bracket precies ?
Kan er op een CAAD9 ook Campa worden gemonteerd? Ik bedoel hier de aandrijfas en crankstel.

Geplaatst: 12 jul 2009 15:57
door alpdhuez53:15
BB30 is een speciale bracketmaat die afwijkt van de standaard doordat hij groter is (30 mm, weet zo niet wat standaard is). Dit betekent dat er alleen een speciaal crankstel op kan dat aangepast is aan de maat (volgens mij is BB30 met een adapter ook om te zetten naar normaal zodat er ook een normaal crankstel op kan). Niet veel merken hebben dit in hun asoortiment (frames/crankstel) maar er komen er steeds meer bij. Cannondale was één van de eersten die dit aanboden. Voordelen zijn dat je een stijver geheel kunt maken. Cannondale leverde het oorspronkelijk icm met of een carbon of alu crankstel waarbij het alu crankstel als topmodel mag worden beschouwd.

Zelf heb ik een Caad8 met normale en met BB30 gehad. De normale zat campa centaur op maar was gelukkig nog één van het model zonder lelijke buitenboord lagers (met vierkante as dus) en de BB30 het carbon crankstel. Persoonlijk vind ik de BB30 optisch ook erg mooi, zeker omdat de lagers geintegreerd zijn in het bracket. Net een nieuwe fiets met buitenboordlagers maar dat ziet er eigenlijk niet uit.

Voordelen BB30 voor mij: stijvere constructie (en meen ook redelijk licht) en optisch. Nadelen zijn denk ik dat je keuze hebt uit minder crankstellen.

En je tweede vraag: als je een Caad9 met een normaal bracket hebt dan kan daar campa op worden gemonteerd. Wel moet je FM dan de boel om willen bouwen van shimano naar campa. Een beetje meewerkende FM doet hier niet al te moeilijk over.

Ik ben trouwens geen expert maar volgens mij dekt bovenstaande wel redelijk de lading. Als je echt alles wil weten dan moet je Sharkman maar eens om een reactie vragen.

Geplaatst: 12 jul 2009 18:57
door marconi
Hartelijk dank voor de info ! Ik had al verwacht dat die BB30 oversized zou zijn en dat er weer dat speciale Cannondale crankset op zou passen. Gelukkig schijnt het zo te zijn dat er met adapters ook "normale"cranksets in passen. Het wordt wel een beetje lastig met merken zoals Cannondale en Scott die er weer eigen lagering toepassen die niet compitabel is met gangbare crankstellen en assen. Vaak werkt zo'n "eigen" crankset weer niet geheel optimaal met de groep die je gebruikt. En zo komen de onnodige problemen.
Op mijn Pino zit nog gewoon een vierkante as met Chorus groep. Werkt prima! Maar ja, ik ben maar een goed weer rijder waar geen extreme eisen aan het materiaal worden gesteld.
Mijn jongste zoon heeft nog een Cannondale Cad 3 (!) en die is aan vervanging toe . Ik dacht dus aan een CAAD 9 indien dit compatibel is met zijn Chorus groep. Nogmaals bedankt voor de informatie.

Geplaatst: 12 jul 2009 20:04
door nespresso
Dit zijn die verloopcups van Campagnolo voor hun Ultra-torque crankstellen (dat is dus niet het crankstel met de vierkante as die je aanhaalt):
http://www.campagnolo.com/jsp/en/groups ... atid_4.jsp

En nog ff de officiele BB-30 site: http://www.bb30standard.com/index.html

Geplaatst: 12 jul 2009 22:41
door marconi
Nespresso schreef:Dit zijn die verloopcups van Campagnolo voor hun Ultra-torque crankstellen (dat is dus niet het crankstel met de vierkante as die je aanhaalt):
http://www.campagnolo.com/jsp/en/groups ... atid_4.jsp

En nog ff de officiele BB-30 site: http://www.bb30standard.com/index.html


Ik heb wel heel veel Nespresso verloopcups! :-)) Meestal heb ik Roma.
Heerlijke koffie en veel keus. .

Geplaatst: 14 jul 2009 11:51
door breemz
@ Marconi:
Op de BB30 bracket potten van Cannondale kun je elk BB30 compatible crankstel monteren (niet alleen van C'dale zelf, maar ook van bijv FSA of SRAM).
Er zijn ook adapter bussen te krijgen waarmee je het BB30 bracket compatible maakt met de Shimano/Campy crankstellen.
check eens bij je LBS die kan je er vast mee helpen...

Als je nog een echte Handmade in USA Caad9 wilt, zou ik dit jaar kopen, volgend jaar gaan ze naar Taiwan (wat ik overigens wel een goeie zet vind...)

Geplaatst: 15 jul 2009 00:16
door marconi
Breemz schreef:@ Marconi:
Op de BB30 bracket potten van Cannondale kun je elk BB30 compatible crankstel monteren (niet alleen van C'dale zelf, maar ook van bijv FSA of SRAM).
Er zijn ook adapter bussen te krijgen waarmee je het BB30 bracket compatible maakt met de Shimano/Campy crankstellen.
check eens bij je LBS die kan je er vast mee helpen...

Als je nog een echte Handmade in USA Caad9 wilt, zou ik dit jaar kopen, volgend jaar gaan ze naar Taiwan (wat ik overigens wel een goeie zet vind...)


Bedankt voor de tip. Ik zal het doorgeven aan de betrokkene. Ik behelp me wel met een Pino Gallileo. ;-))
De LBS zal het wel weten en die zie ik morgen.
P.S. Waarom vind je het een goede zet als de productie naar Taiwan gaat? Dat zie ik niet zo zitten.