Ridley
-
- Forum-lid
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43
prachtige fiets, gaat je pa veel plezier van hebben
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Is toch vrij eenvoudig te zien dat het al een stuk beter had gekunt met een maat groter. Nu zit er een lange stuurpen (130 mm zo te zien) op die verkeerd om gemonteerd is. Met een maatje groter had de stuurpen misschien net normaal gemonteerd kunnen worden, alleen dan in 11 of 12 cm. Ook het zadel staat nog maximaal naar achteren.
Hij geeft toch aan dat z'n vader last van z'n rug heeft??
Ik rijd om die reden ook een maat kleiner dan dat ik ooit (opgemeten) deed.
Een kleiner frame, stuurpen omhoog waardoor meneer rechterop zit en minder z'n onderrug belast. En ja, voor sommigen is dat beter en prettiger dan een wat langer frame, ik ken de theorie over welke zithouding het beste is bij rugproblemen.
Daarnaast heeft deze meneer misschien wel een kort bovenlijf maar lange armen?
Ik rijd om die reden ook een maat kleiner dan dat ik ooit (opgemeten) deed.
Een kleiner frame, stuurpen omhoog waardoor meneer rechterop zit en minder z'n onderrug belast. En ja, voor sommigen is dat beter en prettiger dan een wat langer frame, ik ken de theorie over welke zithouding het beste is bij rugproblemen.
Daarnaast heeft deze meneer misschien wel een kort bovenlijf maar lange armen?
Niets is wat het lijkt..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Er veranderd toch niets aan de positie van het stuur als je een langere bovenbuis hebt, maar een kortere stuurpen? Wat wel veranderd is het moment dat op de voorvork werkt. Een kleiner frame is echt niet de oplossing als je rugklachten hebt, je moet gewoon een passend frame hebben. Van korter gaan zitten worden de meeste rugklachten daarnaast erger.
Als hij lange armen had gehad dan had de stuurpen normaal gekunt.
Als hij lange armen had gehad dan had de stuurpen normaal gekunt.
Amclassic-fan schreef:Er veranderd toch niets aan de positie van het stuur als je een langere bovenbuis hebt, maar een kortere stuurpen? Wat wel veranderd is het moment dat op de voorvork werkt. Een kleiner frame is echt niet de oplossing als je rugklachten hebt, je moet gewoon een passend frame hebben. Van korter gaan zitten worden de meeste rugklachten daarnaast erger.
Als hij lange armen had gehad dan had de stuurpen normaal gekunt.
Bij werkt het, sinds ik een 56 cm frame ipv een 58 en meer spacer onder m'n stuurpen, heb ik veel minder last van m'n rug en kan ik weer 2 a 3x in de week 1,5 uur stevig doorfietsen.
Met de juist opgemeten maat, 58 cm, en minder spacers en dus een diepere zit, kom ik niet verder dan 3x een half uur.
Wel juist opgemeten?
Ja hoor, jaren mee getraind, gefietst, gekoerst maar rugproblemen los je nu niet eenmaal altijd op een zelfde manier op.
Maar, wij weten toch helemaal niets over de man in kwestie die op deze fiets moet fietsen?
Wat weten wij over zijn lichaamsbouw en van z'n rugproblemen? Niets.
Maar weer on topic: mooie fiets ongeacht de maat en lengte stuurpen!!
Niets is wat het lijkt..
Bedankt voor de lovende woorden.
Aan diegene die twijfels hebben over de juiste maat , deze is inderdaad over nagedacht.
2 redenen voor de maat M i.p.v een L
- Bij een L is de balhoofdbuis 20.5 cm en de staande buis 3 cm hoger , deze moet je dan nog eens extra 3 cm afhalen om op de juiste hoogte te zitten.
Ik denk dat dat pas een lelijk zicht is als je als een kabouter op je fiets zit
De bovenbuis is ook nog eens 2 cm langer t.o.v de M.
- De bedoeling is ook om binnen aanzienbare tijd de stuurpen terug om te draaien , dus dan denk ik dat er niet veel mis is met de frame maat.
Maar hey , iedereen mag zijn mening geven hoor
Ik denk in elk geval dat hij hier veel plezier aan gaat beleven.
Aan diegene die twijfels hebben over de juiste maat , deze is inderdaad over nagedacht.
2 redenen voor de maat M i.p.v een L
- Bij een L is de balhoofdbuis 20.5 cm en de staande buis 3 cm hoger , deze moet je dan nog eens extra 3 cm afhalen om op de juiste hoogte te zitten.
Ik denk dat dat pas een lelijk zicht is als je als een kabouter op je fiets zit
De bovenbuis is ook nog eens 2 cm langer t.o.v de M.
- De bedoeling is ook om binnen aanzienbare tijd de stuurpen terug om te draaien , dus dan denk ik dat er niet veel mis is met de frame maat.
Maar hey , iedereen mag zijn mening geven hoor
Ik denk in elk geval dat hij hier veel plezier aan gaat beleven.