Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

Raksasa
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2014 16:49

Raksasa 12 mei 2014 22:14

wido schreef:
Raksasa schreef:............ Je hebt toevallig geen idee van het modelnaam?
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Raksasa, hieronder een linkje naar de Jan Janssen folder uit die tijd. Hier vind je vast wel meer info over jouw fiets. En kijk ook eens op het Jan Janssen topic...
Zelf heb ik de goudgele "Jan Janssen Tour de France special" uit die tijd, vandaar dat ik de folder nog heb. Die van jou zou wel eens de "Champion du Monde Dura Ace" kunnen zijn ??? Mooi hoor !!!!!

http://www.klassiekeracefiets.info/2013 ... lder-1978/

Afbeelding
Hoi Wido,

Bedankt voor je antwoord en informatie, het lijkt er inderdaad op dat het de Champion Du Monde Dura Ace is(was), ik heb naar heel veel wikken en wegen toch besloten het frame te vervangen voor een kleiner, ik kreeg erg veel last van mijn lichaam op de te grote fiets,
Dus nu zitten de meeste onderdelen op een ander frame, en het oude frame is verkocht, om een kleinere te kunnen aanschaffen, hartstikke zonde dat begrijp ik helemaal, maar
zo kan ik in ieder geval fietsen zonder blessures.

Dizono
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54

Dizono 17 mei 2014 14:56

Wow, die Gazelle is mooi geworden Paul1! Klasse hoor!

Ik heb gister ook een leuk fietsje voor weinig op de kop getikt:
Afbeelding

Het frame is overgespoten maar afgaande op de L in de lugs en de uitleg van de vorige eigenaar lijkt het erop dat het een Legnano is. Geen idee welke, maar afgaande op het geluid en het gewicht zijn de buizen niet al te dik. De fiets is afgemonteerd met Campa Mirage 8Spd, Athena flippers en Rigida DP18's met Campa-naven.

Ik heb de fiets eigenlijk gekocht als onderdelenvoorziening voor de Vitus 979 Carbon waarvan ik het frame nu aan het opknappen ben. Maar nu morgen eerst maar eens kijken of ik mijn vriendin aan het fietsen krijg. de fiets is voor mij wat klein, maar voor haal zou hij prima moeten zijn. Wie weet blijft hij dan nog even.

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 17 mei 2014 15:00

Als je je vriendin er op laat rijden, doe dan wel even de remmen dicht ;)! Kwestie van van rem even in knijpen en het palletje naar de andere kant verschuiven

Afbeelding

Dizono
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54

Dizono 17 mei 2014 15:07

Scherp, had net voor de foto de wielen even in het Vitus frame gestoken om te zien hoe het eruit zal zien, maar ze vergeten terug te zetten. &%@#@Campa... :twisted:

ierland
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2014 16:01

ierland 23 mei 2014 16:39

Beste Retro liefhebbers, ik heb een oud fietsje uit Roeselare gehaald, kan hem alleen niet traceren, zonder decals! Onder in het bracket staat 42 geslagen. In de kroon van de voorvork staan de letters CMT. De luggen zijn zoals ik kan waarnemen van BCM en de padden van Campagnolo. De buizen zijn van Columbus. Een naamplaatje (van de eigenaar/renner) gaf de volgende letters weer:
DE?R?YNE
FRAN??
Onder aan de liggende buis zit een nokje om een kaderplaatje te monteren, derhalve neem ik aan dat het om een echte koersfiets gaat. Verder is het geheel afgemonteerd met Campagnolo nuovo record. Ik denk dat het een 'huismerk' is uit België, maar dat weet ik niet zeker.
Ik wil hem graag herstellen naar de originele staat, wie kan me verder helpen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 26 mei 2014 18:40

@Ierland
Wordt lastig denk ik. Of de vorige eigenaar Franck Debruyne (?) moet zich melden :-)
Lijkt mij ook wel een "echte" wedstrijdfiets geweest te zijn. Zijn het tubes of bandjes ?
CMT is nog steeds een fietsmerk, maar dan van titanium kaders:

http://cmt-bikes.fr/

Je kunt allicht info vragen of ze iets met deze vork van doen hebben....
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Jojon47
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:55

Jojon47 27 mei 2014 21:32

theodorocampagnolo schreef:Oei, die wielen...... Waarom geen lage velgen? Er worden weer hele mooie replica's gemaakt van de 70's Mavic
Welke zijn dat dan, ik zoek er ook naar !!

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 29 mei 2014 21:47

Zo, afgelopen weekend toch maar de mouwen opgestroopt en de carbon voorvork en het BBB-balhoofd uit mijn Nishiki Road Master verwijderd. De originele voorvork had ik er destijds bij gekregen en het balhoofd (HP-6500) heb ik via Ebay gevonden. De gehele fiets is nu Shimano Ultegra 600EX TriColor afgemonteerd, op de trapas en de zadelpen na. Die zal ik nog wel eens vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Via Ebay ook nog nieuw Shimano Pro stuurlint gekocht, wat een lekker spul is dat zeg! Omdat ik ook de remhendel links heb vervangen, en helaas niet meer dezelfde buitenkabel kon vinden, heb ik zowel de voor- als de achterrem voorzien van een nieuwe binnen- en buitenkabel.

Afbeelding

Na montage van andere banden (geruild met die van mijn Gazelle-project) loopt de band ook niet meer tegen de voorrem aan.

Afbeelding

De stuurpen (HS-6400) zag er op de foto's bij de aankoop wat belabberd uit, maar na montage valt dat niet tegen. Mooi systeem trouwens, alle bouten om het stuur vast te zetten en de pen in het frame te klemmen zitten onder een soort afdekdopje, ze zijn verborgen zeg maar.

Vanavond even een uurtje een testrit gemaakt, wat rijdt dat heerlijk zeg!

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 30 mei 2014 12:56

nice
Laatst gewijzigd door sillah75 op 30 mei 2014 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 30 mei 2014 14:05

Omdat ik er zo trots op ben: Mijn Koga Granlux uit 1995, oversized FM-1 buizen, die Miyata naar verluidt baseerde op oversized Columbus buizen die Koga kortstondig gebruikte begin jaren '90. Campa Mirage gemonteerd, deze fiets heeft zelfs nog de origineel geleverde remblokjes en stuurlint etc. (wellicht zelfs banden?!).

Dit frame bleef tot 2004 in de Koga line-up om in dat jaar af te zwaaien als Gentsracer met inmiddels carbon voorvork. Het was het einde van staal bij Koga race.

Afbeelding

Fiets testte de Gentsracer uit 2004:

http://www.fiets.nl/2006/01/01/2006-kog ... hanikanen/
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 31 mei 2014 17:45

Erg mooie fiets! Heb je na zoveel jaar geen last van droogtescheurtjes in de banden? Dat zou je dan toch wel zien?

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 31 mei 2014 18:59

@HW ja, ik heb nieuwe banden besteld..het loopvlak is verbazingwekkend goed nog op de conti's maar de sidewalls lijken wel beschuit!!
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Plaats reactie