Vandaag geklust aan de fiets
RoRo voor neem ik aan (altijd de band met de meeste grip vooraan plaatsen en de lichtst rollende band achteraan.) Dan is het een prima allround combi. Alleen bij modderige ondergrond te weinig grip, dan zijn bijvoorbeeld Nobby Nics fijner.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
eindelijk chrissiewizzies mancave gezienchrissiewizzie schreef: En monsieurpinot was extreem goed voorbereid en had een reserve derailleurpat meegenomen. Uiteindelijk was het met wat boutjes vastdraaien, de pat vervangen en goed richten opgelost. En ik heb een stoomcursus EPS gehad, erg leuk en leerzaam! Leerzaam ook om te merken dat de verschillen tussen de Campa bodies FH-BU015, FH-BU0015 en FH-B0015 heel klein, maar wel merkbaar zijn.... Dank voor de gezelligheid!
probleem was dat ik nog geen wielen in m'n campa frame gestoken had waar de achterderailleur gek van deed (en waar chrissiewizze zo vriendelijk was me mee te helpen). vanmorgen dus m'n zonda's gepakt en de shimano body verwisselt door één van de twee campa bodies die ik had liggen. Bleek ik dus die van m'n bora's gepakt te hebben die dus wel bleek te passen maar niet wilde freewheelen. nu maar eens uitzoeken hoe het precies zit met die campa bodies.
(weet iemand het verschil tussen de FH-B0015 en de FH-BUU015?)
- zjon van Rooijen
- Forum-lid
Wielen draaien weer als een zonnetje Chris.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- zjon van Rooijen
- Forum-lid
OK dan zet ik die uitchrissiewizzie schreef:Hij is ontwaakt!
Pssst: Wel even jouw onderschrift in Tapatalk uitzetten!
-
- Forum-lid
Vanmiddag even het mn nieuwe stuur erop gezet. Simpel klusje alleen stuurlint wikkelen blijft ontiegelijk vervelend.
Maak joe woar
Vandaag aan een van de stalen fietsen gesleuteld: een Cilo Swiss. En weer wat nieuws geleerd. Ik wist al dat er BSA, franse en italiaanse trapassen zijn, maar er blijken dus ook zwitserse trapassen te zijn 35xP1:
Volgens Sheldon is het de franse diameter met rechts wel linkse draad.
Volgens Sheldon is het de franse diameter met rechts wel linkse draad.
Ik ben gisterenavond iets te fanatiek bezig geweest met het poetsen van mn shimano spd-sl pedalen. Ik zag op het afdekrubbertje wat modder etc hangen en wou dit met een platte schroevendraaier eventjes verwijderen.
Nu blijkt dat ik hierdoor wat vuiligheid richting de kogellagers heb geduwd, want ik hoor bij het draaien wat knarsen.
Kan dit kwaad? Verder draait het pedaal nog steeds soepel.
Nu blijkt dat ik hierdoor wat vuiligheid richting de kogellagers heb geduwd, want ik hoor bij het draaien wat knarsen.
Kan dit kwaad? Verder draait het pedaal nog steeds soepel.