Pagina 72 van 533

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 jul 2019 18:49
door patrickvb
Alles heeft zijn charme. Maar het belangrijkste is weten waar je mee bezig bent.
Ga NOOIT totaal niet (of onvoldoende) voorbeid dingen doen zoals Ronde van Vlaanderen, Amstel, mont Ventoux, enz
Stel realistische doelen voor jezelf.
Een belangrijk item kwam nog niet aan bod: terreinkennis en kennis van eigen kunnen.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 jul 2019 19:04
door Ernie C.
Martin78 schreef: 05 jul 2019 18:36 Wat zouden de overall klimmers hier dan adviseren om mee te beginnen voor een onervaren klimmer qua omgeving??? Eiffel? Ardennen?
Vogezen en dan b.v. La Schlucht, Le Markstein, Col du Donon, Hundsruck vanaf Masevaux, Chevrères vanuit Plancher-Bas en de Ballon vanaf Giromagny. Dan kom je nooit ruim boven de 7% en de gemiddeldes blijven onder de 4,5%

Ook is het niet heel ver rijden.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 jul 2019 20:21
door TL@
Fiets eens 20km aan 1 stuk tegen een serieuze tegenwind op, dan krijg je een idee van klimmen zonder dat je een berg op moet.

persoonlijk vind ik alles korter dan een uur aan 1 stuk bergop best goed te doen, alles langer worden mijn benen dik en gaat het moeilijker.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 jul 2019 20:45
door Nee_Nee
Martin78 schreef: 05 jul 2019 18:36 Wat zouden de overall klimmers hier dan adviseren om mee te beginnen voor een onervaren klimmer qua omgeving??? Eiffel? Ardennen?
Gewoon net als al het andere waar je nog geen ervaring mee hebt. Dus opbouwen. Heuvelrug, Rijk van Nijmegen, Limburg, Ardennen, Eifel, Vogezen, Alpen.
Max Verstappen is ook in een skelter begonnen.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 jul 2019 21:07
door into
Door de opmars van disc racefietsen zie je veel merken komen met een lage achtervork / achterkant.

Mijn domme vraag; heeft dit ook nut voor iets (aero, comfort?) of is het meer een mode-dingetje?

Afbeelding

Afbeelding

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 jul 2019 21:41
door MarkVeenstra
Dit heeft niets met disc te maken, begon al voor de disc hype en lijkt een mode ding te zijn (Deels op het "aero" marketing verhaal).
Voor de remklauw is het zelfs nadelig, het beperkt de ruimte binnen de driehoek bij je achteras, al zijn de klauwen tegenwoordig zo compact uitgevoerd dat het prima kan.

Overigens vind ik het, in niet al te extreme vorm, best wel mooi. Heb het ook niet voor niets zo laten bouwen door BartV bij mijn Wind :D

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 05 jul 2019 21:59
door rene
Ik vind het op zich wel mooi , de lagere inzet van de achterkant. Doordat er juist discs wordt gebruikt heb je geen onmogelijke kabel loop meer naar de achterrem.

Wat ik overigens wel spuug- maar dan ook echt spuuglelijk vind aan deze frames is: Doordat de kabels door de voorbouw lopen bij sommige fietsen moet het balhoofd zo dik gemaakt worden dat het b.v. bij de Cannondale buiten proportie is. De spacers vallen zo dus nog meer op en zijn erg lelijk in mijn ogen.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 06 jul 2019 05:24
door scottpch
De lage aanzet van de achtervork heeft te maken met het verkrijgen van meer comfort.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 06 jul 2019 07:05
door daniel1975
Dat lossen ze toch al jaaaaaren ook op andere manieren op.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 06 jul 2019 09:16
door scottpch
Klopt, icm met dunnere zadelpen, van 23mm naar 28mm banden en zelfs "veerelementen" tussen zitbuis en achtervork.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 06 jul 2019 09:32
door havana
Ofwel de ver-MTB'sering van de racer.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 06 jul 2019 12:10
door Ernie C.
scottpch schreef: 06 jul 2019 09:16 Klopt, icm met dunnere zadelpen, van 23mm naar 28mm banden en zelfs "veerelementen" tussen zitbuis en achtervork.
Of gewoon met een goed frameontwerp, carbon keuze en lay up.