Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 14 jul 2013 13:59

dario schreef:Interessant stuk van journalist Hans Vandeweghe:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130712_00656962
Ik vind dat er wel iets van waarheid inzit. Toen ik afgelopen week Johan vd Velde bij tdj hoorde vertellen hoe en hoeveel hij trainde werd het me toch ook duidelijk dat ook zonder doping heel veel progressie sinds die tijd te maken viel. Ik geloof dat ik nu als wielertourist nog een geavanceerder trainingsprogramma volg dan het hele tourpeleton in de jaren 80.
Afbeelding

SandervdV
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 aug 2011 13:21

SandervdV 14 jul 2013 14:13

Karl66 schreef:
fiedoo schreef:ik geniet nog altijd van "de koers", geen probleem.
'k wou enkel nog eens de nadruk leggen op het feit dat je moet opletten met constant goede prestaties aan doping te linken.
;) Niks min, niks meer.
Maar dat is nou net het punt, je kan op basis van twee tour-etappes niks zeggen over constant goede prestaties. Als Belkin de komende anderhalf jaar alleen maar op kop rijdt en iedereen z'n wil op legt, dan is Belkin net zo verdacht als bijvoorbeeld een Sky ploeg.

De 6,49 kg/w van Froome zegt alleen ook niet zoveel, maar als hij de hele tour vergelijkbare percentages blijft trappen, dan opeens wel.
Of juist als de prestaties enorm gaan variëren.

zarath78
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 feb 2012 14:30

zarath78 14 jul 2013 17:13

Dit is toch omgeveer vergelijkbaar met een Contador die positief test net voor de tour de france:

http://www.usnews.com/news/sports/artic ... -substance

Zou het net zo veel publiciteit krijgen?

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 14 jul 2013 17:23

Dat kan toch niet. Atletiek is hier een dwergsport. Het is dus helemaal niet vergelijkbaar.

zarath78
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 feb 2012 14:30

zarath78 14 jul 2013 17:27

In Nederland inderdaad, maar wereldwijd is wielrennen de dwergsport en atletiek vele malen groter..

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 jul 2013 18:54

Het is dan ook wereldnieuws
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 14 jul 2013 19:05

ericpeters schreef:
dario schreef:Interessant stuk van journalist Hans Vandeweghe:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130712_00656962
Ik vind dat er wel iets van waarheid inzit. Toen ik afgelopen week Johan vd Velde bij tdj hoorde vertellen hoe en hoeveel hij trainde werd het me toch ook duidelijk dat ook zonder doping heel veel progressie sinds die tijd te maken viel. Ik geloof dat ik nu als wielertourist nog een geavanceerder trainingsprogramma volg dan het hele tourpeleton in de jaren 80.
Het grappige is dan alleen dat Pieter van den Hoogenband gisteravond in TdJ zat te vertellen dat hij jaloers was op het niveau van de trainingskwaliteit van de wielrenners. Blijkbaar is het trainingsniveau van de zwemmers ook niet zo hoog en is het maar de vraag wat zo'n zwemtrainer toe kan voegen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2013 19:18

timo2.0 schreef:Het is dan ook wereldnieuws
Ben benieuwd. Schijnt om oa twee sprinters te gaan met olympische medailles. Blake, Bolt, Fraser? Campbell-brown hadden ze al te pakken.
Wel weer net zo knullig als in het wielrennen: wel iets lekken maar nog niet alles.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2013 19:27

Er wordt gesproken over Olympisch Kampioenen: dat is alleen Fraser, de estafetteploeg mannen en........ Ben benieuwd!? Zal wel een buitenlands biefstukje zijn ofzo en er mee weg komen zoals de gemiddelde voetballer.
Less is bore

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 14 jul 2013 20:26

Asafa Powell ? En nog meer Jamaicaanse sprinters? Dit is zo ongeveer Armstrong slikt doping maal 100 wat mij betreft. Wat een bom. En dan had ik Cambell-Brown al gemist. Blijkt toch wel meer te zijn dan -wij-zijn-de-beste-want-wij-sprinten-al-sinds-wij-klein-zijn. Wat een kolere zooi (ik moet geloof ik een ander forum zoeken voor mijn frustratie...).

http://nos.nl/artikel/529537-powell-tes ... oping.html

Doen we Tyson Gay er gratis bij... http://www.usnews.com/news/sports/artic ... -substance

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 15 jul 2013 09:18

Lekkere rel rond de Jamaicaanse sprinters en Tyson Gay. Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat ook daar bommen gingen ontploffen. Atletiek heeft m.i. een dopingprobleem dat niet onder doet voor het die van het wielrennen.

Over Sky: Het liefst zou ik naar de koers kijken zonder bijgedachten, maar dat lukt bijna niet meer. Met name de demarrage van Froome gisteren roept (niet zulke fraaie) herinneringen op. Ik vind het echter lastig om nu te zeggen dat dat sowieso niet deugt. Ook Sky heeft deze Tour haar menselijke kant getoond. Goede dagen werden afgewisseld met slechte dagen. Froome is geen robot, dat hebben we ook in de waaieretappe kunnen zien. Alleen op basis van z'n klimtijd durf ik geen stelling te nemen. Daarvoor zijn er teveel andere factoren die een rol spelen (koersverloop, wind, temperatuur, etappeprofiel etc.). Daarnaast, als Froome strak staat van de dope, hoe zit het dan met Quintana? En Ten Dam? Zeg het maar, zover zaten ze er niet achter.

Ik heb besloten de rest van de Tour te gaan genieten van alle prestaties. Deel twee komt over een paar jaar wel, maar hopelijk blijft dat ons bespaard.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 15 jul 2013 09:34

elefantino schreef:Daarnaast, als Froome strak staat van de dope, hoe zit het dan met Quintana? En Ten Dam? Zeg het maar, zover zaten ze er niet achter.

Ik heb besloten de rest van de Tour te gaan genieten van alle prestaties.
Ik ga ook genieten. En dat heb ik gisteren ook gedaan; dit is voor mij de meest interessante tour sinds jaren. Niet 2 km voor de finish aanvallen en cadeaus uitdelen. Maar gewoon gaan als je je goedvoelt, en zelf willen winnen. Niet met de rekenmachine, maar met het hart koersen.

Inderdaad, de prestatie van LTD was zeker zo indrukwekkend als van Froome, zeker als je in aanmerking neemt hoeveel hij aan kop heeft moeten sleuren.
Eigenlijk moet je de rol van LTD met Richie Porte vergelijken, en die zat er eerder doorheen. Dus wie Sky/Porte verdenkt, zou ook LTD moeten verdenken.
En tja Quintana, daar heeft de zwaartekracht niet zo veel vat op... :lol:
Afbeelding

Plaats reactie