Pinarello
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kan die Di2 unit bij de Prince niet in het frame?
Less is bore
-
- Forum-lid
ik heb een oud pinarello frame gekocht (1985-1990) gok ik, mogelijk Montello of Gavia, maar kom er obv plaatjes op internet niet uit, o.a. kabel doorvoertoegang op bovenbuis zit aan voorkant onderaan de buis ipv bovenop zoals ik op plaatjes van frames uit die tijd zie.
twee vragen:
1) kan ik dat inderdaad in dit forum om hulp vragen of moet ik ander forum gebruiken
2) hoe kan ik plaatjes van mijn computer in bericht "plakken"
hoor graag
gerrit
twee vragen:
1) kan ik dat inderdaad in dit forum om hulp vragen of moet ik ander forum gebruiken
2) hoe kan ik plaatjes van mijn computer in bericht "plakken"
hoor graag
gerrit
-
- Forum-lid
met dank aan @Orlok voor uitleg hoe fotos te plaatsen.
ik heb een oud pinarello frame gekocht, midden 80 vermoed ik, obv aanlas voorderailleur en kabeldoorvoer. Mogelijk Montello of Gavia, maar kom er obv plaatjes op internet niet uit, o.a. kabel doorvoertoegang op bovenbuis zit aan voorkant onderaan de buis ipv bovenop zoals ik op plaatjes van frames uit die tijd zie.
Iemand enig idee van model en bouwjaar?
ik heb een oud pinarello frame gekocht, midden 80 vermoed ik, obv aanlas voorderailleur en kabeldoorvoer. Mogelijk Montello of Gavia, maar kom er obv plaatjes op internet niet uit, o.a. kabel doorvoertoegang op bovenbuis zit aan voorkant onderaan de buis ipv bovenop zoals ik op plaatjes van frames uit die tijd zie.
Iemand enig idee van model en bouwjaar?
-
- Forum-lid HC
Het frame zou een Pinarello vuelta kunnen zijn, de vork hoort daar volgens mij niet bij (vorkkroon te slank).
Voor een pinarello is dit wel heel sober afgewerkt en de chroomlaag duidt ook niet op een absolute top buizenset (dit lijkt meer op een frame dat ongelakt naar Nederland is gekomen en daarna nooit meer opgebouwd.
Voor een pinarello is dit wel heel sober afgewerkt en de chroomlaag duidt ook niet op een absolute top buizenset (dit lijkt meer op een frame dat ongelakt naar Nederland is gekomen en daarna nooit meer opgebouwd.
Laatst gewijzigd door sharkman113 op 07 mar 2020 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
@sharkman, vraag :
wat bedoel je met chroomlaag duidt niet op top buizenset? Ik dacht dat in die tijd juist duurdere frames een chromen vork en / of achterpad
wat bedoel je met chroomlaag duidt niet op top buizenset? Ik dacht dat in die tijd juist duurdere frames een chromen vork en / of achterpad
-
- Forum-lid HC
Ja en nee, de allerduurste buizensets mochten officieel nooit met chroom afgewerkt worden (bijv. de reynolds 753 of de columbus equivalent daarvan). Reden was dat het verchromingsproces het zeer dunne metaal verzwakte. Maar eigenwijs als italianen zijn deden ze het bij sommige topmodellen toch wat meteen weer resulteerde een hoger percentage breuken (colnago maar ook pinarello's waren hier berucht om).
Overigens hebben we het voor die topframes dan wel over een veel hoogwaardiger kwaliteit choom dan die op de foto (de achtervork en de lugs ziet het er niet verkeerd uit dan dat zal dan kaal blijven de rest zal ooit met al dan niet doorschijnende lak afgewerkt zijn (bij de goedkoopste Italiaanse frames gebruikte men zogenaamd meubelchroom van zeer laagwaardige kwaliteit waardoor de frames al roestten als ze uit de verzenddoos kwamen).
Het summum van de Italiaanse stalen frames werd ooit gevormd door de Colnago oval master CX, die zowel in volledig chroom als met een goudchroom laag werd geleverd (ik heb beide gehad) en die frames bleven ondanks het glimmende laagje toch verbazend lang heel (wellicht had de buizenleverancier er toch wat op gevonden).
-
- Forum-lid HC
De vork herken ik overigens wel, die komt volgens mij van een Pinarello Olé (gemaakt van Oria buis). het frame gaat ook in die richting maar wijkt er iets vanaf (en volgens mij werd dat frame uitgezonderd de vork nooit met chroom geleverd)
Erg mooi! Specs van de wielen?