Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

abel
Forum-lid

abel 24 nov 2014 10:32

Mooie wielen Jaap, welk type?
(volledig zwart en niet te hoog doet het bij mij altijd goed, mits geen carbon en/of tube)
Jaap Telder schreef:@brekson: mooie uitvoering!

Deze heb ik al een tijdje :)
Ben na elke rit op dit aluminium ros altijd dik tevreden.
Dijk van een fiets.

Afbeelding

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 24 nov 2014 11:00

@ abel:het is een Mavic Ksyrium SLR Exalith wielset.

http://www.futurumshop.nl/mavic-ksyrium ... mano.phtml

christiaan25
Forum-lid

christiaan25 24 nov 2014 18:43

christiaan25 schreef:Vandaag mijn eerste Canyon besteld. Het is de ultimate CF SLX 8.0 geworden in maat 2XL. Direct uit voorraad leverbaar, dus ben benieuwd wanneer hij komt.
Vandaag is de fiets bezorgd en is de eerste rit gemaakt :D 8-) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben erg blij dat ik voor de 2XL ben gegaan. Ik was een beetje bang dat de fiets te lang zou zijn, maar hij is gevoelsmatig zelfs iets korter dan mijn vorige fiets (met 11cm stuurpen). Eerst maar eens lekker testen, mss komt er nog wel een 12cm stuurpen en een dunnere topcap om iets dieper te kunnen zitten. Uiteraard komt er ook nog een setje degelijke racepedalen op (nu spd voor mijn winterschoenen).

In het korte stukje dat ik gefietst heb (35KM), vond ik de fiets stijver en comfortabeler aanvoelen dan mijn vorige fiets. Shimano is wel weer even wennen. Het gewichtsverschil is ook merkbaar. De remgeluiden vallen wel een beetje tegen, ik heb geen bel meer nodig...

Hebben jullie deze streep ook op de bovenbuis? Het wint geen schoonheidsprijs, maar storend is het ook niet. Het kan geen kwaad neem ik aan, is gewoon het carbon?

Afbeelding

rene-canyon
Forum-lid

rene-canyon 24 nov 2014 18:59

christiaan25 schreef:
christiaan25 schreef: Hebben jullie deze streep ook op de bovenbuis? Het wint geen schoonheidsprijs, maar storend is het ook niet. Het kan geen kwaad neem ik aan, is gewoon het carbon?
Ik heb het ook (precies het zelfde) op mijn SLX Di2,welke vorige week de winterstalling is ingegaan.Het zal een gedeelte zijn waar de carbon mal bij elkaar komt.Alleen in de volle zon valt het het ietsje meer op.Voor de rest een fantastische fiets.

christiaan25
Forum-lid

christiaan25 24 nov 2014 20:10

Dan laat ik het zo en ga ik mij er niet druk om maken:).

Iemand een idee welke spaakmagneet ik moet gebruiken voor deze wielen? Die ik nu heb past niet op de ronde carbon spaken

Triple A
Forum-lid

Triple A 24 nov 2014 20:37

Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

heijkants
Forum-lid

Gebruikersavatar heijkants 24 nov 2014 21:00

christiaan25 schreef:Dan laat ik het zo en ga ik mij er niet druk om maken:).

Iemand een idee welke spaakmagneet ik moet gebruiken voor deze wielen? Die ik nu heb past niet op de ronde carbon spaken
ik heb ook precies hetzelfde had nog gebeld met canyon, die zeiden dat dit normaal was bij de stealth kleuren.

zat er geen magneet in de bewaarmap die je mee hebt gekregen?

christiaan25
Forum-lid

christiaan25 24 nov 2014 21:45

Er zit idd een magneetje in de bewaarmap verstopt tussen alle boekjes. Hij past nog niet echt ofzo, maar volgens mij moet ik een stukje plastic wegknippen en dan gaat wel passen. Thanks, scheelt weer 10euro.

Der Schlucht
Forum-lid

Der Schlucht 24 nov 2014 21:49

Frankfiets schreef:
patmaessen schreef:Gisteenr email gehad dat mijn AL SLX verstuurd zou worden en net gezien dat hij vanmiddag al uitgeleverd gaat worden. Lekker knallen morgen (mits het niet regent).
Foto graag :D En ben benieuwd hoe hij je bevalt. Verschil met een carbon fiets zeg maar.
+1

Ben benieuwd naar je rijervaring, welke uitvoering heb je besteld?

Defected1981
Forum-lid

Defected1981 24 nov 2014 22:41

Bij mij zie je niks op de bovenbuis hoor... Ook sl in mat...

brekson
Forum-lid

brekson 25 nov 2014 05:35

@christiaan25 , heb je bewust voor een zadelpen met setback gekozen ? En de welke dan ?
Sworks Venge

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 25 nov 2014 08:10

Der Schlucht schreef:
Frankfiets schreef:
patmaessen schreef:Gisteenr email gehad dat mijn AL SLX verstuurd zou worden en net gezien dat hij vanmiddag al uitgeleverd gaat worden. Lekker knallen morgen (mits het niet regent).
Foto graag :D En ben benieuwd hoe hij je bevalt. Verschil met een carbon fiets zeg maar.
+1

Ben benieuwd naar je rijervaring, welke uitvoering heb je besteld?
Ga ik proberen te doen. Als ik vertrek thuis en s'avonds thuis kom is het beide keren al donker en niet echt geschikt voor een leuke foto.

Heb er zaterdag op gefiets en moet zeggen dat het ten opzichte van mijn alu specialized allez een stap vooruit is. Fiets is beduidend lichter en de handling is iets nerveuzer. Fiets reageert lekker fel als je even gas geeft. Overall ben ik tot nu toe heel tevreden en voor dat geld vind je bijna niets beters.

Plaats reactie