niet alleen op de fiets...Zottenpedj schreef: ↑18 nov 2020 10:48
Maareuh iedereen zijn mening en iedereen zijn favoriete positie op de fiets
Cannondale
De drop is groot, toch wel zo'n 15 cm schat ik zo op het eerste zicht. En dat is gewoon veel.
Hangt er vanaf wat voor rijder je bent. maal je de meeste km's op een eerder rustig tempo af, of ben je een wielertoerist die met de A-ploeg tegen gemiddeldes van 40 per uur knalt of een competitierijder. Die twee laatsten gaan waarschijnlijk wel net iets meer onderin de beugel rijden.sharkman113 schreef: ↑18 nov 2020 10:06 Meningen verschillen en persoonlijk heb ik mijn twijfels bij de positie van het zadel (maar als het lekker en klachtenvrij zit is het ok)
Heb wel meer kennissen met een dergelijke setup en na een half jaartje kun ik meestal wel zien of de setup ok is of enkel voor de looks zo is afgesteld (slijtage stuurlint bovenop het stuur en rubbers shifters is een veeg teken zeker als onder de beugel nog als nieuw uitziet). Regel is dat je overall 1/3 tot de helft van de tijd onderin de beugel rijdt, doe je dat niet dan heb je wss de verkeerde keuzes gemaakt, of ben je iets teveel aan het toeren....
-
- Forum-lid
De drop is inderdaad een dikke 15cm. Voor de ene mss veel, voor de andere een gewoonte.
Ik ben niet beginnen fietsen met zo'n drop, ik ben de laatste jaren aan het zakken geweest. Ik doe ook minstens 1u/week oefeningen voor mijn core. Het is dus niet zo dat ik na 2u geradbraakt van mijn fiets kom. Ik rijd ook wel vaker ritten van 4-5u
Het is een positie dat ik ondertussen zo gewoon ben. Maar ik moet zeggen op de foto lijkt het wel echt een stuk harder want ik schrok er zelf wat van. Iedereen dat het zich niet ontziet mag altijd eens langskomen en er eens op zitten tas koffie krijg je er bij als je je handen ontsmet.
Als ik solo rij ben ik eerder een relaxed rijder. Dat hoort mischien niet bij deze fiets maar ik ben fan van aero en deze fiets. Met de club tikken we de 40 wel aan maar niet als gemiddelde snelheid
Jammer dat een foto zo een discusie moet starten want er volgen er nog
Ik ben niet beginnen fietsen met zo'n drop, ik ben de laatste jaren aan het zakken geweest. Ik doe ook minstens 1u/week oefeningen voor mijn core. Het is dus niet zo dat ik na 2u geradbraakt van mijn fiets kom. Ik rijd ook wel vaker ritten van 4-5u
Het is een positie dat ik ondertussen zo gewoon ben. Maar ik moet zeggen op de foto lijkt het wel echt een stuk harder want ik schrok er zelf wat van. Iedereen dat het zich niet ontziet mag altijd eens langskomen en er eens op zitten tas koffie krijg je er bij als je je handen ontsmet.
Als ik solo rij ben ik eerder een relaxed rijder. Dat hoort mischien niet bij deze fiets maar ik ben fan van aero en deze fiets. Met de club tikken we de 40 wel aan maar niet als gemiddelde snelheid
- Desertstorm
- Forum-lid
Mooi strakke bak inderdaad. Leuke paintjob ook van EF.
Dat is toch juist het mooie van een forum? Meningen en ervaringen uitwisselen.
Als we het allemaal met elkaar eens zouden zijn is het ook zo saai.
Jammer?Zottenpedj schreef: ↑18 nov 2020 12:33 Jammer dat een foto zo een discusie moet starten want er volgen er nog
Dat is toch juist het mooie van een forum? Meningen en ervaringen uitwisselen.
Als we het allemaal met elkaar eens zouden zijn is het ook zo saai.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Ja, waarom niet?
Ik rijd in de zomer ook mee met een groep die gemiddeldes van 37 en meer rijden. 's Zondags kan dat ook wel eens 40 (en meer) zijn.
Dan zat ik er boenk op met m'n 15 à 16 cm.Zottenpedj schreef: ↑18 nov 2020 12:33 De drop is inderdaad een dikke 15cm. Voor de ene mss veel, voor de andere een gewoonte.
Ik ben ook superfan van de SystemSix, ook al is het niet de meest rationele keuze. Maar het frame is gewoon bloedmooi. En de discussie, niemand verwijt iemand iets, dus er is helemaal geen probleem. Prachtig zo'n drop, ik houd het bij zo'n 10 à 11 cm, alhoewel ik denk dat iets meer me ook wel zou liggen.Zottenpedj schreef: ↑18 nov 2020 12:33Als ik solo rij ben ik eerder een relaxed rijder. Dat hoort mischien niet bij deze fiets maar ik ben fan van aero en deze fiets. Met de club tikken we de 40 wel aan maar niet als gemiddelde snelheid
Btw, wat is de afstand center BB tot top zadel?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Jammer?Zottenpedj schreef: ↑18 nov 2020 12:33 ......
Vind ik niet en al zeker niet als het bijna enkel gemeende vragen zijn.
Laat de foto's maar komen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Ok mischien waren de vragen/ de discussie over de drop wel ok. Het was naar mijn doen een vroege ochtend en weinig koffie. Mea culpa
Mijn grootte:1m72cm
Center BB naar top zadel:74cm
Drop gemeten met waterpas:15cm
Deze week geven ze niet veel zon meer, maar ben ik elke dag thuis. Ben niet zo'n fotograaf maar ik doe mijn best
Deze week geven ze niet veel zon meer, maar ben ik elke dag thuis. Ben niet zo'n fotograaf maar ik doe mijn best
Dat is een half centimetertje meer dan mij, ik heb 73,5 cm BB tot top zadel. Een 54 SystemSix zou me ideaal zijn met één 12,5 mm spacer. Dat is iets meer drop dan dat ik nu heb.Zottenpedj schreef: ↑18 nov 2020 20:25 Ok mischien waren de vragen/ de discussie over de drop wel ok. Het was naar mijn doen een vroege ochtend en weinig koffie. Mea culpa