Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Fwillems
Forum-lid

Fwillems 26 nov 2014 12:44

Ik snap eerlijk gezegd het drama niet rond langer wachten op je fiets...
Hier doen ze precies of hun leven ervan afhangt ;)

Ik zit zelf ook nog te wachten op m'n fiets maar ben tot nu toe meer dan tevreden over. En dat Canyon langer moet wachten op leveren van onderdelen kunnen zij ook niet verhinderen.

fabianfondriest
Forum-lid

fabianfondriest 26 nov 2014 13:46

Ik krijg net bericht van Canyon dat de fiets aan de laatste etappe begonnen is, en binnen 48 uur aan transporteur overhandigd gaat worden.
Ik heb nooit gezegd dat Canyon niet snel reageert op e-mail, alleen dat ze in iets eerder stadium hadden mogen aangeven dat de fiets verlaat was, dit tot 3 keer toe. Ik was wel degelijk op hoogte dat er soms vertragingen zijn, dit forum is afgelopen jaar diverse malen bezocht door mij. Het heeft totaal niets met achterdocht te maken , ik bestel product in augustus met verwachte levertijd, als deze dan tot 3 keer toe week ervoor verlaat is vind ik het rare gang van zaken. Vandaar ook mijn vraag of er al nieuwe aeroads geleverd zijn, waar is er te lezen / te vinden dat ze geleverd zijn, niet op dit forum in ieder geval`. Wat er bij andere fietsenboeren of merken gebeurd heeft er ook niets mee te maken, en ik heb ook nog meer dan 1 fiets. Voor mijn meissie een fiets bij Vos gekocht, dus daar heb ik ook ervaring mee, ohja ... en het is geen impulsaankoop.
Ik ben er ook van overtuigd dat het goede fietsen zijn van Canyon, was alleen verbaasd over de structurele uitstelling van leveren. En nu weer vervroegd......... Hulde aan de informatievoorziening van Canyon.
Volgende week lekker op de nieuwe Aeroad fietsen, iets later dan verwacht, maar had het moeten kunnen weten!

remirom
Forum-lid

remirom 26 nov 2014 14:35

is het dan mogleijk hier ook enkele foto's neer te zetten, alvast bedankt

tomtom
Forum-lid

tomtom 26 nov 2014 21:21

bobkat19 schreef:@fabianfondriest

Wat is nu eigenlijk je bedoeling met dat geklaag en het neerzetten van de volledige correspondentie tussen jou en Canyon? Denk je dat je fiets daar sneller van komt? Of wil je andere mensen waarschuwen geen Canyon te kopen? En wat wil je daar dan weer mee bereiken, aangezien je er zelf wel heel graag een wilt zo te lezen?

Het enige wat je hier volgens mij mee aantoont is dat ze snel en punctueel reageren en ook nog eens met mooie volzinnen. Een verademing vergeleken bij het analfebetisme bij veel andere bedrijven. De boodschap op zich zullen zij ook wel kut vinden om te geven, maar het is niet anders.
+1!

(en nog te vroeg "geschreeuwd" ook.....want de fiets komt er nu wél (wat ik overigens pas écht vreemd vind ;) )
Aeroad
Grail
Ultimate

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 26 nov 2014 23:13

bobkat19 schreef:En dan over tot de orde(r) van de dag. Ik heb gisteren een Inflite AL 9.0 besteld. Levering staat gepland voor volgende week. Ben benieuwd, lijkt me een vette bike!
Kan ik bevestigen! Gisteren weer lekker vies geworden op de cyclocross training op de club:

Afbeelding
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 27 nov 2014 08:23

Even off topic. Wat is dit voor een fietsen standaard. Lijkt me ideaal om je fiets te onderhouden.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 nov 2014 09:13

Tacx T3075 (of een verglijkbare uitvoering).
Heb m zelf ook, en bevalt prima voor gem. persoon. (geen hoogteverstelling dus lange mannen zullen deze minder prettig vinden bijv.)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 27 nov 2014 09:14

thx

tomtom
Forum-lid

tomtom 27 nov 2014 10:51

arnoudrace schreef:
bobkat19 schreef:En dan over tot de orde(r) van de dag. Ik heb gisteren een Inflite AL 9.0 besteld. Levering staat gepland voor volgende week. Ben benieuwd, lijkt me een vette bike!
Kan ik bevestigen! Gisteren weer lekker vies geworden op de cyclocross training op de club:

Afbeelding
Mooie fiets! Ik blijf het zonde vinden dat Canyon de kabels niet binnendoor laat lopen, veel fraaier toch?
Aeroad
Grail
Ultimate

Frank
Forum-lid

Frank 27 nov 2014 11:06

Zit met verbazing hier de argumenten te lezen waarom een bedrijf zijn toezegging niet na hoeft te komen, of het heel begrijpelijk is dat men dat niet doet.

Zelf ook met Canyon het nodige gesodemieter gehad, 2x uitgestelde levering van een "op voorraad" fiets.
Defect wat binnen 2 weken opgelost zou worden dat iedere week verlengt wordt tot uit eindelijk bijna 10 weken, waarna hetzelfde defect zich binnen enkele weken weer voordoet aan de andere kant van het onderdeel.
(dit onderdeel zou in zijn geheel vervangen zijn, wat dus niet is gebeurd.)

Voor mij als fietser betekend dit tijdens de start van het seizoen een nieuwe fiets kopen en deze vervolgens meer dan 3 maanden van het seizoen niet kunnen gebruiken.
Dat is storend en de manier waarop Canyon dan omgaat met zo'n geval wekt irritatie op.

Zelfde argumenten komen dan naar voren vanuit Canyon (letterlijk):
- Wij zijn slachtoffer van ons eigen succes
- Dat ligt niet aan Canyon dat ligt aan een leverancier
- Ik snap dat het vervelend is maar ik kan er ook niks aan doen.
- Zo werkt de fietsenbranche nou eenmaal.

Dit is niet het probleem van de klant/consument/eindgebruiker maar deze ondervind er wel de hinder van. Dit is een slechte organisatie van het logistieke proces en de communicatie.

Canyon maakt topfietsen voor een lage prijs.
Wanneer de logistiek en communicatie op orde komen, zodat men afspraken na gaat komen en effectiever gaat werken, is het een totaal product.

Nu is het top materiaal met erg zwakke nazorg.

Door in dit soort situaties klantgerichter op te treden en te handelen kan Canyon nog een grote slag maken.
Dat betekend uit de slachtofferrol komen en meer aan de klant gaan denken. Meer extern gericht kijken.
Laatst gewijzigd door Frank op 28 nov 2014 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 nov 2014 11:13

Wat betreft het steeds uitstellen van leveringen ben ik het helemaal met je eens. Met het stuk wat daarna volgt heb je op zich wel gelijk, alleen zij hebben ook gelijk dat de hele fietsindustrie zo werkt. De bedrijven die garantie gevallen snel verhelpen zijn helaas nog altijd in de minderheid.

Welk onderdeel ging er eigenlijk kapot?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

brekson
Forum-lid

brekson 27 nov 2014 13:28

Frank schreef:
Als klap op de vuurpijl:
Het frame van een CF SLX heeft na enkele maanden gebruik een scheur. Bij het afleveren voor garantie zegt de Canyon medewerker; Hiermee ben je gevallen. Wat niet het geval is (en ook niet aan de fiets te zien is). Frame wordt ter onderzoek opgestuurd. Hieruit blijkt dat het onder de garantie valt en een nieuw frame komt.
.
Welke SLX ? MTB , Ultimate of al de aeroad ?
Sworks Venge

Plaats reactie