Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
roelw
- Forum-lid
roelw
15 aug 2020 22:24
daniel1975 schreef: ↑14 aug 2020 19:27
ypuh schreef: ↑14 aug 2020 15:50
giant39 schreef: ↑13 aug 2020 23:19
Al met al is dit natuurlijk een kansloos topic. Vrouw onvriendelijk tot de vleet.
Meeste dames verdienen hun geld met de foto's die hier voorbij komen. Zou zonde zijn als ze werkloos thuis kwamen te zitten.
Lol
Als ik zie wat je in NL al krijgt als blogster op insta....
Japkejanneke.nl
- nieuwe garmin 830
- tacx wordt binnenkort opgestuurd
- canyon racefiets
- paar maandjes lang een canyon gravelfiets
- nu weer nieuwe canyon racefiets
- sportkleding
En dat allemaal voor dagelijks een foto die inmiddels allemaal op elkaar lijken.
Bijzondere wereld vind ik het.
Inderdaad. Ik begrijp dit ook niet helemaal want subtiel een product aanprijzen via beïnvloeding is dit echt niet meer. Om het voorbeeld van Japke te nemen: dat is gewoon een reclamekanaal geworden.
Op het moment dat ze haar nieuwe Garmin uitpakt komen er tal van gelijkaardige plaatjes voorbij van andere zogezegde 'influencers'.
Die Garmin's en Canyon's moeten dus allemaal door de normale consument betaald worden en dat zet mij eerder aan om deze producten niet te kopen dan wel. Maar mischien ben ik te nuchter en te weinig beïnvloedbaar.
Ik vind het in ieder geval een zeer onstabiel businessmodel: Als Instagram bv de mogelijk om likes te geven of het aantal views te zien afschaft is het gedaan met de pret, als Instagram veel volgers verliest idem, als de merken hun producten via andere kanalen willen aanprijzen (andere = geen sociale media) idem..... En dan heb je jaren mooie spulletjes gekregen maar weinig competenties verworven die je aan een andere job kunnen helpen.
-
anderson99
- Forum-lid
anderson99
16 aug 2020 01:26
roelw schreef: ↑15 aug 2020 22:24
daniel1975 schreef: ↑14 aug 2020 19:27
ypuh schreef: ↑14 aug 2020 15:50
Meeste dames verdienen hun geld met de foto's die hier voorbij komen. Zou zonde zijn als ze werkloos thuis kwamen te zitten.
Lol
Als ik zie wat je in NL al krijgt als blogster op insta....
Japkejanneke.nl
- nieuwe garmin 830
- tacx wordt binnenkort opgestuurd
- canyon racefiets
- paar maandjes lang een canyon gravelfiets
- nu weer nieuwe canyon racefiets
- sportkleding
En dat allemaal voor dagelijks een foto die inmiddels allemaal op elkaar lijken.
Bijzondere wereld vind ik het.
Inderdaad. Ik begrijp dit ook niet helemaal want subtiel een product aanprijzen via beïnvloeding is dit echt niet meer. Om het voorbeeld van Japke te nemen: dat is gewoon een reclamekanaal geworden.
Op het moment dat ze haar nieuwe Garmin uitpakt komen er tal van gelijkaardige plaatjes voorbij van andere zogezegde 'influencers'.
Die Garmin's en Canyon's moeten dus allemaal door de normale consument betaald worden en dat zet mij eerder aan om deze producten niet te kopen dan wel. Maar mischien ben ik te nuchter en te weinig beïnvloedbaar.
Ik vind het in ieder geval een zeer onstabiel businessmodel: Als Instagram bv de mogelijk om likes te geven of het aantal views te zien afschaft is het gedaan met de pret, als Instagram veel volgers verliest idem, als de merken hun producten via andere kanalen willen aanprijzen (andere = geen sociale media) idem..... En dan heb je jaren mooie spulletjes gekregen maar weinig competenties verworven die je aan een andere job kunnen helpen.
Bij 2 bekende hardloopkanalen youtube hadden ze daar ook een discussie over en beide gaven aan dat er wel eens een merk aandrong om hun youtube zender te sponsoren voor een behoorlijk geld bedrag maar dan moesten ze weigeren bepaalde andere merken te reviewen. Beide hadden te veel zelfrespect dat ze weigerde.
Maar andere kanalen vooral fiets kanalen zijn er niet vies van Bikeradar: Canyon, Global Cycling: Canyon en Orbea, Global Mountain biking: Canyon.
-
thestudent
- Forum-lid HC
thestudent
16 aug 2020 07:54
Misschien een nieuw topic aanmaken voor deze discussie? Influencers en social media? GCN
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
16 aug 2020 08:25
Ja maar Japke hoort in principe dan wel weer in dit topic
Less is bore
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
DeletedUser02
16 aug 2020 08:31
thestudent schreef: ↑16 aug 2020 07:54
Misschien een nieuw topic aanmaken voor deze discussie? Influencers en social media? GCN
Zal een massaal afzeiktopic gaan worden dan, dus ik heb er weinig behoefte aan.
Moet zeggen dat influencers en social media kanalen soms ook wel voordelen hebben. Product reviews zijn regelmatig wel waardevol, maar het zijn o.a. die dames met strakke billen en die vervelende sluipreclame wat de irritatie opwekt.
Om toch maar even on topic te blijven, een foto zonder merkjes:
Kunnen we niet verplichten dat kritiek alleen mag als je er een schone dame bij post?
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
16 aug 2020 09:17
ypuh schreef: ↑16 aug 2020 08:31
Product reviews zijn regelmatig wel waardevol, maar het zijn o.a. die dames met strakke billen en die vervelende sluipreclame wat de irritatie opwekt.
Voor electronica gadgets gebruik ik bijv DCrainmaker heel vaak. Zal ongetwijfeld ook sponsoring bij zitten, maar hij benoemd toch bij alle merken wel echt de goede en slechte dingen. Is ook serieus veel tijd wat hij er in steekt.
Het zijn inderdaad al die infuencers die bijv vorige week ineens ‘en masse’ Garmin 830’s kregen waar ik aan irriteer. Kan mijn Garmin unit wel iets goedkoper worden.
Om Ypuh tevreden te houden:
(met minimaal zichtbare sponsoring)
-
Bijlagen
-
Less is bore
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
16 aug 2020 09:45
lugosi schreef: ↑15 aug 2020 09:16
anderson99 schreef: ↑15 aug 2020 00:09
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn jeugdige leeftijd 18 a 20 nadacht over een tattoo[was helemaal verslaafd aan rap] maar gelukkig werd ik wijzer na het ouder worden en nu is het passe geen denken meer aan.
Als je lang nadenkt over iets neem je vaak de betere beslissing. Er is een duidelijk verband tussen niet impulsief handelen en intelligentie.
Mensen die niet of nauwelijks impulsief handelen zijn dan wel weer meestal de typische Vinex-wijk, grijze VW en een bakfiets, anderhalve kantoorbaan, Sensa-/Cuberijders die beginnen te zeiken als iemand zijn kop boven het maaiveld uitsteekt.
Mensen die overal over na zouden moeten denken en nooit impulsief handelen zouden sowieso minimaal een keer of vijf per dag doodgaan aan auto-ongelukken e.d.
De verwerkingscapaciteit van ons bewustzijn is simpelweg te traag.
En om een beetje on-topic te blijven (hoop ik): Stel je voor dat je je vrouw alleen op rationele gronden zou uitkiezen?
Campagnolo Ultra Dork
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
16 aug 2020 09:50
Zeker al die kleine plaatjes maken het helemaal verschrikkelijk. Het lijkt wel of die dame verslaafd is aan de smurfenkauwgom...
Campagnolo Ultra Dork
-
rene
- Forum-lid HC
rene
16 aug 2020 11:04
Smufin, dat is pas een echte dame - zonder plaatjes.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
16 aug 2020 15:14
Ernie C. schreef: ↑16 aug 2020 09:45
Mensen die niet of nauwelijks impulsief handelen zijn dan wel weer meestal de typische Vinex-wijk, grijze VW en een bakfiets, anderhalve kantoorbaan, Sensa-/Cuberijders die beginnen te zeiken als iemand zijn kop boven het maaiveld uitsteekt.
Mensen die overal over na zouden moeten denken en nooit impulsief handelen zouden sowieso minimaal een keer of vijf per dag doodgaan aan auto-ongelukken e.d.
De verwerkingscapaciteit van ons bewustzijn is simpelweg te traag.
En om een beetje on-topic te blijven (hoop ik): Stel je voor dat je je vrouw alleen op rationele gronden zou uitkiezen?
Ik weet niet wat een Vinex-wijk is maar ik leid uit de rest af dat je bedoelt dat bedachtzame mensen, grijze muizen zijn.
Ik ben het niet met je eens; ik denk dat er veel positieve waarden af te leiden zijn uit het Goede Leven en de Nicomachische ethiek van Aristoteles. (je weet wel over zelfverwerkelijking en poiesis vs praxis) zonder dat je daarom begint te zeiken als iemand z'n kop boven het maaiveld steekt of met een grijze VW gaan rijden.
Dat mensen die bedachtzaam zijn meer problemen zouden hebben in verkeerssituaties berust op een foute interpretatie van de vrije wil. De meeste van deze processen verlopen geautomatiseerd. Voor meel uitleg kan ik je de colleges van Herman Philipse aanraden.
Waarom zou je een partner niet alleen op rationele gronden kunnen uitkiezen? Het "romantische" huwelijk is binnen onze cultuur ook niet eens zo oud en wereldwijd worden huwelijkspartners door ouders en families gekozen op basis van rationele criteria. Bespeur ik hier superioriteitsdenken? Als ik lees dat in Vlaanderen meer dan de helft van de huwelijken niet blijft duren dan kan je je toch vragen stellen bij de criteria waarop een "hollywoodiaans" huwelijk aangegaan wordt.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
16 aug 2020 17:48
Wat een vreselijke spacertoren op die BMC
Less is bore