Pagina 718 van 1091
Geplaatst: 27 mei 2010 23:43
door sharkman113
Leuk project en gewoon een fiets voor mensen met teveel geld (waarschijnlijk wordt dit soort fietsen nooit gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn).
Merken als Colnago, cannondale en Scott hebben of hadden elk ook zo'n topmodel in hun programma en geen van deze fietsen rechtvaardigt een dergelijke prijs (4 k minder zou eerder in de richting zitten). Maar: overal is een markt voor (al is ie nog zo klein...).
Geplaatst: 28 mei 2010 10:08
door havana
Precies, er zijn echt wel lieden die zoiets kopen, ik denk bijvoorbeeld aan onze eigen Casran.
Geplaatst: 28 mei 2010 14:11
door daj
En ze komen dus ook nog met een nieuwe BB standaard: BBright. Zal dus in de loop van de tijd ook te zien zijn op de opvolgers van de R, S en P series.
Geplaatst: 28 mei 2010 14:26
door foosho
daj schreef:En ze komen dus ook nog met een nieuwe BB standaard: BBright.
Moet nou echt iedere fabrikant z'n eigen standaard verzinnen :rolleye:
Waarom niet gewoon BB30 oid.
Geplaatst: 28 mei 2010 14:40
door demonsternaar
Mijn nieuwe P2 project.
Eens kijken hoe dit fietst?
Zijn er nog op of aanmerkingen laat het maar horen ?
Het is de bedoeling om er geen tijdritfiets van te maken maar gewoon een weg fiets.
Plus ik wilde kijken voor zo laag mogelijk aan kosten een top fiets te bouwen.
ik denk dat dat aardig is geluk.
Ik ben er anderhalf maand mee bezig geweest om alles bij elkaar te krijgen.
hier de afbouw lijst.
Frame :Cervelo 2010 P2 54 cm.
Campagnolo 10 speed record.
Zadel; fi`zi:k Arione.
Stuurpen; 3T arx-team 110 mm
Stuur; 3T ergonova team 42 cm.
bidonhouder; Elite.
3T stuurlint.
ketting kmc gold.
look keo 2 max pedalen wit.
zipp 404 wielen. deze had ik nog staan komt mooi uit nu.
banden vittoria open cx.
Fsa balhoof.
ik krijg er niet meer foto,s op deze pagina
Geplaatst: 28 mei 2010 15:12
door demonsternaar
hier nog één
Geplaatst: 28 mei 2010 15:42
door casran
Hele mooie fiets, de monsternaar!
Als wegfiets heeft de P2C wat zijn beperkingen, vind ik. Door de verlengde wielbasis van een tijdritfiets is hij niet nerveus/vinnig genoeg om kort te draaien, te demarreren, enz. Maar voorts is het wel doenbaar. De balhoofdbuis van de P2 is bovendien hoger dan die van de P3, wat het wel handig maakt. Kleuren passen allemaal mooi!
Geplaatst: 28 mei 2010 15:55
door Mr_T
de monsternaar schreef:Mijn nieuwe P2 project.
Eens kijken hoe dit fietst?
Zijn er nog op of aanmerkingen laat het maar horen ?
Het is de bedoeling om er geen tijdritfiets van te maken maar gewoon een weg fiets.
Plus ik wilde kijken voor zo laag mogelijk aan kosten een top fiets te bouwen.
ik denk dat dat aardig is geluk.
Dan is het wel interessant om te horen voor hoeveel geld het je gelukt is...
Wat is je reden geweest om een tijdrit frame te gebruiken, en niet een 'normaal' frame?
Geplaatst: 28 mei 2010 17:39
door daj
Foosho schreef:daj schreef:En ze komen dus ook nog met een nieuwe BB standaard: BBright.
Moet nou echt iedere fabrikant z'n eigen standaard verzinnen :rolleye:
Waarom niet gewoon BB30 oid.
Omdat iedereen denkt dat zij het beste systeem hebben bedacht en het niet innovatief genoeg is als je een bestaande standaard pakt?
Geplaatst: 28 mei 2010 17:41
door soloistcarbon
mooie fiets.... laat je je stuurpen zo? of lijkt het maar zo dattie zo hoog staat?
Geplaatst: 28 mei 2010 17:53
door foosho
daj schreef:Foosho schreef:daj schreef:En ze komen dus ook nog met een nieuwe BB standaard: BBright.
Moet nou echt iedere fabrikant z'n eigen standaard verzinnen :rolleye:
Waarom niet gewoon BB30 oid.
Omdat iedereen denkt dat zij het beste systeem hebben bedacht en het niet innovatief genoeg is als je een bestaande standaard pakt?
hmm.. het basis idee is allemaal hetzelfde volgens mij (?): Breder en meer oversized..
Voor de koper is 't alleen maar slecht.. bijv: heb je straks een Cervelo-only BBright crank met bijbehorend prijskaartje. Koop je merk Y met een andere standaard, kan je crank niet over (of als je 'geluk' hebt mag je met adapters klooien).
't Is ook nog maar de vraag of fabrikanten a la FSA tig uitvoeringen gaan maken of dat je meteen aan 1 crank vast zit.
Geplaatst: 29 mei 2010 11:42
door demonsternaar
Het idee er achter is om uit te proberen hoe zo'n frame reageert in bochten
op kleinere rondtes qua sturen en aanzetten.
andere voordeel wil ik bekijken is, dat als je nou meer op dezelfde fiets rijd waar je ook tijdritten op fietst ,
Dat je dan beter aan de fiets wendt , En door alleen een opzetstuur te plaatsen en je stuurpen om te draaien om iets dieper zit te krijgen.
Dus wat de stuurpen betreft klopt het dat het omhoog staat.
dit komt omdat dit soort frame een lagere voorkant hebben, dus geen sloeping
En om een zelfde hoogte te krijgen als mijn andere fiets moet het omgedraaid worden.
Dit kan nog veranderen, dat is nou het leuke van iets uitproberen.
waarom ik geen weg fiets heb genomen? nu daar heb ik er al twee van.
plus ik ben ben weg van deze kleurstelling. Dit hadden ze ook met een wegfiets serie moet doen.
[img=
http://img709.imageshack.us/img709/2101/dscn0598ay.jpg]]