Cervélo
-
- Forum-lid
Campa racer schreef:Even een vraagje aan de Cervelo experts:
Gisteren een S2 2010 frame gehaald en wil beginnen met opbouwen. Heb er geen handleiding bij gekregen en wil ff zeker weten hoe het zit met de kabels voordat ik ga klooien... Op de Cervelo support site staat wel wat over S3/S2 kabels maar dat gaat over het ICS systeem en dat heeft de S2 2010 helemaal niet.
Als ik nu die sticker van de kabelgaatjes achter de stuurpen afpeuter, zie ik roze plastic dingetjes zitten. Kan ik daar gewoon de binnenkabel indrukken en komt hij er dan vanzelf onderaan het frame weer uit? En heb ik dan alleen een stukje buitenkabel nodig vanaf de shifters tot de gaatjes in het frame (plus een klein stukje bij de achterderailleur en de achterrem natuurlijk)??
Aangezien dit mijn eerste Cervelo is, vraag ik het dus maar just to be sure, met m'n Felt DA heb ik enorm onnodig lopen klooien met de interne kabelgeleiding namelijk...
Alvast bedankt voor het meedenken!
Als het goed is. en je hebt een nieuw type frame, die heeft gelukkig geen ICS systeem meer. Dat was echt een drama.
Als het goed is moeten er binnen in de buis buisjes lopen waar de binnen kabel door heen gaat.
Dus je buiten kabel stopt bij je frame achter het stuur en de binnen kabel komt aan de onder kant er weer uit.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.
plaats een foto als het klaar is altijd leuk om te zien.
veel succes.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
-
- Forum-lid
tomkolkman schreef:Caranium schreef:Nette fiets, leuk met vlaggetje en naam, heb je daar een closeup van?
Ik had nog geen close-up ervan maar speciaal voor jou heb ik hem gemaakt
[img=http://img40.imageshack.us/img40/9540/pict7955g.jpg]
De naven die in de Kuiper wielen zitten zijn bij mijn weten Novatec naven gezien hier ook een sluitring van Novatec bij zat.de monsternaar schreef:Mooie fiets. Ik heb alleen het idee dat de punt van je zadel teveel omhoog staat of komt dat door het gewicht van die rugzak onder je zadel, (Man wat heb je allemaal bij je als je gaat fietsen zit daar ook soms je tent in.)
Wat voor naven zitten er in die kuiper wielen?
Tjah en wat er allemaal in het zadeltasje zit:
3 bandenlichters, 1 binnenband, 1 handpompje, een lezyne plak setje, een connex quick link en als laatste nog een c02 pompje met patroon. De tent paste er net niet meer bij in :p
Ik snap het even niet. Dan neem je één van de lichtste frame wat er bestaat.
en je neemt 3 bandenlichters mee,
twee pomp systemen ???
plakspullen??
Ik wil je niet zeggen dat het niet mag of zo , maar kan anders en lichter.
Twee bandenlichters is voldoende ( en met sommige banden heb je ze helemaal niet nodig)
Pompsysteem co2 is prima, neem alleen een twee patronen mee en twee binnen banden . voor die patronen zijn er speciale adapters werkt prima en licht . heb je niet zo'n zware pomp voor nodig.
het scheelt je al 500 gram aan overbodige troep die je moet mee slepen en het bengelt maar onder je zadel.
Het is maar een tip.
-
- Forum-lid
de monsternaar schreef:tomkolkman schreef:Caranium schreef:Nette fiets, leuk met vlaggetje en naam, heb je daar een closeup van?
De naven die in de Kuiper wielen zitten zijn bij mijn weten Novatec naven gezien hier ook een sluitring van Novatec bij zat.de monsternaar schreef:Mooie fiets. Ik heb alleen het idee dat de punt van je zadel teveel omhoog staat of komt dat door het gewicht van die rugzak onder je zadel, (Man wat heb je allemaal bij je als je gaat fietsen zit daar ook soms je tent in.)
Wat voor naven zitten er in die kuiper wielen?
3 bandenlichters, 1 binnenband, 1 handpompje, een lezyne plak setje, een connex quick link en als laatste nog een c02 pompje met patroon. De tent paste er net niet meer bij in :p
twee pomp systemen ???
plakspullen??
Twee bandenlichters is voldoende ( en met sommige banden heb je ze helemaal niet nodig)
Pompsysteem co2 is prima, neem alleen een twee patronen mee en twee binnen banden . voor die patronen zijn er speciale adapters werkt prima en licht . heb je niet zo'n zware pomp voor nodig.
het scheelt je al 500 gram aan overbodige troep die je moet mee slepen en het bengelt maar onder je zadel.
Het is maar een tip.
Ik begrijp je standpunt. Ik heb een pompje welke 83 gram weegt en die adapter van de BBB weegt ook niet veel. Een lezyne alloy kit van 24 gram en kunstof bandenlichters die ook ongeveer zoiets wegen. Dus laat het zadeltasje inclusief spullen zadeltasje ongeveer 400 gram wegen. Ik sta liever niet onderweg stil en dat ik niet meer verder kan, dan dat ik een paar honderd gram extra mee neem.
Natuurlijk is Dura-ace ook mooier en misschien komt het er in de toekomst nog wel van.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
tomkolkman schreef:de monsternaar schreef:tomkolkman schreef:
De naven die in de Kuiper wielen zitten zijn bij mijn weten Novatec naven gezien hier ook een sluitring van Novatec bij zat.
twee pomp systemen ???
plakspullen??
Het is maar een tip.
Ik begrijp je standpunt. Ik heb een pompje welke 83 gram weegt en die adapter van de BBB weegt ook niet veel. Een lezyne alloy kit van 24 gram en kunstof bandenlichters die ook ongeveer zoiets wegen. Dus laat het zadeltasje inclusief spullen zadeltasje ongeveer 400 gram wegen. Ik sta liever niet onderweg stil en dat ik niet meer verder kan, dan dat ik een paar honderd gram extra mee neem.
Natuurlijk is Dura-ace ook mooier en misschien komt het er in de toekomst nog wel van.
Het was meer als geintje bedoelt , Niet te diep op ingaan mannen
ik vindt het een prachtige fiets veder niets op aan te merken, Kijk alleen naar je zadelpositie, Of de foto moet vertekend werken:/
-
- Forum-lid
Okee, met een knipoogje had ik het anders opgevat. Ik wou alleen even uitleg geven waarom, maar dat maakt verder ook niet uit. Heb het zadel ook wat naar beneden gekanteld want hij stond inderdaad redelijk met de punt omhoog. Fiets wel wat fijner zo, bedankt voor je input
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
Mooie fiets TS.
Ik heb de zelfde fiets alleen heb ik campagnolo er op zitten.
Heb jij die 3T stuurpen zelf veranderd met het gele streepje ? of zo gekocht ?
hoort er wel bij vindt ik.
Heel mooi!
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn die rare kabels boven de stuurpen het ICS systeem, zoals een paar postings eerder beschreven? Wat was daar het idee achter? Wat zit er voor ding links op het stuur? En wat zit er nou voor rood ding bij de voorderailleur?
De dynamonaaf achter die een powertap is herken ik inmiddels!!
Dit jaar maar weer eens naar de BikeMotion, ik loop kennelijk achter op het gebied van nieuwe fietsen. Ik vind de opvallend dunne staande achtervork van de meeste Cervelo's wel mooi, net staal!
De dynamonaaf achter die een powertap is herken ik inmiddels!!
Dit jaar maar weer eens naar de BikeMotion, ik loop kennelijk achter op het gebied van nieuwe fietsen. Ik vind de opvallend dunne staande achtervork van de meeste Cervelo's wel mooi, net staal!
de monsternaar schreef:Mooie fiets TS.
zelf gedaan, was de originele arx team (dus met rode streep)