de carsa 's!nijkie schreef:Voor welke periode wil je ze gaan gebruiken en welke Vittoria's?roadroel schreef:de prijs... maar ik denk toch voor de vittoria carsa 's ga gaan lijkt me nog het beste om zeker te zijn van de kwaliteit
Tubes for Dummies
Je bedoelt waarschijnlijk Vittoria Corsa?daarvan heb je de sc en de cx3 beide heb ik gereden en zijn zeer geschikt voor droog en SCHOON nat wegdek.roadroel schreef:Zijn de carsas niet geschikt voor in de regen mss?
De sr heeft een iets betere lek bescherming.
maar jij wil een all season tube en dat zijn deze zeker niet.
Maar er is meer dan alleen Vittoria,lees dit topic maar eens door.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- StevieSeagal
- Forum-lid
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59
wim732 schreef:lijkt mij ook een clincher velg.
het ziet er ook na uit dat er te weinig lijm op zit. oude lijm laat ik altijd zitten.
ik schuur hem ook op zodat hij vlak is en dan met wasbenzine er over. Ik wacht niet totdat ie uitgehard is maar doe de nieuwe lijm er op wanneer deze nog plakkerig is. Dit om het geheel te laten hechten aan elkaar.
Maar tip 1. Controleer of dit wel een tube velg is.
Het zijn Ambrosio Nemesis velgen, deze zijn volgens mij alleen voor tubes.
Oke maar ik ben niet van plan om er mee in extreem regen weer te rijden dan zal ik mijn reserve alu clincher wielen gebruiken.nijkie schreef:Je bedoelt waarschijnlijk Vittoria Corsa?daarvan heb je de sc en de cx3 beide heb ik gereden en zijn zeer geschikt voor droog en SCHOON nat wegdek.roadroel schreef:Zijn de carsas niet geschikt voor in de regen mss?
De sr heeft een iets betere lek bescherming.
maar jij wil een all season tube en dat zijn deze zeker niet.
Maar er is meer dan alleen Vittoria,lees dit topic maar eens door.
Hoeft niet eens extreem te zijn. Als het eenmaal gaat regenen ben je in een wedstrijd met corsa's uitgeschakeld. Twee keer meegemaakt. Kwam geen bocht meer door. En de laatste keer keihard onderuit in een bocht die de rest van het peleton gemakkelijker en onder een grotere hellingshoek nam.
Ik wil niet moeilijk doen maar hier: http://www.vittoria.com/tire/corsa-sc/ staat dat ze heel veel grip hebben in natte omstandigheden...cubebiker schreef:Hoeft niet eens extreem te zijn. Als het eenmaal gaat regenen ben je in een wedstrijd met corsa's uitgeschakeld. Twee keer meegemaakt. Kwam geen bocht meer door. En de laatste keer keihard onderuit in een bocht die de rest van het peleton gemakkelijker en onder een grotere hellingshoek nam.
- StevieSeagal
- Forum-lid
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59
Ik heb ondertussen de lijmlagen van de velg verwijderd met lampenolie, stickeroplosser van HG en een schuursponsje (op aanraden van iemand die in dit topic postte). Daarna heb ik twee lagen Continental lijm aangebracht op de velg en één laagje op de tube.
Ik ga vanavond de tubes erop leggen.
Ik droeg trouwens van die gele huishoud handschoenen bij het gebruik van de stickeroplosser maar dat spul vreet gewoon die handschoenen op. Nog tips voor een volgende keer hiervoor?
Ik ga vanavond de tubes erop leggen.
Ik droeg trouwens van die gele huishoud handschoenen bij het gebruik van de stickeroplosser maar dat spul vreet gewoon die handschoenen op. Nog tips voor een volgende keer hiervoor?