Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 jul 2009 22:02

fizik schreef:Helemaal met je eens. Aan Contador twijfel ik ook niet. Je hoeft pas te twijfelen als daar aanleiding voor is (verdachte bloedwaarden, spuiten in zijn sporttas, plotselinge uitzonderlijke prestaties, etc.), niet als een renner het gewoon geweldig goed doet. Contador wint hier niet zijn eerste ronde.



Precies, dat bedoel ik nu ook.
Omdat Contador sneller als Cancelara een tijdrit rijdt en daarbij ook nog als snelste het bergje oprijdt gaat een raar amerikaantje opeens met modder gooien.
Waarschijnlijk omdat er misschien een linkje is met Fuentes.
Dat vind ik dan raar, want de opleving van Wiggens zou in zijn ogen dan ook moeten opvalllen.
Maar misschien doet hij dat niet omdat Wiggens voor het 100% clean amerikaanse team uitkomt.
Het moraal van mijn verhaal; Enge mannetjes zoals Lemond moeten hun waffel houden.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 24 jul 2009 22:26

Zeker. Cancellara had trouwens wel een punt met die motoren. Dat zag je vandaag ook weer een paar keer. Ze willen zo machtig graag mooie plaatjes maken dat ze renners in hun slipstream meenemen.

eelcoz

eelcoz 24 jul 2009 23:14

Theo V schreef:
fizik schreef:Helemaal met je eens. Aan Contador twijfel ik ook niet. Je hoeft pas te twijfelen als daar aanleiding voor is (verdachte bloedwaarden, spuiten in zijn sporttas, plotselinge uitzonderlijke prestaties, etc.), niet als een renner het gewoon geweldig goed doet. Contador wint hier niet zijn eerste ronde.



Precies, dat bedoel ik nu ook.
Omdat Contador sneller als Cancelara een tijdrit rijdt en daarbij ook nog als snelste het bergje oprijdt gaat een raar amerikaantje opeens met modder gooien.
Waarschijnlijk omdat er misschien een linkje is met Fuentes.
Dat vind ik dan raar, want de opleving van Wiggens zou in zijn ogen dan ook moeten opvalllen.
Maar misschien doet hij dat niet omdat Wiggens voor het 100% clean amerikaanse team uitkomt.
Het moraal van mijn verhaal; Enge mannetjes zoals Lemond moeten hun waffel houden.


+1

Miniscuul zeikpuntje: Reed Evans niet als snelste het klimmetje gisteren?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 jul 2009 23:37

mijn voorstel: vanaf heden schorsen we de drie eerste renners van elke grote ronde voor 2 jaar. Iedereen die tegenwoordig presteert krijgt toch het etiket van "fraudeur" opgeplakt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 jul 2009 23:48

ivo1 schreef:lance wint vandaag toch weer 4 seconden op zijn rivalen... toch knap hoor hoe hij dat blijft doen!


Heel knap en attent gekoerst, prachtig. Je moet er ook de frisheid, durf en kracht voor hebben om in de aanloop naar zo'n spurt helemaal vooraan te zitten. Zo gemakkelijk gaat hij er op de Ventoux niet uitwaaien hoor.

fiedoo schreef:mijn voorstel: vanaf heden schorsen we de drie eerste renners van elke grote ronde voor 2 jaar. Iedereen die tegenwoordig presteert krijgt toch het etiket van "fraudeur" opgeplakt.


't Is erg. Momenteel stelt niemand zich vragen bij Armstrong, want zijn zwakheden en prestatie wordt als "normaal" gezien... maar amper 5 jaar terug was hij in de fleur van zijn carrière, en eigenlijk reed hij maar een percentje beter als nu en was hij maar een tikkeltje explosiever (wat meteen tot een ander resultaat leidt) en dat was plots wél verdacht. Ik zie het verschil even niet: 'k weet nog steeds niet of zijn Tourprestaties van toen per se hoger moeten ingeschat worden dan zijn comeback van nu... beiden zijn sterk en getuigen van de klasse die deze wereldtopper heeft. Maar goedkope verdachtmakingen op basis van prestaties, 't zit hem allemaal in perceptie en wat je er wil van maken!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bobg.
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2009 16:24

bobg. 25 jul 2009 00:59

ik denk persoonlijk dat de tour op dit moment vrij "clean" is;

dat mensen zeiken over contador vind ik beetje flauw; waarom kan nou niet iemand op een bevolking van 6 miljard net even wat beter fietsen dan de rest? kvin t spectaculair hoe hij soms demarreert; lust voor t oog en een aanwinst voor de tour. Wie kijkt er anders nog naar?

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 25 jul 2009 01:44

Eens met casran en Bob G. Verder kwam ik interessante berekeningen tegen.
Anyway, ik ben benieuwd naar de etappe van morgen. Zal wel spannend worden!

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 25 jul 2009 09:17

C a s r a n schreef: Maar goedkope verdachtmakingen op basis van prestaties, 't zit hem allemaal in perceptie en wat je er wil van maken!


Met alle respect, er is nog wel wat meer gezegd en geschreven over Lance. Ik begrijp dat Ashenden's paper niet iedereen overtuigd, maar om dat nou op zo'n manier te bagateliseren gaat wat ver. Zo ook de getuigenissen (en gelekte SMS van Vaughters). Je hoeft het niet te geloven, maar de verdachtmakingen zijn wel iets substantieler dan dat.

Zo ook voor AC, hij staat in de Puerto papieren en is op een erg vreemde manier vrij gesproken, net als Valverde (en je ziet hoe dat afloopt). Het is niet vreemd dat mensen hem niet vertrouwen.

Twiggy heeft die achtergrond niet en krijgt het voordeel van de twijfel.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 jul 2009 12:25

DC schreef:
C a s r a n schreef: Maar goedkope verdachtmakingen op basis van prestaties, 't zit hem allemaal in perceptie en wat je er wil van maken!


Met alle respect, er is nog wel wat meer gezegd en geschreven over ...



Herlees mij zin (die je zelf citeert) nog eens: "verdachtmakingen op basis van prestaties, dàt is een pure perceptiezaak". Het is ook belachelijk om iets te concluderen uit het feit dat iemand zo snel een berg oprijdt, of zo snel een tijdrit aflegt, en ook dat iemand die maar een fractie trager gaat plots wel clean moet zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 25 jul 2009 13:13

C a s r a n schreef:
DC schreef:
C a s r a n schreef: Maar goedkope verdachtmakingen op basis van prestaties, 't zit hem allemaal in perceptie en wat je er wil van maken!


Met alle respect, er is nog wel wat meer gezegd en geschreven over ...



Herlees mij zin (die je zelf citeert) nog eens: "verdachtmakingen op basis van prestaties, dàt is een pure perceptiezaak". Het is ook belachelijk om iets te concluderen uit het feit dat iemand zo snel een berg oprijdt, of zo snel een tijdrit aflegt, en ook dat iemand die maar een fractie trager gaat plots wel clean moet zijn.


Je kan dat soort dingen toch niet met een scalpeltje uit elkaar trekken? Zonder alle verhalen en feiten (namelijk dat de top 3 van de laatste tien TdF.jes verbijsterend vaak wordt gepakt) hadden die Vam's veel minder aandacht gekregen.

Ik snap best waar je van baalt, namelijk dat elke topsporter over een kam wordt geschoren. Maar de mensen die hier worden genoemd hebben natuurlijk nogal een historie. Je kan het een niet zonder het ander zien.

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 25 jul 2009 14:25

Zowaar! een kopgroep met 2 (!) man van Rabo!!
Het moet niet gekker worden he :p

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 25 jul 2009 18:18

Grrr, mag Contador niet weg met Andy S omdat die ouwe niet mee kan komen naar boven, wat een spelbederf.
You should see me go downhill...

Plaats reactie