Kuiper Trading
Ik had dezelfde ellende met het achterwiel van mijn Specialized Source. Spaakspanning mankeerde niks aan, maar kraken als een grote. Ik heb toen alle kruisingen van een beetje vet voorzien en de koppen en nippels van een drupje olie. Resultaat: stilte.... Die tik die je nu nog hebt zit dus waarschijnlijk ook in de spaken, maar bij je velg of je naaf.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Geen idee, maar als ik jou was zou ik de aanbieding van Chris aannemen en na je Vogezentrip je wiel aan hem (laten) bezorgen.StassenRob schreef:Oke update. net terug van de FM. Ventiel was het niet. Het zit hem in de achterspaken die elkaar als het ware kruisen. Hier komt de tik/knars van af. Er zit dus spelen op de kruisende spaken. Vet ertussen gedaan. tik niet weg. Nog vanalles geprobeerd. uiteindelijk een workaround van de FM: een transparante sticker tussen de kruisende spaken. tik is nu voor 90 % verdwenen. Zelf vind ik dit geen nette oplossing... is er iemand die hier ervaring mee heeft? en dit helemaal weg heeft gekregen?
P.S. Spaakspanning is ook nagekeken en waar nodig goed gespannen
Succes in de Vogezen
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
@ Rob, Graag even het wielset opsturen zodra terug van de Vogezen.
Hebben contact per mail hierover! - Chris
Hebben contact per mail hierover! - Chris
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid HC
idd even na laten kijken. In noodgeval kun je altijd nog koperdraad rond de kruizen wikkelen en dan solderen, zie je weinig van en kan nooit meer tikken.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Was vroeger bij zelfbouwwielen (er waren weinig andere) geen uitzonderlijke praktijk.sharkman113 schreef:idd even na laten kijken. In noodgeval kun je altijd nog koperdraad rond de kruizen wikkelen en dan solderen, zie je weinig van en kan nooit meer tikken.
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Heb ik ook begrepen van mijn FM dat dit vroeger zo gedaan werd om dit soort problemen te verkomen. Maar vergt veel arbeid begreep ik.
Ik twijfel erg tussen Kuiper ACC50 en Shimano RS81 C50 wielen.
Heeft iemand eerder voor deze keuze gestaan en wat was het resultaat?
Op het eerste gezicht zijn de prijs en eigenschappen vergelijkbaar maar ik vraag mij (en dus jullie) af of er doorslaggevende argumenten zijn voor Kuiper of Shimano.
Op het eerste gezicht zijn de prijs en eigenschappen vergelijkbaar maar ik vraag mij (en dus jullie) af of er doorslaggevende argumenten zijn voor Kuiper of Shimano.
-
- Forum-lid
Chris..
Ik lees even mee met de bevindingen: twijfel al een tijdje over deze keuze.rodeo schreef:Ik twijfel erg tussen Kuiper ACC50 en Shimano RS81 C50 wielen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
@rikkert:
Haal er uit wat je wil.
Over beide sets is er op oa dit forum genoeg info te vinden.
Ik zit niet te twijfelen hé.
Haal er uit wat je wil.
Over beide sets is er op oa dit forum genoeg info te vinden.
Ik zit niet te twijfelen hé.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 30 mei 2016 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Nothing to defend
Nothing to defend