Mountainbike Show Your Stuff
- boswielrenner
- Forum-lid
Mooie fietsen Daniel. Congrats!! Ik heb mijn oog ook laten vallen op een 29er. Ik twijfel alleen tussen een Camber en een Epic. Ik denk dat het de Epic wordt, maar ik ga ze binnenkort beiden eens rijden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
Camber is over the top voor NL als je het mij vraagt. Denk dat je met een Epic beter uit de voeten kunt.
Zet er wel een setje lichte wielen in; verschil in de Era van Eline en de Epic van mij voel je al als je de fiets oppakt. De Era is heel zwaar aan de achterkant door het loeizware wiel. Voelt log geeft ze ook aan onder het rijden. Het verschil in achterwiel+cassette is zomaar 600gr schat ik in. Gewicht van het Carbon achterwiel kan ik niet vinden, maar het alu achterwiel is1142gr vs. 1.550gr voor de hele wielset in de Epic. Cassette weegt 90gr meer.
Zet er wel een setje lichte wielen in; verschil in de Era van Eline en de Epic van mij voel je al als je de fiets oppakt. De Era is heel zwaar aan de achterkant door het loeizware wiel. Voelt log geeft ze ook aan onder het rijden. Het verschil in achterwiel+cassette is zomaar 600gr schat ik in. Gewicht van het Carbon achterwiel kan ik niet vinden, maar het alu achterwiel is1142gr vs. 1.550gr voor de hele wielset in de Epic. Cassette weegt 90gr meer.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Mooi fietsje!
Wat wil je allemaal vervangen en waarvoor?
Als je een goed setje magura,s hebt remt het prima, alleen hebben ze hetzelfde probleem als de sram remmen, uit het ene doosje komt een goede en uit de andere niet
@boswielrenner een epic lijkt me meer dan voldoende persoonlijk vind ik een 29 hardtail al nergens te kort komen. iig niet op de nederlandse, belgische en duitse marathons. Fully kan af en toe wel lekker zijn hoor, zeker met een licht en stijf wielsetje
Wat wil je allemaal vervangen en waarvoor?
Als je een goed setje magura,s hebt remt het prima, alleen hebben ze hetzelfde probleem als de sram remmen, uit het ene doosje komt een goede en uit de andere niet
@boswielrenner een epic lijkt me meer dan voldoende persoonlijk vind ik een 29 hardtail al nergens te kort komen. iig niet op de nederlandse, belgische en duitse marathons. Fully kan af en toe wel lekker zijn hoor, zeker met een licht en stijf wielsetje
- daniel1975
- Forum-lid HC
@wasbeer: slx shifters voor XT of XTR. Waarom: directer fijner schakelgevoel. Een twee jaar oud setje XT shifters schakelt al fijner dan deze nieuwe SLXen.
Remmen: de magura's op de Epic vallen mij niet tegen en lijken op 1e gevoel een goede set te zijn. De no-name Maguras op de Era zijn echt goedkope gevallen zonder enig gevoel. Grote kans dat ik de Magura's van de Epic over zet op de Era en dan zelf met XT(R?) shifters + XT remmen ga rijden, netjes met Ispec gemonteerd.
Verder weinig te wensen. Mooi mat carbon stuurtje is wel gaaf op deze fiets, maar zeker niet noodzakelijk.
Remmen: de magura's op de Epic vallen mij niet tegen en lijken op 1e gevoel een goede set te zijn. De no-name Maguras op de Era zijn echt goedkope gevallen zonder enig gevoel. Grote kans dat ik de Magura's van de Epic over zet op de Era en dan zelf met XT(R?) shifters + XT remmen ga rijden, netjes met Ispec gemonteerd.
Verder weinig te wensen. Mooi mat carbon stuurtje is wel gaaf op deze fiets, maar zeker niet noodzakelijk.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Je hoeft het niet uit te leggen
Ik vind de slx shifters niet slecht maar als je xt of xtr gewend bent scheelt het wel veel meer dan het verschil xt naar xtr.
Mijn keuze voor remmen zou zijn hope of shimano. Mijn maat heeft exact dezelfde f29 als ik heb alleen vol xtr en ik xx met hope remmen.
Ik vind de Hope remmen mooier maar beide zijn het beste op de markt wat mij betreft, de xtr,s misschien wel een 9+ tov een 9 voor de hopes.
Ik vind de slx shifters niet slecht maar als je xt of xtr gewend bent scheelt het wel veel meer dan het verschil xt naar xtr.
Mijn keuze voor remmen zou zijn hope of shimano. Mijn maat heeft exact dezelfde f29 als ik heb alleen vol xtr en ik xx met hope remmen.
Ik vind de Hope remmen mooier maar beide zijn het beste op de markt wat mij betreft, de xtr,s misschien wel een 9+ tov een 9 voor de hopes.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Xt remmen vind ik genoeg. Xtr is teveel duurder en levert alleen een paar gram op. Meer niet.
Less is bore
Met die redenatie kun je ook voor deore gaan. Behalve het gewicht zijn er nauwelijks verschillendaniel1975 schreef:Xt remmen vind ik genoeg. Xtr is teveel duurder en levert alleen een paar gram op. Meer niet.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heeee, je kunt te ver gaan he
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Gaaf de F600, 1 van mijn all time favorieten.
What makes the boat go faster?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sowiso de 29er. Al heb ik in al die jaren zowel aan de Fatty als de Lefty (ik weer dat ie top is) niet kunnen wennen.
Blijf dat zwart-witte design zowel op de road als atb mooi vinden.
Blijf dat zwart-witte design zowel op de road als atb mooi vinden.
Less is bore